Actualitate

De ce sunt pline străzile Bistriţei cu maşini-şcoală. Câţi candidaţi dau lunar examen să devină şoferi

Străzile Bistriţei sunt blocate de dimineaţa până seara de maşini-şcoală întrucât numărul celor care vor să devină şoferi este foarte mare, dar şi pentru că examenul se dă numai la Bistriţa, iar instructorii preferă să-i rotească pe elevi pe traseele pe care vor fi examinaţi, suma plătită de unii cursanţi – 700 de lei – fiind insuficientă pentru a acoperi costurile unei bune pregătiri în afara oraşului.

dumitru-creta„Într-o lună sunt examinaţi în jur de 1000 de candidaţi, media zilnică fiind de 50. În nouă luni am examinat 10.500 de persoane. În anii trecut au fost 14.000. Fac precizarea că sunt persoane examinate de mai multe ori. Dacă nu promovează de cinci ori, el vine de şase ori. De aici numărul mare de candidaţi”, a explicat pentru Timp Online comisarul şef Dumitru Creţa, şeful Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere şi Înmatricularea Vehiculelor Bistriţa-Năsăud.

Din cauza personalului insuficient şi a numărului mare de candidaţi, cei care promovau proba teoretică aveau de aşteptat chiar şi două-trei luni până să fie programaţi pe traseu. Situaţia s-a mai remediat între timp.

„Am reuşit, cu sprijinul domnului prefect şi cu solicitări până la nivelul Ministerului de Interne, să suplimentăm în vară, în mai-iunie, personalul de la permise auto cu doi oameni, ambii atestaţi ca examinatori de direcţia din Bucureşti. Am redus programările de la perioada între probele teoretică şi practică de la 2-3 luni la aproximativ trei săptămâni. Am avut solicitări de examinare şi în oraşele Beclean şi Năsăud. Noi nu am agreat ideea pentru că nu aveam posibilitate de examinare cât de cât aşa încât să-ţi poţi crea o convingere cu privire la candidatul pe care îl examinezi”, a mai spus Creţa.

Potrivit acestuia, traseele pe care sunt examinaţi viitori şoferi s-au stabilit de Serviciul Rutier al Inspectoratului Judeţean de Poliţie.

„Dimineaţa între orele 7.30 şi 9.30 şi după-amiaza de la 13.30 până la 15.30 -16.00 evităm zona ultra centrală cu centrul istoric şi Bulevardul Republicii pentru că sunt foarte aglomerate. Sunt şcolile în acest perimetru, numeroase instituţii publice. Examinatorii sunt instruiţi să nu folosească, de exemplu, strada Dornei. Instructorii auto folosesc însă aceste străzi. Ei motivează că trebuie să-şi înveţe elevii să conducă şi în condiţii de aglomeraţie. Le-am transmis şi formatorilor, instructorilor, această solicitare a Inspectoratului Judeţean de Poliţie ca între orele precizate să nu folosească aceste trasee, însă Bistriţa are doar trei străzi mari şi late: centrul istoric, Bulevardul Republicii cu 1 Decembrie, Bulevardul Republicii cu Andrei Mureşanu”, a mai spus comisarul şef Creţa.

În ce priveşte blocajele create de şcolile de şoferi, Dumitru Creţa a explicat că pe timpul examenului nu a permis ca examinatorul să fie urmat mai mult de un autoturism.

„Trebuie să ştiţi că legea prevede că trebuie să ai candidatul şi un martor care poate fi de la altă şcoală şi cu alt autoturism, aşa că sunt obligat să iau cu mine şi alt autoturism. În rest nu facem doar o coloană de maşini de şcoală cu care să blocăm traficul. Suntem şi noi participanţi la trafic şi vedem ce se întâmplă. Eu penalizez neregulile pe care le văd în timpul examenului, dar sunt de vină şi ceilalţi participanţi la trafic. Maşinile sunt parcate de pe prima bandă până pe a doua sau lăsate în tot felul de poziţii creează tot felul de şicane pentru candidaţii noştri”, a adăugat el.

În Bistriţa-Năsăud funcţionează 24 de şcoli de şoferi.

