Actualitate

Profesorii, acuzați de ISJ că nu și-au făcut datoria din moment ce 40% dintre elevi nu știu cât face 2×2

Anul școlar 2019-2020 începe, în Bistrița-Năsăud, cu suspiciunea că dascălii din județ nu-i pot învăța pe 40% dintre elevi nici măcar tabla înmulțirii, acesta fiind procentul celor care nu au reușit să promoveze cu note peste 5 Evaluarea Națională. Camelia Tabără, inspector școlar general, le-a transmis dascălilor că așteaptă mai mult de la ei.

”La nivel de gimnaziu, procentul e de 40% din copii care nu au nivelul de achiziții elementar și minimal. Noi am spus că nu e un lucru bun. Cu toții ne putem uita pe subiectele de la Română și Matematică. La Matematică, 5 se putea lua cu perimetrul dreptunghiului. E indamisibil! Acești copii au fost opt ani în școală și cineva nu și-a făcut treaba. Nu mai putem auzi motive de genul: copiii nu învață! Copiii trebuie să achizițoneze în sala de clasă nivelul de 5, scris, citit, socotit la nivelul ciclului primar și achizițiile fundamentale și de bază la nivelul ciclului gimnazial. Este motivul pe care am dat niște indicatori și o recomandare, pot fi ajustați și modificați, dar nu ne mai putem ascunde în spatele: copiii nu învață, părinții nu sunt interesați! Nu știm cine e de vină că 40% dintre copii nu știu cât e 2×2? În conformitate cu legea calității, trebuie să răspundă la această întrebare fiecare dascăl plătit pentru această misiune. Dacă e să analizăm onest, 40% din activitate nu se validează cu rezultatele finalului de ciclu”, a spus Camelia Tabără.

Ea a cerut informații și despre ce s-a întâmplat cu absolvenții, dacă aceștia au urmat sau nu un traseu profesional în funcție de profilul pe care l-au urmat la școală tocmai pentru a avea o imagine cât mai clară asupra eficienței pe care o are sistemul.

24 comentarii

  • Dascălii sunt principalii vinovați că România are un prim-ministru analfabet și dascălii sunt principalii vinovați că România a avut repetat, inclusiv la învățământ, niște agramați. Așadar dascălii bistrițeni să vină în prima zi de școală cu cenușă pe cap iar politrucii să poarte la deschidere tot perucă roșie.

    • ce legatura are un ministru care are in atributii organizarea eventual a activitatii scolii, cu invatatorii care nu-si mai bat capul la clasa sa ii invete pe copii sa scrie si sa citeasca??? fiindca salariile si le primesc, vacantele sunt vacante, au intradevar hartii multe de facut, dar la clasa…..lasa muuuuult de dorit!!! nu toti, sa fim intelesi…dar sunt destui!!!Si ministrii PNL au dat rateuri in acest sens, si cei din PDL….nivelul de pregatire a elevilor este strict atributia invatatorilor si profesorilor!!!! cat tim trec semianlfabeti din primara in gimnaziala si mai departe….cine inchide ochii??? ministrul? sau cei de la clasa care dau orwe in privat, primesc cadouase etc.???de ce exista si prfesori cu rezultate excelente??? fiindca aceia isi iubesc meseria indiferent de ce ministru sau guvern!!!

    • E drept că un ministru analfabet ori unul care nu știe socoti n-are nici o legătură cu școala. Mai curând acesta are legătură cu trista antiselecție românească. Văd că rămâne foarte actual acel text clandestin din 1979:
      „Şi lumea nu se poate cuceri
      Umflând la cifre şi mimând tumulturi
      Cu aroganţi şi trândavi doctoranzi,
      Cu papagali care ţin loc de vulturi.
      ………………………………………………….
      V-am spus, concetăţeni analfabeţi,
      Să luaţi aminte şi să ţineţi minte.
      Dar nu ştiam ca v-aţi născut şi surzi
      Şi scoateţi arma când vedeţi cuvinte.”
      Știți cumva autorul? Contestatul autor.

    • In opinia mea-adevarul e undeva la mijloc.Daca intr-o clasa 25-30 % din elevi ating nivelul cerut de programa si restul(!!!) nu stiu operatii simple de aritmetica sau nu stiu sa scrie corect..oare cine e de vina? Nu a fost acelasi dascal pentru toti????

  • Aceeași stire…cu 100 de titluri …asta pentru a arăta cât de incompetent e sistemul????
    Sau cum????
    Despre școlile care au avut promovabilitate la evaluările naționale de 100% vorbește cineva????
    Despre rezultatele la concursuri și olimpiade școlare vorbește cineva?
    Despre dascălii cu note de 9 și 10 la titularizare , rămași suplinitori?
    Cum e, doamna Tabără????
    Neinteresant!!!!
    Oare tot incompetență e????

