Actualitate

Așa va arăta pasajul pietonal de 2,1 milioane lei de pe Bd. Independenței

Studiul de fezabilitate pentru amenajarea unui pasaj pietonal pe Bulevardul Independenţei din Bistriţa a fost finalizat și se va afla pe masa Consiliului Local la viitoarea ședință pentru aprobare.

Amplasamentul obiectivului propus se găseşte între ansamblurile de locuinţe Independenţei Sud şi Independenţei Nord, în zona străzilor Iosif Vulcan şi Panait Cerna.

”Necesitatea investiţiei se datorează zonei în care se găsesc atât ansambluri cu locuinţe individuale cât şi importante dotări sociale, comerciale şi de cult, cum ar fi piaţă agro-alimentară, ansamblul comercial Big, biserica parohială Sfânta Ana, Şcoala generală nr. 1, Spitalul Judeţean Bistriţa – secţia Independenţei, etc.  Această zonă generează fluxuri pietonale importante, inclusiv pe direcţia traversării bulevardului Independenţei. Amplasamentul pasajului pietonal propus se doreşte a fi aproximativ în centrul de greutate al acestei zone, astfel încât să preia fluxuri importante de circulaţie pietonală ce traversează bulevardul, în vederea siguranţei cetăţenilor. Pe de altă parte, Bulevardul Independenţei asigura preluarea fluxurilor majore de trafic pe direcţia drumului naţional DN 17 care traversează oraşul, precum şi fluxuri mari de trafic pe direcţiile principale de legătură între zonele rezidenţiale şi funcţionale ale municipiului Bistriţa. Oportunitatea investiţiei derivă din următoarele beneficii: sporirea capacităţii de circulaţie prin mărirea fluenţei traficului, eliminarea strangulărilor din fluxul de trafic, reducerea costurilor de călătorie cauzate de uzură şi consum de combustibil, realizarea unui confort pentru participanţii la trafic, mărirea siguranţei circulaţiei, reducerea numărului de accidente”, explică Primăria Bistrița necesitatea investiției.

Studiul de fezabilitate prezintă două variante, dintre care varianta aprobată în Comisia Tehnico-Economică a Primăriei este o construcţie cu structura metalică supraterană sub formă unui arc de cerc având următoarele date tehnice: lungime pasaj 65 m, lăţime pasaj 1,50 m, înălţime liberă 4,875 m.

Accesul pietonal se va face prin trei turnuri prevăzute cu scări, iar turnurile de la capete sunt prevăzute şi cu elevatoare hidraulice pentru persoane. Acestea asigură accesul la cota + 6,00 m pentru traversarea bulevardului. Regimul de înălţime al turnurilor amplasate la cele două capete şi intermediar este P+1E = 9,32 m. Pasarela şi turnurile sunt prevăzute cu o reţea de iluminat artificial şi instalaţie pentru protecţie împotriva şocurilor electrice.

Durata estimată pentru realizarea investiţiei este de 9 luni, iar valoarea se ridică la 2.118.309 lei (1.603.941 lei construcții-montaj). 365.000 lei au fost prinși în bugetul local pe 2017 pentru începerea execuției.

21 comentarii

  • O mare porcarie acest mastodont de fier opera a mintii tatucului unic din primaria orasului care are gusturi indoielnice si ne obliga sa le acceptam. La dezbaterea pe bugetul din 2017 l-am rugat special pe primar sa nu cheltuie inutil asa suma de bani pe aceasta trecere care ne trimite la o imagine de gara sau zona industriala. Am spus-o ca nu se rezolva absolut nimic in afara de a da cu piciorul in banul public. Sunt nascut, crescut si stiu mai bine ca CRETU ce si pe unde si cum se trece pe INDEPENDENTEI. Trecerile cele mai solicitate sunt la Posta Veche, BIG si Kauflandul de jos. Este suficient ca in locul acestei stupizenii metalice sa instalezi un semafor cu buton ca la trecerea de la BIG . Primarul ne obliga sa circulam noi prin aer facand loc la masini., si In plus seara si noaptea aceasta pasarela va fi evitata din comoditate si lumea va circula tot la nivelul solului. Ce mai, o mare porcarie, costisitoare, inutila si inestetica. Voi prezenta asta si in sedinta de CL, pt. ca imi pasa de banul meu care il fac cadou administratiei prin impozitari de tot felul .Asa se strica imaginea si continiutatea peisagistica a principalului bulevard de intrare in oras.

  • Un proiect absolut inutil! Din nou aruncam banii în tot felul de porcarii și în lucrări ineficiente și prost făcute! Cui și la ce folosește un asemenea proiect? Orașul arata în halul în care arata cu străzi sparte și denivelate, murdar și plin de praf fără parcări și primaria arunca cu banii de parcă se scalda în ei!

  • TULAI CE URATENIE! Omul asta este incredibil, cand toata Europa incearca sa reduca numarul de masini care circula prin oras asta taie trotuarele si urca oamenii sa circule pe sus. Incredibil! Sa mai daie utura si sa caste ochii si prin Cluj_napoca, poate invata ceva. Sunt curios unde a vazut prin orasele acelea prin care a circulat in strainatate asa ceva? A, stiu, exista o explicatie. Vrea sa mai apara la televizor. Cu asta are toate sansele sa adauge la MARETILE REALIZARI ( pe langa nu mai putin celebrele obiective „partie de schi la altitudine joasa-fara zapada” si ”super podul care nu duce nicaieri”) si obiectivul „pasaj pietona” care cocoata omenii la inaltime sa poata circula masinile. Daca facea treaba asta peste DN17 o intelegeam, dar prin oras???

