După ce am sesizat în repetate rânduri autorităţile că maşinile-şcoală de şoferi blochează traficul rutier pe principalele artere ale oraşului, Autoritatea Teritorială de Ordine Publică (ATOP), condusă de vicepreşedintele Consiliului Judeţean Alexandru Pugna, a cerut Poliţiei să prezinte un raport în legătură cu această situaţie şi unele măsuri pentru fluidizarea traficului rutier în oraş.
La ultima şedinţă a ATOP, şeful Serviciului Rutier din cadrul IJP Bistriţa-Năsăud, comisarul şef Roberto Hasnaş, a propus interzicerea accesului autovehiculelor din categoriile A, B1 şi B destinate învăţării sau examinării viitorilor şoferi între orele 7.30 şi 8.30, respectiv 13.00 şi 17.00 pe următoarele trasee: Bulevardul Independenţei, strada Gării, Bulevardul Republicii, str. 1 Decembrie, Piaţa Petru Rareş, Piaţa Unirii, str. Dornei şi strada Gheorghe Şincai.
Totodată, comisarul şef Hasnaş reaminteşte că examinarea la probele teoretice şi practice poate fi efectuată şi în alte localităţi decât Bistriţa, Serviciul Public Comunitar Regim Permise şi Înmatricularea Vehiculelor Bistriţa-Năsăud fiind cel care poate stabili, printr-un studiu, dacă există oportunitatea testării la proba practică în alte localităţi decât Bistriţa ceea ce ar reduce numărul de autovehicule – şcoală din municipiu.
De asemenea, Serviciul Rutier mai recomandă şcolilor de şoferi să-i ducă pe elevii aflaţi la primele ore de conducere în zone mai puţin circulate, cum ar fi drumurile din cartierele Slătiniţa sau Sărata, dar şi pe DJ 173 Bistriţa – Budacu de Jos. De asemenea, Autoritatea Rutieră Română este solicitată să stabilească instruirea teoretică a cursanţilor între „orele critice 13.00 şi 17.00”.
Toate aceste lucruri pot fi puse în practică de urgenţă întrucât, în conformitate cu Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului 95/2002, „traseele pe care se poate învăţa conducerea unui autovehicul sau se poate susţine examenul pentru obţinerea permisului de conducere se stabilesc de către Poliţia Rutieră”.
Să mai spunem că, în Bistriţa-Năsăud, erau înmatriculate la începutul anului 74.353 de autovehicule cu 7% mai multe faţă de 2012. De asemenea, în judeţ sunt 94.558 de şoferi cu 3.587 mai mulţi faţă de acum doi ani.
În ultima şedinţă ATOP s-a discutat şi despre solicitările care vor fi transmise DSP (maşinile care udă florile de pe marginea drumului să evite intervalele orare 7.30 – 8.30 şi 14.00 – 16.00, pentru a nu îngreuna traficul), şi Serviciului de Ambulanţă şi ISU-SMURD (sirenele autospecialelor să fie folosite atunci când este neapărată nevoie).
„Circulaţia în Bistriţa este mult îngreunată, oraşul fiind traversat de DN 17 care face legătura între Transilvania şi Moldova. Întrucât municipiul Bistriţa nu are un drum de centură viabil, autoturismele aflate în tranzit folosesc axa Viişoara, Bulevardul Independenţei, Bulevardul Republicii, Calea Moldovei”, recunoaşte şi Serviciul Rutier al IJP Bistriţa-Năsăud.
Aşadar, tot ce trebuie făcut este ca aceste recomandări să fie puse de urgenţă în practică deoarece e absolut lipsit de sens să exersezi parcări cu spatele sau laterale pe Bulevardul Republicii şi să circuli cu 10km la oră pe străzi înguste, cu sens unic, în zone în care nu poţi fi depăşit. Fireşte că nu suntem absurzi să credem că e vina elevilor. Instructorii auto sunt cei care, pentru a face economii la carburantul tot mai scump, se foiesc doar prin centru, în timp ce poliţiştii închid ochii şi le permit să-şi bată joc de ceilalţi şoferi.
Cristiana Sabău
Intersesant … Bine ca s-au prins …
Ok. E de bine …
Sa le spuna cineva asta si la cei de la Politia Locala, care „patruleaza” cu 5 km/ora prin oras cand ti-e lumea mai draga. Sa patruleze pe jos, fac si economie.
Mdea, ar fi trebuit facuta interdictia asta de mult.
