Cele 44 de stații de distribuție a carburanților din județ, dintre care una singură, din Năsăud, vinde numai GPL, administrate de 38 de firme, sunt verificate în această perioadă de nu mai puțin de 11 instituții ale statului. Una dintre stații ar putea avea probleme.
La această acțiune de control vor participa reprezentanți ai tuturor instituțiilor publice care au atribuții legale în această privință: ISCIR și CNCIR pentru autorizarea și controlul instalațiilor sub presiune; ISU pentru siguranța în exploatare a punctelor de lucru în care se efectuează operațiuni cu carburanți; ITM pentru respectarea obligațiilor privind contractele de muncă; Agenția Națională de Mediu pentru respectarea obligațiilor de mediu; Poliția pentru respectarea legislației privind ordinea și siguranța publică; ARR și ISCTR pentru autorizarea și controlul cisternelor de transport; ANAF și Vamă pentru respectarea obligațiilor de natură fiscală.
”Sunt 11 instituții care vor merge în control, însă nu toate deodată. Misiunile de control nu vor fi făcute centralizat fiindcă nu vrem să dăm peste cap activitatea acestor unități. Dacă mergem 11 instituții în același moment, perturbăm activitatea. Nu ne dorim acest lucru. O să fie un grafic de control pentru fiecare instituție în parte, deja unele instituții au început controalele. Vom vedea când vor face verificarea reprezentanții ISCIR fiindcă este un centru regional, iar cei de acolo se deplasează și în alte județe. Vor fi luate în calcul toate condițiile legale de funcționare a acestor societăți, inclusiv distanțele față de șosele, drumuri județene, naționale, o să se ia în calcul inclusiv stația de vizavi de Spitalul Județean să vedem dacă din punctul de vedere al distanțelor corespunde sau nu mai poate să funcționeze în acea locație”, a spus prefectul Teofil Cioarbă în ședința Colegiului prefectural.
Col. ing. Cristian Bucur, prim adjunct al inspectorului șef al ISU Bistrița-Năsăud, a explicat că skidurile GPL trebuie să fie amplasate la minim 40 de metri distanță de blocuri, la cel mult 20 de metri de case familiale, la 40 de metri față de instituții de învățământ și la 50 de metri față de spitale.
”Stațiile pot fi situate undeva la 40-50 de metri. Față de drumuri naționale și județene trebuie să fie de 8-9 metri. Distanțele pot fi reduse cu 30%, pe propria răspundere, dacă se construiesc ziduri antiexplozie. La Bistrița, există o stație chiar lângă Pompieri care a construit trei ziduri antiexplozie. Primul a fost făcut față de un vecin, a mutat skidul respectiv, noi controlând am constatat că nu mai corespunde cu ce a fost înainte, l-a construit pe al doilea, iar față de alt operator economic are un zid pe care l-a ridicat din cauza stației de distribuție carburanți și a depozitului pe care îl are”, a spus Cristian Bucur.
El a menționat că anul trecut, ISU a controlat toate stațiile de distribuție a carburanților.
”Skidurile GPL, de regulă, le găsim în interiorul stațiilor de carburanți. Avem unul singur, la Năsăud, care nu e într-o stație. Anul trecut, au fost desfășurate 38 de controale, unele firme având 3-4 stații, controale care au scos la iveală nereguli și s-au lăsat cu sancțiuni. Încărcarea combustibilului în recipienți neomologați a fost principala neregulă. Apoi, am costatat fumatul în locuri nepermise, partea de instalații electrice cu improvizații și mă refer la cabina de distribuție, nu strict la stațiile de distribuție. Au mai fost marcaje neconforme sau neafișate. În mare parte acestea au fost. Noi controlăm tot sistemul, nu doar skidul respectiv. Și anul acesta am desfășurat trei controale, dar mai departe vor fi controale mixte și iar vor fi verificate”, a spus Cristian Bucur.
