Aproape jumătate dintre elevii unui liceu tehnologic din Bistriţa lipseau de la ore în momentul în care Camelia Tabără, inspector şcolar general la Inspectoratul Şcolar Judeţean Bistriţa-Năsăud, a ajuns în această şcoală. „E o gravă problemă pentru că de aici porneşte atitudinea faţă de muncă”, a spus Camelia Tabără într-o conferinţă de presă în care s-a arătat dezamăgită de faptul că elevii din actuala generaţie nua u nici măcar vise sau idealuri de viaţă.
„În această perioadă, suntem extrem de preocupaţi de problema absenteismului. E unul din reperele pe care ni le-a cerut ministerul, cumva să avem o statistică despre tot ce înseamnă risc de părăsire timpurie a şcolii, care sunt cauzele, cum putem ajuta, cum putem susţine. Am început cu o monitorizare a tuturor transferurilor dintr-o parte în alta şi cu monitorizarea absenteismului. Aici constatăm mari problemele în zona învăţământului tehnologic liceal. Dacă într-un liceu teoretic din Bistriţa am găsit absenteism de 5%, în liceul tehnologic am găsit absenteism de 40%. Este foarte clar că, dacă acei copii nu sunt în sala de clasă, practic nu au cum să progreseze şi nici să parcurgă traseul propus de programă. Împreună cu directorii, vom încerca să monitorizăm foarte corect, să ne asigurăm că toată lumea pune absenţele, că le înregistrează şi le contabilizează cu maximă responsabilitate şi apoi să vedem în luna ianuarie 2019 ce măsuri putem lua”, a spus inspectorul şcolar general Camelia Tabără.
Potrivit inspectorului general, este foarte posibil ca, acolo unde scade numărul de copii, să fie comasate clase: „Măsurând foarte corect şi văzând care este valoarea şi fenomenul în sine în realitatea lui să luăm măsuri corespunzătoare. Eu cred că e o gravă problemă pentru că de aici porneşte atitudinea după aceea şi faţă de muncă, şi în viaţă şi aici trebuie să intervenim”.
Întrebată cum motivează profesorii absenţa de la cursuri a elevilor, Camelia Tabără a spus că profesorii dau vina pe faptul că aceştia ar face naveta: „Dar fac naveta şi elevi de la Andrei Mureşanu şi acolo nu avem aşa un fenonem. Profesorii mai spun şi că sunt absenţe motivate, dar procentul de absenţi motivaţi într-o perioadă normală este de 2-3%. Este de vină şi şcoala. în opinia mea. În general, copiii, acolo unde e zona de activitate practică, se înviorează. Unde e o lecţie care se dictează, se transmite o informaţie anostă, bineînţeles că nu e atractivă. Avem o problemă pe care vom încerca să o rezolvăm cât de bine şi de eficient. Joi avem cercuri pedagogice cu directorii şi nu putem continua cu compromisiuri de acest fel. E prezent sau nu în sala de clasă sau am copii care navetează şi umplu barurile şi autogara din Bistriţa”.
Camelia Tabără s-a mai arătat dezamăgită şi de lipsa unui ideal de viaţă al elevilor din clasele terminale.
„Mai grav decât faptul că nu învaţă este lipsa unui ideal de viaţă. Nu au valorile clar conturate, nu au aspiraţii, nu au pasiuni, nu se investesc în nimic. Sunt copii cu care nu poţi dialoga despre viaţă, despre ce îşi propun, despre ce îşi doresc, despre ce va urma după ciclul pe care îl încheie. Sunt copii care nu au vise şi acesta este cel mai grav lucru care li se poate întâmpla tinerilor”, a mai spus ea.
Ce aspirații? Ce pasiuni? Cand visele lor sunt spulberate de cei care ne conduc!!!
Care sunt modelele oferite de societate ?
Unul care arată semne obscene in Parlament, alții care sunt interesați doar de detinuti , alții pt care justiția este doar o ,,pofta ” , iar nivelul de trai , ce sa mai zic , nepăsare totală si lista poate continua….
Asta este societatea in care trăim si impactul ei asupra multor tineri este devastator de negativ.Fapte nu vorbe….
nu uitati de motocicleta si de numerele acelea de la masina, extrem de vulgare si ele!!!! sau doar unii au voie sa fie nesimititi?
cate despre scoala, de vina sunt parintii ca nu ii mai intereseaza soarta copiilor, de mici ii invata cocalari si obraznici, ponegrind profesorii si lasandu-i pe copii sa batjocoreasca pe oricine!!!! Si scoala ca nu ii abtiguie si ii tot poarta prin scoala pana in clasa a 12-a!!!
Școală de CHELNERI, frizeri și ospătari. Modele au, câștigul vine.
