Sănătate

1.500 de carduri de sănătate distribuite din totalul celor returnate. Cum se activează cardul

Casa de Asigurări de Sănătate Bistriţa-Năsăud a distribuit aproximativ 1.500 de carduri naţionale de sănătate din totalul de 13.600 carduri returnate. Cardul devine unicul instrument de validare a serviciilor medicale acordate în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate începând cu data de 1 mai.

Conform Hotărârii de Guvern ce conţine Normele metodologice de aplicare a cardului naţional de sănătate, care urmează să fie publicată în Monitorul Oficial, cardul naţional de sănătate va deveni unicul instrument de validare a serviciilor medicale acordate în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate începând cu data de 1 mai 2015.

Până la data respectivă, utilizarea cardului naţional de sănătate se va face în paralel cu actualul sistem de validare a serviciilor medicale.

Cardurile naţionale de sănătate nedistribuite şi predate de către operatorul de servicii poştale la Casa de Asigurări de Sănătate sunt distribuite asiguraţilor de către casele de asigurări de sănătate, prin prezentarea acestora la sediul casei de asigurări de sănătate la care este luat în evidenţă asiguratul.

”Casa de Asigurări de Sănătate Bistriţa-Năsăud a distribuit aproximativ 1.500 de carduri naţionale de sănătate din totalul de 13.600 carduri returnate. Asiguraţii pot verifica online, pe site-ul casbn.ro, dacă există cardul lor de sănătate la sediul casei de asigurări. În cazul în care nu se regăsesc pe listele publicate pe site, înseamnă că li se va emite şi vor primi ulterior cardul, deoarece procesul de tipărire şi de distribuire a cardului de sănătate continuă. Săptămâna viitoare vor fi emise alte aproximativ 14.000 de carduri pentru asiguraţii care nu au intrat încă în posesia cardului naţional de sănătate”, informează CAS Bistriţa-Năsăud, instituţie condusă de Camelia Ilişuan.

Actul normativ conţine şi propunerea CNAS ca adeverinţa de asigurat, valabilă trei luni de la emitere, să fie alternativă pentru cei care refuză cardul din motive religioase sau de conştiinţă. Pentru obţinerea acestei adeverinţe, asiguratul va depune o declaraţie pe propria răspundere că refuză cardul de sănătate din motive religioase sau de conştiinţă şi va depune, la casa de asigurari, cardul de sănătate, în cazul în care i-a fost distribuit. Această alternativă presupune deplasarea periodică a asiguratului la casa de asigurări pentru a solicita adeverinţa de asigurat.

Cardurile nerecepţionate sau returnate de către asiguraţii care le refuză vor rămâne la casa de asigurări, de unde le pot ridica oricând, în cazul în care revin asupra deciziei de a nu deţine acest card.

Activarea cardului de sănătate se poate face la oricare dintre furnizorii de servicii medicale, medici de familie, spitale, laboratoare, etc., pe măsură ce asiguraţilor le sunt necesare serviciile medicale respective. Nu există o dată limită de activare a cardului. În principal, activarea înseamnă schimbarea codului de siguranţă prestabilit cu un cod de siguranţă personal şi nedivulgabil.

Actul normativ sus-menţionat reglementează şi modul de eliberare a unui nou card, în cazul pierderii, distrugerii sau a modificării datelor personale. În această situaţie este stabilită o procedură simplificată, care presupune un singur drum la casa de asigurări pentru a depune o cerere-tip, copie de pe CI şi actele doveditoare pentru plata contravalorii cardului şi a cheltuielilor de distribuire prin servicii poştale. Plata se va efectua la sediul casei de asigurări, iar cheltuielile sunt identice cu cele efectuate de CNAS şi MS pentru primul card. După depunerea documentelor, asiguratul va primi acasă, în termen de 30 de zile, noul card. Între timp, cardul va apărea inactiv în sistem, iar asiguratul va beneficia de servicii medicale în baza unei adeverinţe de înlocuire a cardului de sănătate.

Adaugă comentariu

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.