  • E o investitie utila si daca va fi incadrata de flori va fi chiar frumoasa. Stie dl Cretu ce face nu i mai dati toti sfaturi, toti va pricepeti la toate. Mai taceti din gura. Sunteti tari pe facebook.

    • Domnu’ tau Cretu nu stie ce face, uita-te la strazile din ORAS, mai bine ar face canalizare pluviale in oras, sa nu ne mai trezim plini de apa in momentele cu ploi mai puternice, ar trebui sa asfalteze strazile… nu sa faca uratenii … au desfintat trecerea de pietoni din locul unde vine construit asa zisul pasaj, tocmai ca sa arate ca oameni trec fraudulor pe acolo si e necesar. Au mutat trecerea de pietoni de la intersectia cu Strada Iosif Vulcan, exact in buza masinilor parcare, si dupa un copac, sa nu vezi daca un pieton vrea sa traverseze, sa arate ca si acolo e periculos si necesar sa construiasca COMELFUL aceste pasarele … nu o sa le foloseasca nimeni, toti o sa le ocoleasca, e un lucru firesc sa alegi calea cea mai scurt si ma comoda … mai ales intr-un oras precum BISTRITA … doamne deabea astept sa vina 2020 sa scapam de batranul asta cu idei comuniste. Rog conducere PSD sa considere pentru alegerile viitoare o persoana tanara si dinamica cu idei reale si nu cu interese ascunse precum WONDERLAND … TANASE si terenurile lui care de 8 ani de zile se chinui sa creasca valoarea acelor terenuri, sau terenurile lui CRETU din zavoaie pe unde insista sa treaca CENTURA din centru orasului … DOAMNE DA-LE MINTE!!

  • O mizerie de proiect, primarul asta nu are functional tot creierul??? Ce porcarii de idei are si se mai lauda ca este inginer. Daca face porcaria asta strica toata imaginea bulevardului. Ar trebui sa protestam face de ideiile lui prostesti ca el e ales dar nu e dictator. Trebuie sa-i aratam ca nu suntem deacord cu el. Strazile orasului sunt dezastru iar are o idee. Oare chiar suntem o tara de tampiti?? Ideea asta este la fel ca si partia, podul, puscaria de veverite etc. Passs primare

  • Cred ca primarul nostru e frate sau ceva neam cu gabriela firea(scris voit cu litere mici)…altfel nu-mi explic chiciosenile lui….

  • Cei cu biciclete sau cărucioare tot la lift ?? Nu se gândește deloc ….doar sa fie făcut ca și celelalte capodopere ale orașului..

  • Incredibil…..parca suntem pe DN1 intre Ploiesti si Bucuresti….sper sa nu se intample. Semafoarele ce defect au??? M-ai bine ar lua masuri impotriva moldovenilor ce tranziteaza orasul cu autoutilitare cu si fara platforme…

    • Si acolo multe pasaje sunt desfiintate si au aparut in locul lor semafoarele cu buton.

  • Mai avem noi o pârtie care o golit bugetul bistrițenilor pt prostia si nepăsarea unor angajați ai primăriei. Acum puteți toca banii pt toate mofturile voastre. Eu cred că interesul este comisionul nu utilitatea pasajului. Hai că incet încet ajungem nicăieri cu așa incapabili din primăria Bistrița. Avem străzi fără canalizare, fără iluminat public, fără asfalt etc. Mai slab primar ca si Cretu nu am avut. Dar atâta timp cât exista comisioane orice este posibil. Să auzim de bine !

  • O ticăloșie urbanistică.
    Puțină lume trece pe acolo. Circulația pietonală majoră este la Big și Kaufland.
    Ce zice Partidul? Aplaudă?
    Opriți-l odată. Obligați-l pe Crețu să circule pe trotuarul ”nou” de pe Gheorghe Șincai:

  • Orice face domnul Cretu nu va place. Are o echipa buna , nu cum spunea doamna Ana porc, mafioata de la urbanism sau sluta de la proiecte, doamna draga folositi cuvinte jignitoare, ii cunoasteti asa de bine de va permiteti asfel de jigniri? Cu tot respectul dar acestia sunt oameni de baza a domnului Cretu pe care dumneavoastra ii jigniti atat de urat. Mai meditati inainte de a vorbi. O seara buna.

  • Acesta e un proiect pilot. Daca ii iese va mai construit cel puțin încă cinci in oras. Ghicește careva celelalte amplasente? Oameni buni, ideea aceasta a imprumutat-o de la Nicolae Moldovan, primarul Beclean ului. El mai vrea sa facă asemenea capodopere. Nb. La astfel de lucrări, finanțate din bugetul local, atribuirile (firește prin licitații) se fac pe comisioane grase. Mai bine ar da drumul la Ștrandul Codrisor.

  • Sunt strazi cu gropi gen str. Rodnei si alte zeci de strazi si sunt strazi fara iluminat public adica STRAZI IN BEZNA gen compozitorilor, george enescu si altele care din 2004 nu au iluminat public… este exact ca intr-o familie cand copii nu au haine iar tatal lor cumpara un casetofon sa asculte muzica…. prostia ne intuneca judecata

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.