12 comentarii

  • Sa dai de 5-6 ori examen pt permisul auto inseamna ca nu esti bun conducator auto. Ar trebui de maxim 3 ori sa dai examen, da unu de 10 ori examen si intr-o luna ajunge sa faca accident. La cum se circula in ziua de azi cred ca multi sunt repetenti la condus masina. Sunt unii care depasesc 2 – 3 masini in 50 m pt ca vor sa fie primii la sensul giratoriu… cata prostie are romanul in sange….. defapt sunt pe locul 3 in europa la cei mai prosti soferi…. romanul nu este in stare sa conduca nici masina…iar pe betivi de la volan i-as baga la bulau

  • de ce nu li se impune un program fix in care pot sa ingreuneze cum vor ei circulatia din oras?
    de exemplu dimineata intre orele 6.30 si 8.30 si dupa masa intre orele 14.30 si 16.30 nu le-as da voie sa circule ca si asa e sufocat orasul de cei care merg sau vin de la munca.
    lasand la o parte ambuteiajele si disconfortul generat de niste instructori (de multe ori nesimtiti) care merg cu 20-30 la ora pe arterele principale poate ca un aspect de luat in seama ar fi si poluarea generata de statul in trafic din cauza acestora.

  • Corect ar fi sa nu le mai dea voie sa circule in orele de varf,dimineata si dupamasa,sa se stabileasca un interval orar.Eu de exemplu vin zilnic cu masina la servici,ruta Viisoara Macon-Bulevardul Decebal si fac undeva la 10-15 minute dar daca prind 2-3 masini cu scoala de soferi depasesc cu mult sfertul academic.Ma bucur ca s-a ajuns la subiectul acesta si poate mai sunt si alti cetateni nemultumiti si ne aude cineva……si schimba ceva.

    • Hai să strângem semnături pentru reconfigurarea traficului în oraș, să demarăm o dezbatere publică o punem pe masa Consiliului Local și împreună cu Serviciul Rutier să găsim soluții…

  • Trei strazi doar pentru ca nimeni de la Primarie nu gandeste sau nu-i interesat sa identifice si sa realizeze trasee noi de traversare a orasului,posibil pe langa vale sau de-a lungul caii ferate ori prin alte parti,trebuie doar gandire,imaginatie si vointa.

  • Dragi comentatori, voi unde ati invata oare sa conduceti, nu tot in oraș? Fiecare a fost elev la o scoală de șoferi, unul a învățat mai rapid, altul mai încet…prea nu aveți deloc rabdare. Nu cred ca vreun instructor auto are ca scop sa încurce circulatia, ci sa isi invete elevul sa conducă, la fel cum voi poate opriti pe avarii undeva ” doar 5 minute”…sa va rezolvati o situatie…fara sa va ganditi ca incurcati circulatia. Cred ca cei cu scoală va sar in ochi pentru ca au masinile marcate; si tot invatatul este atotcunoscător: Uite-l cum merge, uite cum se uita…ps. Nu am nici o legatura cu vreo scoală de sofer

    • Dragă, Ionuț cea mai mare prostie s-a facut când s-a scos din examinare POLIGONUL, era ABC-ul șoferilor, trebuia sa-l parcurgi în 5 min. nu-l facea-i erai picat, dar, cine trecea de poligon lua și traseul, numărul de mașini nu era atât de mare și nici atat de mulți teribiliști cu mașini puternice care fac „liniuțe” pe bulevarde ….

    • P.S. scuze, am uitat să adaug că mulți dintre colegii noștrii participanți în trafic au câte-o problemă sau mai multe la „masardă”, asta vis-a-vi de cine dă apt psihologic pentru permisul auto (50 lei/aviz, fără să vadă conducătorul auto), cândva dacă erai picat la acest examen nu aveai voie să mai dai doar după 6 luni ….iar sincer mulți dintre ei nu cred că sunt atăt de responsabili să conducă o mașină….

  • Aceasta problema este in toate orasele unde s-au aflat cetati medievale…Dupa cum ati vazut unele dintre orase au preferat sa inchida centrul, altele sa faca parcari subterane sau supra etajate….La noi solutia ar fi simpla daca „centura” ar fi pe 4 benzi iar, două dintre cele „trei” bulevarde ar deveni cu sens unic, cu condiția ca străzile care fac legăturile dintre bulevarde sa fie circulate pe ambele sensuri, străzile cu 4 benzi la trecerile de pietoni sa fie semaforizate toate în același timp (gen Cluj_Napoca), nu să treacă fiecare cum îl taie capul, o trecere cu semafor , cinci fară, cert este ca ar trebui regândit tot traficul din orașul Bistrița , mai ales după anumite restricții care s-au mai pus între timp.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.