L-am întrebat pe Chico Mendes de la Partidul Verde din Brazilia de ce au dispărut maimuțele cu fundul roșu din jungla amazoniană. Mi-a spus că au fost amăgite de unul care le-a adus dintr-o hacienda recentă o valiză plină de gogoși de s-au înscris toate la PSD BN. Este cunoscut cazul: peste tot în lume maimuțele sunt ușor de păcălit cu gogoșile lipicioase de la Brasildrum. Atâta lucru îl știe și toboșarul de la Tel drum & people.
Atitudinea faţă de muncă porneşte încă din familie, şi apoi şcoala dezvoltă această poziţie, opinie, cunoaştere a rolului muncii pentru individ şi pentru viaţa socială. Dezvoltarea atitudinii se naşte prin însuşirea, înţelegerea rolului unui lucru, unei noţiuni încă din familie, apoi se dezvoltă, se îmbogăţeşte prin diferite metode educative întrebuinţate şi în practica continuă, metoda cea mai eficientă de însuşire a cunoştinţelor, deoarece subiectul vine în contact direct cu obiectul muncii, iar prin căutarea uşurării muncii îşi formează deprinderi, care devin aptitudini. Aceasta este cauza opţiunii elevilor, a alegerii între teorie şi practică, a plăcerii mai mari faţă de cea de a doua. Omul este o fiinţă curioasă, dornică să cunoască, să înveţe, dar a înţeles că prin contactul direct cu obiectul ajunge la o cunoaştere mai precisă a noţiunii, care nu este nici văzută, nici pipăibilă, de aceea preferă practica. Sistemul nostru de învăţământ a uitat de metodele pedagogice statuate de către cei care au pus în practică observaţiile psihologice constatate de-a lungul existenţei vieţii umane pe pământ. În cadrul practicii atitudinea se transformă în aptitudine, competenţă, în cunoştere a realităţii dintr-un anumit domeniu al activităţii umane. Învăţământul românesc trebuie reorientat pe o cărare bine bătătorită de înaintaşii noştri, chiar dacă, sau mai ales prin întrebuinţarea noilor mijloace tehnice obţinute prin aplicarea cunoştinţelor acumulate de către omenire.
Stam pana in ianuarie sa luam masuri….asta e solutia
Eu propun o ordonanța de urgență prin care toti elevii absenti să fie condamnați in arest la domiciliu:(:(:( asta seamănă politicienii asta culeg. Nu stiu dacă o să fie de acord si Bruselu.
Singurul ideal de viață pe care ar putea să-l aibă copii e să ajungă ca Dragnea. Să furi cât vrei și nimeni să nu-ți facă nimic ba, mai mult, instituțiile statului să te protejeze pentru ca să le dai cu tifla în continuare fraierilor. Sau ca Rovana, să plătești rate la bancă de 5000 de euro când tu ai salariu de 1500 și să nu te întrebe nimeni de unde, ba să mai ajungi și ministru. Dar, pentru asta nu-ți trebuie școală. Șmecheria și învârteala profitabilă se deprind în alte cercuri. Și dacă nu ești dispus la parvenitismul social bazat pe adeziunea la grupuri infracționale, singura șansă este străinătatea unde oricum o iei de la zero de la spălat vasele și munca cu spatele.
Și apoi și școala romănească ce te învață ea? Poți să ajungi cel mult popă ortodox în tară. În rest, ce? Profesor prost plătit? Muncitor la Leoni pe salariul minim? Dacă țara e condusă de agramați și repetenți, despre ce vorbim?
errata corrige „copiii”
Praf in ochi. Nu se întreabă nimeni din cei in drept unde sunt fabricile, ce meserii să facă copii ca să aibă un trai decent în țara lor, ce probleme sunt în familiile elevilor.? Cei care fac naveta și sunt la un Liceu Teoretic spre exemplu, au și o familie responsabilă și cu interes ca elevul să studieze. Ceilalți provin din familii destrămate, sărace, necăjite…! Intrebare : Oare de ce majoritatea politicienilor și a celor cu stare își trimit copii să studieze în străinătate, de ce nu studiază în țară dacă la nivel superior se face școală serios??? de ce nu stau în țară, să participe la dezvotarea și propășirea socialimului multilateral dezvotat???
Acești chiulangii vor fi viitorii politicieni ai țării (după modelul actual)…
Din păcate, cel mai dureros e faptul că cei care astăzi își tocesc coatele și creierele pe băncile școlilor vor ajunge să fie slugile acestor analfabeți (tot…după modelul actual)
Problema aici este probabil ca si la alte scoli ca elevi nu sint motivata activ. Scoliile astea nu dau motive elevului, nu sint interesante, se predea in sistem invechit, materie nu sint predate intrun fel modern.
Daca e asa cum e „la forestier” cam stiu care e problema, si asta sigur nu sint elevi ci scoala impreuna cu sistemul de educatie si buna vointa administratiei scoliilor…lipsa.
Sint scoli in judet unde problema de abandon si absenta sint mai mici si asta din cauza omenilor care lucreaza acollo cu enthuziasm nu doar din cauza baniilor