Ce trebuie sa se stie este faptul ca nu tranzitul pe DN17 creeaza ambuteiajele, ci schimbul de tura din zona industriala( cati angajati or mai fi), bugetarii care se duc la servici si , cel mai mult, parintii care-si duc copiii la scoala/gradinita, acolo e adevarata problema (pe strada Zimbrului sunt 2 scoli primare si o gradinita, plus liceu, e o nebunie).
Solutia la aglomeratie? Nu vad una viabila, poate inca o trecere peste calea ferata la str Romana, strapungerea Colibitei cu Artarilor, Podul Berarilor, latirea la 4 benzi a vechii centuri, tramvaiul verde, scoaterea trecerilor de pietoni din sensurile giratorii, semafoare la toate trecerile de pietoni, modiificarea diferentiata a orarului la gradinite si la clasele I-IV, etc…
Bun, la urma urmei idei simple, eficiente şi mai ales uşor relaizabile (mai ales prin cofinanţări nerambursabile, ca să nu fin nevoiţi să plătim în totalitate costurile de realizare) putem găsi pentru fiecare problemă a oraşului nostru. Dar să nu uităm că avem un primar atât de flexibil intelectual încât e ferm convins ca singurele noastre necesităţi sunt realizarea unui parc de distracţii pe o movilă de pământ, distrugerea actualei zone industriale în favoarea unui plan ciudat co o nouă zonă industrială, un drum de centură care, dacă i-ar aduce nişte bani în buzunar, l-ar face direct prin centrul oraşului (mă rog…ocolim primăria cea dragă), liftul din biserică l-a rezolvat, şi ar mai fi multe alte idei de astea măreţe. Dar dumnealui se consideră foarte „open minden” pentru că foloseşte culoarea verde la semnătura pe actele oficiale. Adică, oricât de mult l-ai admira pe aces om, faci doi paşi în spate şi vezi că de fapt nu are nimic in cap decat ignoranţă, încăpăţânare şi idei delirante. Am cam deviat de la subiect. Imi cer iertare pentru comentariul cam lung şi foarte probabil sec pentru iubitorii lui O.T. Creţu
mda
Cucu
asta da lege
Erori:
1. Autovehiculele „scoala” nu blocheaza, ci eventual congestioneaza traficul;
2. A.R.R nu poate impune niste ore pentru realizarea unor cursuri;
3. Chiar daca ar impune A.R.R. niste repere orare intre care sa se desfasoare cursurile teoretice, asta nu ar insemna ca autovehiculele „scoala” ar lipsi din trafic, pentru ca cei care efectueaza pregatirea practica au terminat deja pregatirea teoretica (asa prevede programa);
4. Actul normativ despre care scrieti nu este 95/2002, ci O.U.G. 195/2002 cu modificarile si completarile ulterioare;
5. Daca „te foiesti” prin centru nu economisesti combustibil, ci dimpotriva;
6. Politistii nu inchid nici un ochi pentru nu este cazul, doar folosesti drumul public, iar pe bulevardele pe care le pomeniti nici nu poate fi vorba de blocarea traficului ci poate eventual de cel mult o usoara obstructionare acestea fiind cu doua benzi de mers pe sens, iar pentru efectuarea manevreleor mentionate nu se foloseste decat banda intai;
7. Autovehiculele, cu regim prioritar, beneficiaza de acesta daca folosesc impreuna atat semnalele acustice cat si cele luminoase (impreuna).
Pareri:
1. Mai mult incurca vehiculele opite, stationate sau parcate nergegulamentar sau neglijent pe cele doua bulevarde importante (pe banda intai, jumatate doar scoase inafara carosabilului, sau cate un colt ramas pe carosabil) fapt care anuleaza avantajul de a avea doua benzi.
2. Autobuzele care nu ies complet din carosabil la oprirea in alveole (in unele alveole nici nu pot, cat sunt de mici amenajate) de asemenea obtureaza banda intai ducand la congestie;
3. Cred ca Bistrita o parcurgi de la Han in Viisoara in maxim 5 minute (in mod legal) daca te mai incurca o vehicul :”scoala” probabil in 6 minute, asadar cred ca mai mari sunt pretentiile decat cu adevarat deranjul si intarzierea;
4. Cred ca am uitat ca am fost si noi incepatori si nu vrem sa le dam posibilitatea sa invete intr-un mod civilizat cum se intampla in alte tari, iar cand are vreo ambulanta accident sarim in sus daca nu avea lumina si sunetul pornit.