    • Aveti dreptate, insa omiteti un lucru…elevii de care vorbiti dumneavoastra sunt putini. Marea masa reprezintă adevărata noastră problema. Iar daca este sa fim cu adevarat sinceri , elevii cu rezultate nu se bazează pe ce fac in clasă… orele private le asigură rezultatele deosebite de care vorbiti.
      Profesorii devotati si implicati?
      Sunt convinsa ca sunt in fiecare școală…dar isi canalizeaza atentia doar inspre vârfuri.

    • Care scoli, poate particulare ca de stat cam greu, unde in clasa A8A lipseste proful de mate o luna de la cursuri, iar apoi cate o zi doua tot mereu si toate astea fara suplinitor, ma intreb cum sa promoveze elevii examenele, la romana au dat teza cu 2lectii predate in caiet, cu alta profesoara, ca doar a lor lipsea si de pe o zi pe alta fara nici un pic de pregatire si altele, daca profesoara se scapa pe ea(treaba mica) si murdareste scaunul de la catedra, unde binenteles ceilalti profesori evita sa se aseze, ce sa mai vorbim, de interes , daca profesorii iesiti din facultate cu nota 10nu au loc, de ce? Pentru ca un domn iesit la pensie inca,, mai preda””cu ghilimele de vigoare, pentru ca n-are nici interes si jumatate timpul e in medical si nimeni nu poate face nimic, nici cu contestatii de la parinti nici nimic, ca doar a fost inspector si cine sa-l dea afara? Si toate astea intr-una din cele mai” renumite”scoli din Bistrita, asta in generala, se zice ca liceul e Ok. dar asa mi s-a zis si de generala si uite de ce situatii am dat.

    • Bună, sa înțeleg ca vinovat este polițistul pentru ca i-a dat unuia permis de conducere și ala a trecut pe rosu accidentand mortal doua-trei persoane, sau e vinovat medicul ca i-a murit pacientul după ce i s-a prescris un regim alimentar și el o arde în grătare toată ziua, sau e vinovat cel care a fabricat cuțitul pe care un individ l-a înfipt în altul?

  • Dacă tot e început de an școlar….normal
    Vorbim de dascăli și de incompetența lor….
    Hai să renunțăm la ei…să-i trimitem acasă pe dascăli….oricum nu fac „mare lucru”
    Mereu sunt „oaia neagră „a societății …lăsăm politicii să educe ei poporul…să vedem ce societate civilizată avem….
    Doamna Tabără vrea performanță…nimic greșit…dar despre performanța celor care ne conduc cum rămâne????
    Doamna Dăncilă câte limbi străine știe???
    Ăia care nu știu cât e 2×2 probabil ne vor conduce….și vor executa tot ce li se ordonă…
    Vorbim de performanță și de transparență când în ziua de azi totul e politizat????
    Degeaba ești competent dacă nu ești in politică…nicio șansă….despre ce vorbim????

    • ………. despre PSD, duplicitate, dublu standard, incompetență, Prim Ministru anagramat susținut de TOȚI trepădușii Președinți de CJ, de Primari, de membrii de partid, de TU nu știi, lasă că îți spun EU cum se face și cum trebuie să VOTĂM, despre oameni care s-au VÂNDUT politicienilor pentru FUNCȚII, despre CORUPȚIE, despre IMBECILI fără bun simț care conduc Ministere, Guverne, despre Incompetenți, despre Clasa Politică din primii și ultimii 30 de ani.
      Games it’s over.
      Toți aurolacii politici care și-au bătut joc de România și de români în ultimii 30 de ani, să-și facă BAGAJELE.
      Ura și pe TUȘĂ.

  • Doamna Carmen (toașa profă fă ?) nu vă ofuscați și nu vă lamentați pentru că : niciodată învățământul românesc nu a avut dascăli mai slabi, mai fără vocație, mai fără har ca acuma.
    Toți vor bani: cu ora, cu ziua, cu sacu; de la primărie pentru navetă, de la consiliu pentru cărți (sanchi !), de la inspectorat pentru planșe, de la minister pentru salariu, de la părinți pentru fondul clasei, etc.
    Nici meditații de calitate (contracost, cum altfel ?) nu mai dau.
    Dar se ofuschează nevoie mare.
    Pe dascălii cu facultate deveniți în ultimii 20 de ani îi bagă în buzunar un absolvent de liceu din anii 1970-1980 sau un tânăr autodidact contemporan pregătit bine (pe cheltuiala părinților, înafara școlii).
    Rezultatele bune , câte sunt, (raportat la pretenții minore), se datorează în mai mare parte investiției private a părinților ori stăruinței individuale a copiilor.
    În rest, în învățământ bârfă, mâncătorie, bisericuțe pe criterii de cine-i mai mare, mai tare, mai frumos și mai rudă cu cine trebuie, invidie, fugă după grade, funcții, posturi, etc.
    Semănăm vânt uscat !

