Actualitate

Modernizarea infrastructurii rutiere din zona centrală a Bistriţei – etapa a II-a: 19 străzi, 5 parcări

Primăria Bistriţa realizează un studiu de piaţă având ca obiect efectuarea expertizei tehnice şi a studiului de trafic la obiectivul de investiţii “Reabilitare şi modernizare străzi în zona centrală - etapa a II-a”. În 2012, în prima etapă, au fost modernizate cu bani europeni străzi şi trotuare din zonele Dornei, Piaţa Unirii, Liviu Rebreanu, Piaţa Centrală şi Piaţa Petru Rareş.

Valoarea estimată a expertizei tehnice şi studiului de trafic este de 70.340,41 lei fără TVA.

Străzile şi parcările cuprinse în proiect sunt: George Coşbuc, Gheorghe Şincai, C-tin Dobrogeanu Gherea, Vasile Conta, Vasile Naşcu, Ciprian Porumbescu, Alexandru Vlahuţă, Lupeni, I. L. Caragiale, Barbu Şt. Delavrancea, Barbu Lăutaru, Parcului – parţial, Nicolae Titulescu, Dogarilor, Baba Novac, Țibleşului, Zorilor, Vasile Alecsandri, General Grigore Bălan, parcare Barbu Lăutaru (la Sala Sporturilor), parcare Barbu Lăutaru (la Bl. 4B / Piaţa Morii), parcare Vasile Conta nr. 1, parcare str. Parcului nr. 1, parcare str. Parcului nr. 2.

Pentru o parte expertiza tehnică se va actualiza (cea iniţială este din 2008), iar studiul de trafic se va realiza pentru toate străzile şi parcările din obiectivul de investiţie. La unele străzi se va ţine cont ca suprafaţa de rulare să fie în sistem cu piatră naturală specifică centrelor istorice, atât pe carosabil cât şi pe trotuare, iar la altele cu asfalt pe carosabil şi piatră naturală specifică centrelor istorice pe trotuare.

”Creşterea volumului de trafic din municipiul Bistriţa a condus la degradarea în anumite zone a străzilor, astfel încât caracteristicile tehnice şi de exploatare ale acestora nu mai corespund în totalitate nevoilor utilizatorilor şi normelor tehnice în vigoare. Se impune găsirea unor soluţii de reabilitare şi modernizare adecvate situaţiei din teren care să asigure circulaţia în condiţii de securitate şi confort. Se va avea în vedere îmbunătăţirea elementelor geometrice în plan şi în profil longitudinal şi transversal, corectarea declivităţilor (acolo unde se poate) şi refacerea întregii structuri rutiere cu dimensionarea sistemului rutier pentru o perspectivă de 15 ani”, precizează municipalitatea.

Lucrările care se preconizează a fi realizate sunt de remodelare a configuraţiei străzii, atât din punct de vedere funcţional cât şi arhitectural. Din punct de vedere funcţional trebuie asigurate condiţiile de circulaţie pietonală, condiţii de fluenţă a circulaţiei pe tot traseul străzilor, cât şi la intersecţiile cu străzile laterale, realizarea de parcări, asigurarea unui iluminat public adecvat, atât stradal cât şi pietonal, reamenajarea acceselor la blocuri sau case, realizarea de piste de biciclişti, inclusiv dotările necesare (bănci, coşuri, panouri de informare, sistem de supraveghere, etc).

5 comentarii

  • Deci strada Toamnei din nou a fost uitată…Și alții la periferie au asfalt nou. Totuși se pare că anul acesta se vor construi trotuarele, nu de alta dar au devenit deja impracticabile, cel puțin cel din stânga pe sensul de mers, iar pe cel din dreapta nu poți circula decât parțial datorită patronului de la pizzerie și a celui de la o firmă de materiale de construcție, cam în aceeași zonă cu pizzeria.

  • Remodelarea configuratiei strazilor la un oras medieval construit dupa model de BURG SASESC ar insemna disparitia trotuarelor ,al arborilor de aliniament si a multor perimetre de spatii verzi.Cetatenii orasului, trebuie sa fie in siguranta si secundar masinile.

  • Buna dimineata bistritene!……de fiecare data ma trezesc foarte multumit ca am deschis ochii sa admir un nou rasarit. DOSUL poate fi folosit si admirat de cei care il pomenesc si sub alta forma : Ghiceste-L ….. SINGUR!

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.