Actualitate

Contractul privind colectarea şi transportul deşeurilor din judeţ, semnat ”în ceasul al 12-lea”

Preşedintele CJ Radu Moldovan şi administratorul SC Vitalia au semnat contractul privind concesionarea serviciului de salubrizare (colectarea şi transportul gunoiului la Tărpiu, gestionarea staţiilor de transfer şi a centrelor de colectare), în valoare de peste 49 de milioane euro şi cu o durată de opt ani. Se estimează că până la iarnă operatorul va începe în mod direct activitatea.

La CJ s-a semnat ultimul contract din cadrul proiectului ”Sistem integrat de management al deşeurilor solide în judeţul Bistriţa-Năsăud”, cel pentru serviciul de salubrizare – precolectarea, colectarea şi transportul gunoiului, gestionarea staţiilor de transfer şi a centrelor de colectare din judeţ. După o licitaţie contestată îndelung la CNSC şi Curtea de Apel, câştigătoare au fost desemnate firmele SC Vitalia Servicii pentru Mediu SA, SC Brantner Servicii Ecologice SA şi SC Floricon Salub SRL, în asociere.

Au fost prezenţi la eveniment preşedintele CJ Radu Moldovan, vicepreşedinţii CJ Alexandru Pugna şi Dorin Popescu, directorul ADI Deşeuri, Dragomir Câmpan, administratorul SC Vitalia, Gabriela Roxana Bârsan, directorul de colectare Răzvan Alexandrescu şi Eugen Mihălcescu, directorul Sucursalei Bistriţa a SC Vitalia.

”E un moment important. După foarte mulţi ani, un proiect început de administraţia Gheorghe Marinescu şi continuat de administraţia Liviu Rusu se apropie de final prin semnarea contractului ”Delegarea prin concesiune a serviciului public de salubrizare respectiv activitatea de precolectare, colectare şi transport al deşeurilor municipale şi managementul staţiilor de transfer şi al centrelor de colectare din judeţul Bistriţa-Năsăud”. Procedura de atribuire a acestui contract a început în 6 decembrie 2012, din păcate e anormal ce se întâmplă în România, să fie nevoie de mai mult de un an ca să faci o achiziţie publică. Mulţumesc lui Dumnezeu că măcar în ceasul al 12-lea am reuşit să semnăm acest contract în valoare de 220.696.217 lei şi o durată de opt ani. Am fost daţi iar în judecată şi vom continua să ne judecăm la Curtea de Apel. Până acum n-am avut dreptul să semnăm contractul, acum CNSC a dispus să semnăm şi vom vedea ce se întâmplă în România noastră iubită şi frumoasă. În momentul de faţă la Tărpiu nu se depozitează cantitatea estimată, dar odată cu semnarea contractului se termină şi povestea asta, n-o să mai fie discuţii între operator şi cel care administrează depozitul, că e practic unul şi acelaşi. Colectorul va trebui să se înţeleagă cu cel care administrează depozitul”, a spus preşedintele CJ Radu Moldovan.

El a precizat care sunt următorii paşi în proiect: ”Am semnat anul trecut contractul pentru implementarea containerelor semiîngropate, cum ne lasă timpul începe lucrarea. Acum sunt montate doar câteva, de probă. Sunt achiziţionate dar acum nu permite timpul. Până la sfârşitul lunii iulie trebuie să fie montate toate containerele semiîngropate, în acelaşi timp vom emite şi ordinul de începere pentru acest contract şi sper eu ca înainte de sărbătorile de iarnă să avem finalizate absolut toate procedurile şi actualul concesionar să îşi înceapă în mod direct activitatea. Sunt termene aproximative, după ordinul de începere e nevoie de două-trei luni pentru concesionar ca să poată pregăti utilaje şi tot ce trebuie”.

143 de persoane vor fi recrutate pentru a lucra la acest serviciu de salubrizare, lucrările neputând fi subcontractate de câştigătorii contractului. ”E foarte relativ astăzi, e o estimare, vedem câte contracte, care e volumul de deşeuri, lucrurile astea se aşează pe parcurs. Gândiţi-vă că totul e foarte modernizat şi automatizat acum, deci nu e nevoie de foarte mulţi oameni. Consider că oamenii care sunt deja specializaţi şi lucrează la serviciile de salubritate ale unei primării sau chiar la companii vor avea un plus când se vor duce la concurs la noua companie, sunt deja calificaţi. Au varianta să se transfere la noua companie care a câştigat licitaţia, dar asta depinde de ce va dori să facă fiecare. Le adresez public rugămintea celor care au câştigat licitaţia să aibă în vedere discuţii cu primarii. Nu e o situaţie cu foarte mulţi oameni, cea mai mare problemă care cred că se va crea este cu Urbana la Bistriţa unde e un număr mai mare de angajaţi. Sunt convins că o bună parte se vor regăsi la noua companie, cei care vor dori să se transfere”, a comentat Moldovan.

1 radu moldovan 17 feb 2 gabriela barsan vitalia - Copy 3 mihalcescu alexandrescu vitalia 4 pugna popescu 17 feb 5 barsan moldovan campan 6 conf vitalia 17 feb 7 barsan moldovan semnare 8 barsan moldovan semnare

Adaugă comentariu

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.