Economie

9 ianuarie, prima zi de plată a taxelor şi impozitelor

Impozitele şi taxele locale cu debit (impozite / taxe clădiri, pe teren, mijloace de transport, reclamă şi publicitate, taxa hotelieră) se vor încasa începând cu data de joi 9 ianuarie. Cei care achită integral taxele până în 31 martie beneficiază de 10% reducere. Taxele locale fără debit (amenzi, taxe extrajudiciare de timbru, taxe certificate de funcţionare, etc.) se încasează de luni 6 ianuarie.

Programul de funcţionare a casieriilor este afişat la sediul Direcţiei Economice – Venituri situate pe strada Alexandru Odobescu nr. 17, Bistriţa.

Având în vedere că în anul 2013 s-a procedat la indexarea impozitelor şi taxelor locale cu 16 %, majoritatea contribuabililor, atât persoane juridice cât şi persoane fizice, manifestând dificultăţi economico-financiare, Consiliul Local a decis menţinerea impozitelor şi taxelor locale datorate de persoanele fizice şi juridice la nivelul celor stabilite pentru anul 2013, cu excepţia taxelor pentru folosirea locurilor publice în Complexul de agrement Heidenfeld.

Vor fi acordate şi unele facilităţi fiscale, respectiv o reducere de 10% (în Lege – până la 10%) pentru plata cu anticipaţie a impozitului pe clădiri, impozitului pe teren şi a impozitului pe mijloacele de transport datorate pentru întregul an de către persoanele fizice şi juridice, până la data de 31 martie a anului fiscal.

Totodată, în scopul stimulării încasării veniturilor la bugetul local pentru anul 2014, la cererea motivată a contribuabililor persoane fizice care vor înregistra la data de 31.03.2014 majorări/penalităţi de întârziere la plata impozitelor, taxelor, chiriilor şi redevenţelor datorate bugetului local, aceştia beneficiază de înlesniri la plata acestor creanţe bugetare accesorii: majorările de întârziere datorate pentru neplata la termen a impozitelor şi a taxelor, inclusiv cele din anii precedenţi, calculate până la data plăţii integrale a debitelor; majorările de întârziere datorate stabilite prin acte de inspecţie fiscală încheiate de organele competente, ulterior datei intrării în vigoare a prezentei hotărâri, pentru impozite şi taxe datorate bugetului local al municipiului Bistriţa, calculate până la data plăţii integrale a debitelor; majorările de întârziere datorate stabilite prin acte de inspecţie fiscală care au fost contestate potrivit legii şi se află în curs de soluţionare la organele competente; penalităţile de întârziere datorate pentru neplata la termen a chiriilor şi a redevenţelor restante calculate până la data plăţii.

Creanţele bugetare accesorii, respectiv majorările de întârziere datorate şi penalităţile de întârziere vor fi scutite la plată dacă debitorii persoane fizice care au depus cererea prevăzută îndeplinesc, cumulativ, următoarele condiţii: impozitele şi taxele datorate bugetului local al municipiului Bistriţa şi neachitate la data de 31.12.2013 au fost plătite integral până la data de 31.03.2014, inclusiv; impozitele şi taxele datorate bugetului local al municipiului Bistriţa, cu termenul de plată la 31.03.2014 vor fi plătite integral; chiriile şi redevenţele datorate bugetului local al municipiului Bistriţa, cu termene de plată în anul 2013 şi cele cu termen scadent până la 31.03.2014  au fost plătite integral până la data de 31.03.2014, inclusiv. Dacă debitorul persoană fizică are mai multe obligaţii la bugetul local al municipiului Bistriţa, reprezentând impozite locale, taxe locale, chirii sau redevenţe şi face plata integrală, în condiţiile art. precedent numai pentru un anumit impozit, taxă, chirie sau redevenţă, scutirile la plată se vor aplica, în mod corespunzător, numai pentru majorările de întârziere/penalităţile de întârziere aferente respectivului debit

Executivul Primăriei preconizează o creştere a veniturilor fiscale (cu debit) ale bugetului local a municipiului Bistriţa cu suma de aproximativ 1.200.000 lei.

Şi taxele speciale au rămas la nivelul anului trecut: folosirea domeniului public din municipiul Bistriţa pentru amenajarea de scări şi alei de acces, autorizarea circulaţiei mijloacelor de transport marfă, materiale şi autoutilajelor, realizarea de accese suplimentare auto şi pietonale spre domeniul public, atribuirea în folosinţă a locurilor de înhumare, utuilizarea capelei mortuare, oficierea căsătoriilor, divorţul administrativ, înregistrarea vehiculelor pentru care nu există obligaţia înmatriculării, întocmirea, elaborarea şi eliberarea de documente cartografice analogice şi digitale, eliberarea notei de constatare pentru înscrierea în cartea funciară a imobilelor din fondul vechi, eliberarea în regim de urgenţă a certificatului de atestare fiscală, eliberarea în regim de urgenţă a certificatului de urbanism.

Adaugă comentariu

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.