  • Greu cu „artmetica” asta, vorba lui Paul Stănescu, senatorul de Olt. Tractorist la origine, Paul Stănescu a ajuns în guvernul Dancilă ministru al Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene. Cei care știu că 2 x 2 fac 4 și pot și demonstra asta, fug din România văzând cu ochii. Iar ceilalți, care cred că 2 x 2 fac 6 după multiplicare, rămân aici ca să ne facă bugetul.

  • Cumva dascălii reprezintă acea masa intelectuala a tării… cumva acești dascăli au permis ca meseria lor sa devina ceea ce vedem azi.
    Au permis intruziunea politicului, au lăsat capul plecat si le-a lipsit atitudinea in fata nu stiu cui personaj cu influență…
    Rezultatele sunt dezbătute in fiecăre an, realitatea rămâne si ne va lovi crancen in viitor.
    Copiii sunt cu fiecare zi ce trece tot mai departe de ceea ce înseamnă învațămantul românesc.
    Daca la debutul lor in scoala exista interes, talent sau inclinatie pentru ceva…pana la finalizarea gimnaziului s-au pierdut aproape toate.
    Miza?
    Matematica si Limba Română învățate mecanic sa se vada undeva intrați.
    Cum învață?
    Cu greață si silă!
    De ce?
    Pentru ca nu conteaza decât rezultatele.
    In final sunt doar niste note pe un tabel…

    • Din păcate vedem la alții paiul din ochiul lor dar cu bârna din ochiul nostru ce facem? Vă rog să consultați DEX-ul să vedeți ce înseamnă „anagramat”.Din păcate agramat si anagramat sunt paronime și nu sinonime…Sper să nu interpretați că țin cu agramații respectiv cu d-na de care ați pomenit…dimpotrivă !

  • Cu toate ca salariile s-au marit considerabil, dascalii îsi dau în continuare la fel interesul fata de educatie.
    Adica li se rupe.
    E adevarat, nu chiar toti, mai sunt si exceptii, dar acelea sunt putine.
    In momentul în care profesorul ajunge la ora cu 10-15 minute întârziere dupa ce se suna, si o lalaie sa mai treaca cumva o jumatate de ora chinuitoare pentru ambele tabere, nu ai la ce performante sa te astepti.
    Dovada sta faptul ca daca cauti meditator la materii de baza cam toti sunt ocupati.
    Au trecut în „mediul privat”…….fara taxe si impozite….

  • Dar la postliceale cine verifica „profesorii”?
    Sunt foarte multi care predau fara a avea module pedagogice…..

  • În aproape 2 ani, la Educație au fost schimbați 4 miniștri. Astfel guvernul ne demonstrează pe concret că 2 x 2 = 4. Asta se cheamă performanță, nu-i așa?

  • Pentru ISJ: Învățămant cu școlile la pământ! Doriți rezultate? Cum vă ocupați de școli? La început de an școlar, părinții zugrăvesc clasele, cumpăra imprimante, proiectare, etc. Pe tot parcursul anului școlar părinții cumpără hârtie în
    Igienică, șervețele umede, top-uri de hârtie, etc. De câte ori ați fost in consiliul local să cereți alocarea banilor și pentru instituțiile de învățământ, nu numai pentru concerte și alte distracții ( pârtii, veverițe, etc) ? Veți spune că nu sunt obligați părinții să facă aceste lucruri, dar dacă nu asigură nimeni condiții pentru copiii lor, cine să asigure și cum să performer?

  • ISJ cum își asumă responsabilitatea pentru rezultatele slabe? Pasând vina mai departe? Oglinda fraților! Peștele de la cap se împute!

    • Ei sunt primii vinovați. Inspectoratul și directorii de scoli. În special cei interimari.. Vezi Liceul sanitar…

  • Domnul Vucea m-a făcut să-l recitesc pe „Domnul Vucea”. Rețin aici finalul:
    „Când intrasem în Școala domnească eram de opt ani, știam cele patru operații și fracțiile. Acum eram de nouă ani, trecusem în clasa a treia, și nu mai știam decât adunarea și scăderea.” Așa că la români chestia este veche.

  • Chiar așa. La finalul ciclului primar sunt foarte puțini cei care nu știu să scrie, să citească sau operațiile elementare. Problema e că până la finalul ciclului gimnazial uită tot, ca prin farmec. De ce oare?

Apasă aici ca să comentezi

Dă-i un răspuns lui 2 x 2 = 4 Cancel

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS