Actualitate

Amenajarea străzii Faleză, la licitație. Ce lucrări sunt prevăzute

Primăria Bistrița organizează în 17 august o procedură simplificată pentru atribuirea contractului de proiectare plus execuție lucrări pentru amenajarea străzii Faleză. Municipalitatea vrea să amenajeze în acest an strada Faleză, situată în zona Zăvoaie pe malul stâng al râului Bistrița, pentru a face legătura mai scurtă, pentru locuitorii din zona Zăvoaie, cu str. Libertății prin intermediul Podului Berăriei aflat în construcție. La ora actuală sistemul rutier este alcătuit dintr-o împietruire uşoară, care prezintă o stare de degradare avansată, datorată inexistenţei unui sistem de scurgere a apelor pluviale de pe suprafaţa străzii.

Valoarea totală a investiției se ridică la 3.746.957 lei, aproximativ 830.000 de euro.

Lucrările cuprinse în cadrul proiectului constau în realizarea sistemului rutier la partea carosabilă, amenajarea unui sistem de canalizare pluvială și menajeră, realizarea racordului dintre stradă și Podul Berăriei prin intermediul unui zid de sprijin, iluminat public.

Strada va păstra traseul existent, alcătuit din succesiuni de aliniamente și curbe, ținându-se cont de amenajarea și racordarea străzii cu accesele în curțile riveranilor și intersecția cu străzile laterale. Partea carosabilă are două benzi de 3 m fiecare, un trotuar pe partea stângă de 1-1,5 m adiacent părții carosabile și un trotuar pe partea dreaptă de 1,5 m dispus pe coronamentul digului.

Dirijarea, colectarea și evacuarea apelor se va face gravitațional – prin asigurarea pantelor atât longitudinale cât și transversal ale căii spre 9 guri de scurgere. Rețeaua de colectare și evacuare a apei menajere pornește de la începutul proiectului și continuă până în punctul cel mai de jos al traseului unde se realizează o stație de pompare care va conduce apele printr-o conductă pe sub râul Bistrița până în căminul cel mai apropiat de pe strada Petru Maior.

Având în vedere diferența de cotă dintre Podul Berăriei și nivelul actual al străzii, se va face un zid de sprijin pentru susținerea rambleului.

La amenajarea străzii Faleză s-a prevăzut atât iluminat stradal cât și iluminat pietonal. Pe 75 m de la începutul proiectului se vor monta stâlpi cu console pentru iluminatul stradal, iar pe restul proiectului se vor monta stâlpi care vor susține console atât pentru iluminat stradal cât și pentru iluminatul pietonal.

”Situația actuală: stradă cu lungimea de cca. 850 m și lățime cuprinsă între 4,5 și 10,0 m, cu sistem rutier în stare avansată de degradare (strada este doar pietruită la această dată) și fără dipozitive pentru  colectarea și scurgerea apelor pluviale de pe ampriza drumului (șanțuri, podețe). Amenajarea străzii se va face astfel: lățime a părții carosabile de 6,0 m, cu 2 benzi de circulație 2 x 3,0 m; trotuare pe ambele părți ale străzii, astfel: lățime minimă de 1,0 m pe partea stângă și de 1,5 m pe partea dreaptă a străzii (pe partea dreaptă a străzii nu este prevăzut trotuar pe distanța de 75 m, între km 0+000 ÷ 0+075 m, datorită limitelor de proprietăți private). Trotuarul de pe partea dreaptă este pozat pe coronamentul digului (pe lungimea care se suprapune peste dig), după care este alăturat părții carosabile. Nu se va afecta structura de rezistență a digului existent; dig de sprijin din beton, pe partea stângă a străzii, proiectat pentru susținerea rambleului care asigură legătura cu Podul Berăriei pe o lungime de 75 m. Zidul este necesar pentru a nu se afecta proprietățile private existente pe această parte – terenuri fără construcții. Sistemul rutier proiectat: a) pentru stradă: strat de fundație inferior, din balast, grosime 15 cm, strat de fundație superior, din balast stabilizat (cu ciment), grosime 20 cm, strat de bază din anrobat bituminos, AB 31,5  cu grosimea de 12 cm, strat de legătură BADPC 20, cu grosimea 5 cm, strat de uzură BA 16, cu grosimea 4 cm; b) pentru trotuare: 10 cm strat de fundație din balast, 4 cm strat de nisip, 6 cm pavaj din dale autoblocante. c) pentru colectarea apelor pluviale se va realiza o rețea separativă pentru preluarea rapidă și completă a apelor pluviale, cu descărcare în râul Bistrița după trecerea prinrt-un separator de produse petroliere; d) pe tronsonul de stradă propus pentru modernizare nu există rețea de canalizare pentru apele menajere, proiectul prevede și realizarea acesteia, apele uzate menajere colectate se descarcă prin intermediul unei stații de pompare în rețeaua de canalizare a municipiului (într-un cămin de pe strada Petru Maior). Stația de pompare este prevăzută în punctul cel mai jos al străzii, cu subtraversarea râului Bistrița; Elementele luate în calcul pentru reabilitare: traseul în plan: traseul proiectat se suprapune peste traseul existent, fiind făcute doar corecturile necesare îmbunătățirii circulației și amenajarea curbelor, strada are punctul de început în strada Zăvoaie și punctul final în dreptul podului Berăriei; profilul longitudinal: s-a urmărit corectarea profilului existent al terenului, cu respectarea cotelor obligatorii și preluarea denivelărilor longitudinale, ținând seama de cotele acceselor laterale  și volumul cel mai mic de lucrări de terasamente”, se arată în proiect.

Lucrările de execuţie a Podului Berăriei, care au început în luna martie 2015, sunt realizate de SC Dacia Faber SRL Cluj-Napoca. Valoarea totală a investiţiei este de 4.889.838,98 lei, iar finanţarea se face din bugetul local şi din împrumutul contractat în acest scop. Termenul de realizare este de 18 luni (septembrie 2016). Anul acesta, au fost alocate 2.194.000 de lei de la bugetul local și 1.480.000 de lei din împrumutul contractat de municipalitate, în total 3.674.000 lei. În 2015 s-au făcut lucrări de 1,5 milioane lei.

1 comentariu

  • Complicat si ineficient. Podul Berariei este o realizare importanta pentru fluidizarea circulatiei prin trecerea unei parti a traficului rutier pe malul stang al raului Bistrita, unde strada Zavoaie ar urma sa devina o artera principala. Legatura pe strada Falezei care este practic o artera paralelă cu strada Petru Maior, doar ca e situata pe celălalt mal al râului este cea mai proasta solutie.
    De aceea, mai degraba o legatura cat mai directa intre Podul Berariei si strada Zavoaie este necesar a fi realizata. In acest sens, o solutie alternativa la strada Falezei si totodata mai rationala este strada Malinului care se desprinde din strada Falezei in apropierea viitorului pod al Berariei.
    Eventual strada Malinului ar putea fi amenajata cu sens unic, preluand circulatia care traverseaza podul dinspre strada Libertatii spre strada Zavoaie in timp ce sensul invers dinspre Zavoaie spre Libertatii ar putea sa fie asigurat pe strada Profesor Vasile Haja. In felul acesta ar putea beneficia de modernizare si alte strazi ce conduc spre Podului Berariei. Asadar, prin traversarea raului Bistrita, strada Zavoaie ramane cea mai importanta artera din zona asigurand legatura pe malul stang al apei atat spre Podul Budacului dar mai ales spre Parcul Industrial Sarata, evitand aglomeratia auto din Viisoara .

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.