Social

Ţeapa de la munte! Impresiile cu care pleacă turiştii care şi-au petrecut vacanţa la Colibiţa

Turiştii care şi-au petrecut anul acesta vacanţa la Colibiţa au plecat dezamăgiţi de „marea de de la munte”, pe care au botezat-o „ţeapa de la munte”, iar pe formuri descriu în amănunt experienţele trăite aici şi le recomandă altora să evite zona.

„Dezamăgitor. Nu e indicat pentru concediu celor care locuiesc la munte”, îşi începe postarea o femeie din Braşov care, fascinată de ce a văzut la televizor, a venit cu familia în concediu la Colibiţa.

„În acest moment sunt în Colibiţa, suntem un grup de 10 adulți, am închiriat o cabană, self catering că alte posibilități nu sunt… Nu sunt indicatoare, nu există centru de informare turistică, nici măcar de la vilă nu ni s-au oferit informații referitoare la zonă. Nu am găsit spațiu să ajungem la lac decât trecând pe proprietăți îngrădite până la buza lacului, am citit despre acest lucru, dar nu am crezut până nu am văzut. Ne-a luat două zile să găsim pe unde să sărim gardurile. Pădurea este tăiată non stop și nu ai unde să faci baie în lac, cine a dat denumirea și a anunțat prin articole gen „Marea de la munte” nu a făcut decât reclamă mincinoasă.

Da, zona e ok, cazarea relativ ok, toate vilele sunt făcute cu fonduri europene, dar noi, fiind de la Brașov, nu am găsit nimic deosebit aici, locul este supraaglomerat în weekend, blocaje, și nu ai unde să faci baie. Nu există farmacii sau magazine. Aș recomanda acest loc doar celor care locuiesc între betoane și caută un loc unde să stea la aer curăț între brazi, dar asta pot face și în alte zone din țara, mai accesibile.

Ni s-a recomandat să mergem la coada lacului să facem baie, dar acolo nu se poate sta, deci au avut dreptate cei care au scris că dacă nu te cazezi undeva pe malul lacului cu ieșire și acces la lac nu ai unde nici să întinzi prosopul pentru că nu ai cum să ajungi la lac dacă nu sari garduri. Mi se pare că mi-am luat o mare țeapă și abia aștept să ajung la munte înapoi la Brașov și să nu mai vin niciodată aici. Dezamăgitor! Este posibil că această zonă să aibă potențial peste 10 ani, măcar pe lac să se facă sporturi nautice și să se amenajeze cum trebuie, o mare aglomerație, lipsă locuri de parcare și lipsă trotuare, mai sunt unii și alții care circulă cu viteză foarte mare și cam atât. Un loc de făcut poze și atât, pentru asta l-aș recomanda, dar nu pentru cei care locuiesc la munte. Stați acasă că stați bine, la mine acasă e mai frumos decât aici. Trebuia să scriu, nu îmi pare rău că am venit, îmi pare rău doar că nu am mers la mare… pentru că aici e o mare ţeapă… cu marea de la munte, ţeapă de la munte!”, a scris o femeia.

„Atenţie, tot lacul este privat!” , şi-a intitulat postarea un alt turist.

„Am fost acolo din curiozitate ca urmare a mediatizării zonei, dar ce să vezi… nu am găsit un petec de pământ unde să poți stă pe malul lacului și să nu fie zonă privată. Zona publică din coadă lacului era inundată, astfel am ocolit tot lacul în căutarea altei căi de acces, dar nu am găsit. Dacă nu te cazezi la una din pensiuni, poți doar să admiri (unde permit împrejmuirile) lacul de pe șosea. Foarte dezamăgitor. Nu mai merg acolo niciodată şi nu recomand nimănui. Zona este frumoasă, dar păcat că se află în România. Nu înțeleg cum se poate că întreg malul unui lac (public de altfel, mă refer la lacul în sine) să fie privat!!!???!!! „, a scris un alt turist care a vizitat vara aceasta Colibiţa.

Impresiile turiştilor care au ales Colibiţa vara aceasta nu diferă cu mult de cele ale vizitatorilor din sezonul trecut. Iată ce a scris atunci un turist:

„Suntem un grup de 5 familii care petrecem concediul împreună, vara, în fiecare an, de regulă la munte. În 2015 am ales să vedem Colibiţa, o zonă fascinantă prin prismă reclamelor și reportajelor tv. Zis și făcut. Am rezervat o pensiune întreagă și… la drum. Zona este într-adevăr superbă, când ajungi acolo ți se tăie răsuflarea. Nu mai spun că din cameră vedeam tot lacul, care în lumina lunii e mirific.

Problemele sunt însă altele. În 7 zile pur și simplu ne-am plictisit. Am vrut să urcăm pe munte, dar pentru a ajunge la traseu era nevoie să mergem ceva km cu mașinile, pe un drum forestier. Drumul era pietruit și foarte bun, dar… surpriză: după doar câțiva km, am dat de o barieră. Şi așa plimbarea noastră pe munte s-a redus la un drum scurt până la Tăul Zânelor (un lac mic spre foarte mic). Era singurul traseu pe care-l puteam face în condițiile astea (vorbind de durată traseului și având în vedere că mergeau cu noi și copii).

O altă problemă este că tot malul lacului, dar absolut tot este privat. Dacă nu sunteți cazați la o pensiune cu ieșire la lac puteți doar să-l admirați de la distanță. Sau mergeți la Ficherman (pensiunea mult mediatizată) unde puteți închiria bărci și hidrobiciclete (la prețuri destul de mari) sau puteți stă la așa-zisele piscine (în realitate două piscinuţe în care dacă intră 10 persoane sunt pline) pentru numai 25 lei de persoană pe zi. Mocaciune curată, mai ales că în preț intră și un sezjong. Dacă ai baftă să-l găsești liber, având în vedere că persoanele cazate la pensiune le au gratis și mai ales că numărul lor este destul de redus. O variantă mai ieftină de a face plajă și/sau de a înota în lacul Colibita este Pensiunea Ariniș. Aici pentru 50 lei/grup (nu a contat câți suntem) poți merge pe proprietatea lor cu acces la lac (unde au teren pentru campat). De șezlonguri nu te atingi nici aici pentru că sunt puține, ţi se spune din start, pentru clienții proprii. Poți închiria hidrobiciclete un caiac la un preț rezonabil (mult mic decât la Ficherman).

Concluzie: părerea mea e să vizitați lacul Colibita, dar nu pentru o perioadă prea lungă. Foarte multă atenţie unde vă cazaţi, căutați o cazare pe malul lacului. Ar fi de precizat:  mergeți la Colibiţa pentru relaxare , liniște, pescuit, puteți sta şi mai mult de o săptămână, însă, din ce am văzut, de prins peşte nu prea prindeau decât localnicii. Turiștii doar pescuiau…”.

Toţi aceşti turişti au fost fascinaţi de campania media care a promovat Colibiţa sub sloganul „Marea de la munte” şi care s-a dovedit, în final, o mare păcăleală.