Potrivit prefectului nu sunt firme din Bistrița-Năsăud care să facă distribuția de GPL, transportul fiind asigurat de firme cu puncte de lucru în alte județe sau la București.
La Bistrița se vinde GPL din patru stații de comercializare și a altor carburanți.
Asa ne dam seama (din cand in cand) cat de multi „taie frunze la caini” , in minunata noastra tara (11 institutii!) …
11 institutii care nu pot spune STOP unei activitati periculoase!!!
Politia deci….nu poate face nimic! Pe ceilalti de unde sa stiu eu ca nu le e falsa legitimatia!?….ca uniforma n-au….si oricum nu mai reprezinta nimic….din cauza voastra….a unor sefi incapabili, care prin imaginea care o afisati, discreditati aceste institutii si pe angajatii lor!
Se vede o deprofesionalizare de sus in jos, iar voi asteptati rezultate….!!!
Fereasca Dumnezeu de alte nenorociri.
Bine spun străinii despre noi in loc sa prevenim așteptăm un dezastru ca sa luam masuri normale. Nu prevenim doar corectam, ma rog ne facem ca corectam si eventual amendam pe toti ceilalti ca sa aratam ca dupa razboi suntem viteji! Națiune pasiv – agresiva! Noi o romanțăm cu mămăliga… care fierbe si da in clocot. Dar atâta vreme cat nu luam masuri normale, la timp vom continua la fel. Este o minune ca nu se întâmplă in fiecare zi catastrofe!! Sunt zeci de exemple. Un exemplu ar fi modul in care se conduce pe drumurile publice in mediul urban, nerespectarea liniilor de demarcație, a opririlor in oraș oriunde si oricând (cu avarii) , parcări de dube in intersecții ca sa maschezi toata vizibilitatea, discutam de emisii euro 7 euro 8 si majoritatea mașinilor sunt Copsa Mica…. pe roti – după ce circuli după una ai nevoie de zile de concediu de boala etc. Lipsa radarelor fixe in dreptul scolilor, lipsa oglinzilor la curbe periculoase etc. Si asta doar la mașini. NU SE IA NICIO MASURA pentru cei care ne conduc sunt imbecili!! Facem dumuri, apoi sapam pentru conductele de apa si canalizare, reparam, apoi sapam din nou ca sa bagam cabluri de curent si apoi ne miram ca dupa o investitie intr-un drum comunal cat intr-o autostrada avem drum mai rau decat inainte sa-l reparam. Cine este de vina? Noi ca-i tot votam, ii rotim de parca ar fi doua partide. Este acelasi doar cu doua denumiri. Poate ar trebui sa-i mai punem si pe tușă sa aibă timp sa se refacă vreo 8-12 ani. Dar din păcate ăștia suntem noi, iar partidele pe care le votam sunt doar oglinda si neputința noastră… Din pacate este TRIST!!!
Foarte corect ce spui despre benzinărie, spital, blocuri … doar că Austria nu ne-a impus nimic în cazul de față (cum în majoritatea cazurilor de franșize, statul de baștină al firmei respective nu face „impuneri” pt o anumită locație). Stația respectivă e a unei firme cu proprietari români, fiind doar o franșiză OMV!!!
Pe aceleași reguli nici Ozana (puțin mai sus) nu ar produce un dezastru mai mic, având în vedere afluxul de populație la magazinele/mall-urile din zonă … și nu e din Austria.
Eu zic să nu cădem în ridicol când aducem acuzații … hai să-i acuzăm pe austrieci de ce fac rău (sunt șovini -mulți dintre ei, ne interzic nejustificat accesul în Shengen, etc.)!
Propun ca orasul Bistrita sa se mute pd dealuri. Cat mai departe de oras. Orasul e o bomba. Dar ce facem cu unitatea militara, poligonul , etc? In caz de ceva…acestea sunt primele tinte!!!
Schimbam si orasul?
Sa mergem in Caracal ca oricum suntem infratiti in stiri!!!!
Apropo, in groapa din Decebal , nu a cazut nimeni? Prefectul pe unde se llimba?