Actualitate Recomandări

O agenție a unei bănci, închisă la Bistrița. Spațiul a fost dezafectat și bancomatul luat

O agenție a unei mari bănci și-a închis porțile zilele acestea, spațiul în care a funcționat fiind dezafectat. Este vorba de cea de pe strada Andrei Mureșanu din Bistrița, colț cu strada Năsăudului,

Agenția aparținea BRD-GSG din care a fost luat tot, inclusiv bacomatul.


BRD a elaborat un plan pe termen de trei ani, până în 2020, denumit “Transformation Program”, pentru a accelera procesul de adaptare la digitalizare a modelului de afaceri al băncii, care implică reducerea, într-un ritm mai rapid decât până acum, a numărului de unități teritoriale și cu 18% și a numărului de angajați.

În perioada 2015-2017, BRD a închis 100 de unități, numărul acestora scăzând de la 860 la finalul lui 2014 la 829 în 2015, 810 în 2016 și 760 în 2017. Diminuarea rețelei teritoriale cu încă 18% până în 2020 înseamnă închiderea altor 135 de unități.

Transformarea digitală a rămas una din prioritățile cheie ale BRD.

În 2019, investițiile susținute în digitalizare au avut ca rezultat creșterea numărului abonaților la serviciile de internet și mobile banking (+18% față de finalul lunii iunie 2018). Rata de adoptare a serviciului de mobile banking a crescut rapid după cum reflectă creșterea de +43% a numărului de abonați MyBRD Mobile. Numărul de tranzacții prin MyBRD Mobile și MyBRD Net a crescut cu 24% în comparație cu prima jumătate a anului 2018. Intensitatea relației comerciale s-a îmbunătățit, de asemenea, gradul de echipare a clienților persoane fizice (numărul mediu de produse pe client activ) crescând la 4,25 de la 4,22 la finalul lunii iunie 2018. 

Aplicația MyBRD Mobile a fost votată ”Produsul bancar al anului 2019” la cea de-a zecea ediție a galei ”Votat produsul anului” în România, care a avut loc în mai 2019.

Venitul net bancar al Grupului BRD a ajuns la nivelul de 1.609 milioane RON în semestrul I 2019, în creștere cu +8,7% față de perioada similară a anului trecut. Veniturile nete din dobânzi au crescut cu +11,4% în dinamică anuală datorită volumelor mai mari și schimbărilor pozitive de structură, într-un context de piață favorabil din perspectiva ratelor de dobândă.

Cheltuielile operaționale au ajuns la un nivel de 804 milioane RON în semestrul I 2019, cu +8,9% mai mari în comparație cu semestrul I 2018 dată fiind creșterea costurilor reglementare (dublarea contribuției cumulate la Fondurile de Garantare a Depozitelor și de Rezoluție, 72 milioane RON față de 35 milioane RON în 2018) și a celor salariale (+6,7% an pe an, în legătură cu ajustări salariale și alte beneficii, într-un context tensionat pe piața muncii).

Excluzând contribuția cumulată la Fondurile de Garantare a Depozitelor și de Rezoluție, creșterea cheltuielilor operaționale a fost limitată la +4,0% în dinamică anuală, în timp ce indicatorul cost/venit s-a îmbunătățit cu 2 puncte procentuale față de anul trecut, ajungând la 45,5% (indicator cost/venit de 50,0% în semestrul I 2019 incluzând efectul cheltuielilor reglementare menționate mai sus, stabil față de semestrul I 2018).

În consecință, Grupul BRD a înregistrat o performanță operațională solidă, rezultatul operațional brut atingând 805 milioane RON față de 742 milioane RON în semestrul I 2018, în creștere cu +8,5% (+12,9% excluzând contribuția la Fondurile de Garantare a Depozitelor și de Rezoluție).

Indicatorii de risc au continuat să se îmbunătățească, cu o rată NPL (creditele neperformante conform definiției ABE) de 3,8% la finalul lunii iunie 2019 față de 6,3% la finalul lunii iunie 2018 și un nivel ridicat de acoperire a expunerilor neperformante (grad de acoperire de 75,7% la finalul lunii iunie 2019 față de 73,0% la finalul lunii iunie 2018). Costul riscului a înregistrat din nou o reluare, de 144 milioane RON în semestrul I 2019 față de 154 milioane RON în semestrul I 2018, ceea ce reflectă performanța solidă a activității de recuperare, calitatea bună a creditelor nou acordate și un mediu economic favorabil.

În acest context, profitul net al Grupului BRD a atins 787 milioane RON în semestrul I 2019 de la 757 milioane RON în semestrul I 2018, determinat de generarea robustă de venituri și de reluarea netă pe costul riscului. Rentabilitatea capitalurilor proprii a atins 20,9% în semestrul I 2019 (în comparație cu 21,6% în semestrul I 2018).

Rezultatele financiare ale Grupului BRD la finalul primelor 6 luni ale anului 2019 sunt disponibile pentru public și investitori pe site-ul web al băncii, www.brd.ro.

Etichete

1 comentariu

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS