Peste 150 de bistriţeni au renunţat deja la serviciile Electrica Transilvania Nord şi E.On Gaz şi au optat pentru alt furnizor de energie care le promite facturi cu până la 20% mai mici. S-a întâmplat în prima lună a sezonului rece în care reprezentanţii companiei Restart Energy au început o campanie masivă de informare a populaţiei privind dreptul de a schimba furnizorii de utilităţi fără nicio sancţiune.
În cutiile poştale, bistriţenii au primit din partea Restart Energy un pliant prin care sunt informaţi că, în baza Legii nr. 123 publicată în Monitorul Oficial nr. 485 din 2012 se liberalizează piaţa de consum a energiei electrice şi gazelor naturale, consumatorii fiind obligaţi, prin această lege, să încheie un contract cu unul din furnizorii de pe piaţa liberă. Tot aici scrie că, prin Ordinul 105 din 21.10.2014 al Autorităţii Naţionale de Reglementare a Energiei (ANRE) se permite schimbarea furnizorului actual fără acceptul celui vechi şi fără taxe de reziliere sau alte costuri.
„Începând cu 1.01.2015, conform Hotărârii Guvernului nr. 638/2007, Legii 123 şi Ordinului 105/106/2014 al ANRE, piaţa de energie electrică şi gaze naturale pentru consumatorii casnici s-a liberalizat , iar până la sfârşitul anului 2017, toate locuinţele din România sunt obligate prin lege să aleagă un furnizor de energie electrică de pe piaţa liberă, schimbarea furnizorului putându-se face în 21 de zile de la transmiterea notificării către furnizorul actual, în condiţiile în care contorul şi reţeaua electrică rămân neschimbate, la fel şi modalitatea de citire, respectiv de primire a facturilor şi plata acestora. Prin dispariţia monopolului companiilor mari, preţul la energie electrică şi gaze naturale poate scădea cu 5 până la 20% lunar în funcţie de consumul fiecăruia”, se arată în pliant.
Cum poate fi schimbat furnizorul actual
În baza unei facturi anterioare şi a unei copii după buletin sau cartea de identitate se completează documente noi (contracte, notificare, declaraţie, împuternicire şi alte acte) direct la agenţii de teren ai companiilor care se ocupă de procedură. Factura de la noul furnizor se transmite către client prin poştă sau e-mail, respectiv direct pe pagina online a furnizorului în funcţie de opţiunea fiecărui client. Plata facturii se poate face la fel ca şi până acum la PlayPoint, Pay Zone, bancă, prin ordin de plată sau transfer în contul furnizorului sau mandat poştal.
Care sunt consecinţele schimbării furnizorului actual
Schimbarea furnizorului de energie electrică sau gaze naturale nu presupune modificări la reţeaua de distribuţie. Firele, conductele şi stâlpii rămân unde sunt, contorul, de asemenea, rămâne la locul lui, nu se resetează, iar distribuitorul va citi şi el în acelaşi fel contorul.
Cum au reacţionat bistriţenii
Timp Online a luat legătura cu Petru Farcaş, reprezentantul Restart Energy, pe care l-a întrebat cum au reacţionat bistriţenii la oferta acestei companii. „Cei de la Electrica şi de la E.On fac presiuni asupra oamenilor şi îi ameninţă că le taie curentul şi gazul, deşi legea interzice aşa ceva. Au făcut echipe cele două companii şi trimit oamenii din uşă în uşă să ameninţe populaţia că taie curentul, iau contorul. Omenii nefiind informaţi suficient se tem să schimbe furnizorul. Totuşi, la Bistriţa am încheiat deja peste 150 de contracte într-o lună pe Restart Energy. Au venit primele facturi. Cât au promis, atât au facturat, e transparenţă totală. Oamenii economisesc până la 20% la energia electrică. La noi e undeva la 54 de bani KW cu toate taxele incluse – TVA, taxe verzi, etc, – pe când la Electrica se ridică la 70 de bani. Avem şi persoane care au schimbat furnizorul de gaz şi acolo sunt facturile mai mici. La noi e 121,71 de bani la Megawat oră, iar la E.On e la 143, mai mare”, a răspus Farcaş.
Potrivit acestuia, şi o parte din comuna Şieuţ, satul Sebiş, a trecut la această companie, zilele acestea se face o campanie în zona Becleanului, pe Valea Bârgăului, Teaca, Galaţii Bistriţei, unde, de asemenea, oamenii sunt interesaţi să schimbe furnizorii de electricitate şi gaz.
„M-am prezentat în comuna Zagra, am primit acceptul Consiliului Local, am susţinut acolo cauza fiindcă nu putem intra în comune fără acceptul lor. Consilierii au fost de acord şi vom începe să facem contracte şi la ţară”, a mai spus el.
Compania Restart Energy promite celor care încheie contracte cu ea că, la schimbarea furnizorului de electricitate sau gaz, ar putea fi scutiţi în prima lună de plată prin tragerea la sorţi a numărului de telefon. „Extragerea va avea loc în prima zi de luni a lunii următoare pentru luna expirată, iar câştigătorul va fi afişat la sediul Restart Energy Bistriţa, de pe strada Gării nr. 32”.
În sfârșit! În sfârșit le bagă cineva mortul în casă monopoliștilor de pe piața energetică! Eonul și Electrica să umble urgent la tarife, dacă vor să mai aibă clienți, nu să amenințe oamenii. Nu i-a înregistrat nimeni cu telefonul, să punem de-o plângere penală?
Se tem cei de la eon ca nu mai pot fura gaz asa cum au facut-o in vremurile de glorie cand baietii destepti (firme – angajati eon) nu mai virau bani in contul eon ci direct la intermediar (angajat al eon-ului). Erau firme in oras care consumau gaz si nu plateau facturi iar pierderile le plateau abonatii prin intermediul centralei termice ale orasului…. Le-a venit si la astia vremea sa le cada fotoliu de sub fund ca prea mult au baut apa din pahare de cristal pe spatele abonatilor. Unele retele au intrat in proprietatea furnizorului in urma dezvoltarii retelelor de gaz sau curent. Investea omul o gramada de bani in reteaua de gaz si venea eon si prelua reteaua fara sa propuna nimic la schimb. Daca aveai nevoie de gaz scoteai 10 – 20 mii lei din buzunar si faceai cadou reteau de gaz la eon. Nu se scadea la factura pretul investit de client…. o bataie de joc. Cand venea la verificare la 2 ani iti lua bani….. eon este un hot legal. La revedere eon. Va doresc sa ramaneti doar cu jumatate din clienti. Se intoarce roata fratilor. Fostul director de la beclean era mare smeker….
eNERGIA eLECTRICA FIRNIZEAZA SI CEI DE LA RCS-RDS,ADICA DIGI,ESTE MAI IEFTIN,MAI ALES DACA ESTI ABONATUL LOR SI LA FIRMA DE CABLU TV SI INTERNET,TELEFONIE.Ca veni vorba de centrala veche,de incalzire,in continuare primaria,cheltuieste bani grei cu ea,platind firme de paza,muncitori,cativa electricieni,care nu fac nimic,se-ntalnescsi joaca carti pe acolo,in loc sa demonteze,motoare si ce este de pret pentru valorificare.Cand nu aveam contoare separate,plateam dupa nr de persoane,factura mergea la asociatie si mana in mana cu administratorii,puneau cat vroiau ei.Oricum moi platim toti curentul gazul tuturor angajatilor ale acestor firme,care beneficiaza de gratuitati,s-au platasc un sfert din pretul real,siatunci este normal ca cineva le plateste lor,aceste facilitati,firmele umfland facturile,noastre.
Suna bine treaba asta , dar in caz de avarie cine repara si in cat timp?
Se schimba doar firma de furnizare, nu si de distributie, care ramane aceeasi. Aceasta are obligatia legala de a raspunde solicitarilor in caz de avarie, indiferent de furnizorul de energie sau gaz. In caz contrar, se face plangere catre Autoritatea Nationala de Reglementare în Domeniul Energiei şi Agentia Nationala pentru Protectia Consumatorilor, care vor lua măsurile punitive aferente.
Distributia este al altor firme,este separata de producator,deci reparatiile se fac tot de catre firma care detine conductele,firele si stalpii de electricitate.
aceeasi intrebare ca si samuiel. acum , de bine, de rau, daca ai o defectiune, cei de la Eon sau Electrica vin destul de repede. daca incheiem contract cu alta firma, nou aparuta, are ea echipe de interventie?
Exista -e-on furnizare,adica cei care produc si e-on distributie,firme diferite,cei ce produc nu detin si conductele stalpi si firele,deci ramane reparatiile si interventile tot asa cum au fost si pana acum.
asa repede au venit si pentru sesizarea de pe artarilor?
da’ e mai simplu sa dai vina pe un amarat care se drogheaza
si in final sa tragi de urechi pe cei care n-au asigurare
da’ au gadget-uri
.. o anchetã serioasã care a murit su’ masã
Corect ar fi sa aflam o parere avizata. Logic, dl de la Restart spune ce vrea , si in primul rand ce este avantajos pt el ca sa-si atraga clientii. Sunt o gramada de lucruri cu care induc in eroare clientii.In primul rand,la orice furnizor te duci, interventiile,citirile,deranjamentele le face tot Electrica pt curent si Eonul pt gaz. Asa ca…tot acolo esti, ca pe aceleasi droade/conducte vine curentul/gazul iar diferentele la pret sunt nesemnificative. Cel mai bine e sa colaborezi cu o firma care are puncte in zona,pe care o gasesti daca ai nevoie de ceva.La Eon daca ai probleme, te duci la Mures sau vorbesti cu robotul…
nenea, esti prost informat.
Electrica foloseste pentru distributie reteaua Transelectrica care este alta firma.
deci nu sunt „droadele” lor ci ale altora.
ei pur si simplu taie facturi la abonati pe cat vor ei, si dupa aia cota parte din bani o platesc chirie pentru distributia energiei prin reteaua detinuta de Transelectrica.
acum au mai aparut si altii care distribuie curent la un pret mult mai mic.
pur si simplu e ca la piata: tarabele sunt ale primariei, iar merele le vinde fiecare cu cat vrea, si tu cumperi de unde ai chef
RAMANAND ACELASI DISTRIBUITOR,REPARATIILE REVIN EVIDENT TOT LOR,NU ARE NICI O TREABA FURNIZORUL.pROBLEMA ESTE SCHIMBAREA STAPANULUI,ESTE BUCURIA NEBUNULUI?Stit zicala cu cel legat de stapan langa o liziera de padure,sa il manance mutele si tantatii?La gasit un om,a vrut sa le alunge,insa sarmanul a zis:nu le alungati,ca daca acestea pleaca vin altele mai flamande.Concluzie:ca sa atraga clientii,multi,promit marea cu sarea,si sarea,dupa aliniaza preturile.Sper ca exceptia ,sa nu confirme regula,obiceiul.
Nu faceti confuzie,cei ce produc ,sant separati de cei ce distribuie,care fac si interventiile,asa-ca interventiile raman tot la ei cei ce au distributia,pe ei nui deranjeaza cine cumpara energia si o furnizeaza pe staltpi s-au conductele lor,fiind-ca ei primesc o parte pentru distributie,din tariful furnizorilor.
atentie cu aceste relocari. atentie mare. eu nu mi-asi permite sa schimb distrib. de gaz sau curent ptr ca sint actionar acolo si …..cistig destul de bine . deci moral nu am de ce sa fac asta. deci atentie .acum fiecare face ce vrea cu banii si viata lui.
Si ELECTRICA are oferte avantajoase pe piata libera
D-na Sabau, pentru o informare corecta, spuneti-ne si ce zice Electrica.
Cere-le oferta!
eu am energie de la RDS, platesc 50 de bani pe kilowat, deci mai ieftin decat la domnul asta…la interventii si deranjamente vin tot cei de la electrica, sunt obligati de lege sa o faca, e doar o pisica pe care o arata celor care vor sa plece de la ei, tot mai multi din cate am auzit.
Mergeti la un magazin EuroGSM din orasul dumneavoastra si cere-ti oferta, domnii de acolo va ajuta cu toata hartogaraia. In 15 min schimbati furnizorul, eu atat am stat in magazin.. http://www.restartenergy.ro
NE MUTAM LA CEI MAI IEFTINI
poate asa vor scadea astia de la curect si de la gaz pretul
MAI ALES CEI DE LA GAZ
Ce ziceti de cei de la augabis,cu apa,santem printre cele mai scumpe judete ,mai scumpi decat Zalaul,care extrage mare parte din apa din puturi de mare adancime,ai nostrii doar o filtreaza si o pompeaza la bazinele de unde vine prin cadere.
VA IMFORMEZ CA IN LUNA AUGUT CAPACITATEA CALORICA A GAZULUI A FOST JUMATATE DECAT CEA DINTR-O LUNA NORMALA
pretul in factura a fost acelasi
restul e can-can
cum a fost aia…ca nu ne vindem tara?????
e vanduta si PROSTII PLATESC!!!!
(cum am verificat?…simplu…am facut aceeasi cantitate de apa calada cu dublu mc de gaz!!!!!)
De ce sa spui adevarul, cand poti sa incepi cu o minciuna: „În cutiile poştale, bistriţenii au primit din partea Restart Energy un pliant prin care sunt informaţi că, în baza Legii nr. 123 publicată în Monitorul Oficial nr. 485 din 2012 se liberalizează piaţa de consum a energiei electrice şi gazelor naturale, consumatorii fiind obligaţi, prin această lege, să încheie un contract cu unul din furnizorii de pe piaţa liberă.”
Nu scrie niciunde in lege despre o astfel de obligatie a consumatorilor. Ofera posibilitatea de a alege, nu impune. Poate considerati util si comunicatul ANRE de aici: http://www.anre.ro/ro/presa/comunicate/informare-30-08-2017-tarife-preturi-practicate-de-fui-clienti-casnici