Actualitate

Serviciile de operare a instalațiilor pârtiei din Wonderland, la licitație. Cât costă și care sunt cerințele

Serviciile de operare/exploatare a instalațiilor (de transport pe cablu, de producere a zăpezii artificiale și de iluminat nocturn) aferente pârtiei de schi din Wonderland au fost scoase la licitație înainte de Crăciun. Ofertele pentru prestarea acestor servicii pe Pârtia Cocoș din Unirea, așa cum a anunțat primarul Ovidiu Crețu că se va numi, se pot depune până în 4 ianuarie 2017.

Valoarea estimată a contractului este de 297.945 lei. Durata contractului va fi din momentul semnării până în data de 31 martie 2017.

Firma care va opera va trebui să aibă obligatoriu personal de operare: 10 persoane pentru telescaun (șef instalație, responsabil cu verificarea instalațiilor, mecanic trolist, agenți de peron, agenți de supraveghere), 8 persoane pentru întreținerea/pregătirea pârtiei de schi, operarea instalației de producere a zăpezii artificiale și a instalației de nocturnă – 44 de stâlpi de iluminat (4 muncitori pentru tunurile de zăpadă artificială și pompe, unul pentru ratrac – pregătire pârtie, 3 pentru verificarea balizajului și a celorlalte elemente de siguranță).

Operatorul care întreține și exploatează pârtia va solicita Autorității Naționale de Turism omologarea pârtiei de schi înainte de darea ei în funcțiune.

Primarul Ovidiu Crețu a anunțat luna aceasta că termenul optimist pentru deschiderea pârtiei este 15 ianuarie 2017. În 9 ianuarie vor fi făcute probe la instalații și echipamente, alături de reprezentanții firmei austriece Doppelmayr. ”2016 este anul în care am crezut că vom finaliza pârtia de schi. Din păcate, procedurile sunt extrem de greoaie, a contat și lipsa de experiență din zona noastră, dacă am fi fost la Predeal, Borșa sau Vatra Dornei unde există pârtii și oameni care se pricep, ne-am fi descurcat mult mai bine. Am ajuns în situația în care să ne blocăm în proceduri, în avize”, a spus edilul Bistriței.

Municipalitatea va asigura întreținerea drumului de acces și parcarea, dar și reviziile tehnice ale instalațiilor. Banii din taxele de acces pe pârtie și din închirierea diferitelor suprafețe pentru agenții economici care prestează servicii de alimentație publică vor merge la bugetul local. Programul de funcționare a instalațiilor va fi fi întocmit de Primăria Bistrița în funcție de perioadă, solicitări, condiții atmosferice pentru a se asigura accesul la instalația de transport pe cablu.

Pârtia de schi va fi administrată de Biroul Turism, serviciu de specialitate al Direcției Comunicare din cadrul Primăriei Bistrița, nou înființat.

Anul acesta, Primăria Bistrița a alocat 7.021.000 lei de la bugetul local și 14.327.000 lei din creditul bancar pentru pârtia de schi din Wonderland (Unirea – Dealul Cocoșului), care costă în total 23,5 milioane lei, din care s-au făcut în 2015 lucrări de 3.632.000 lei. 961.000 lei costă branșamentul electric. Lucrările de 19,5 milioane de lei (peste 4 milioane euro) sunt realizate de SC Kranz Eurocenter SRL în asociere cu SC Elcompet SRL, echipamentele fiind asigurate de Doppelmayr (Austria). În proiectul pârtiei de schi au fost prevăzute defrişări, nivelări, amenajări, instalaţie de transport pe cablu, construcţie clădiri, instalaţii de producere a zăpezii artificiale, construirea unui post de transformare, lucrări de drumuri şi platforme betonate. Elementele de bază sunt: telescaun fix cu 4 locuri, pârtia propriu-zisă iluminată nocturn, stație de plecare, drum de acces și parcare, bileterie.

La sfârșitul lunii august, Primăria Bistrița anunța că vrea să încheie un contract de colaborare cu un operator pentru deservirea instalației de telescaun a pârtiei de schi, întreținerea pârtiei, instalație de produs zăpada și servicii conexe. ”Eu cred că operator va fi o firmă din Bistrița care și-a specializat oameni în meseriile cerute. Există și varianta de rezervă ca executantul, firma care a construit pârtia, să facă el operarea timp de două-trei luni”, a spus de curând Ovidiu Crețu.

Telefericul monocablu tip telescaun fix are 4 locuri și este alimentat de o bandă transportoare cu capacitatea de 4 persoane, viteza de deplasare fiind de 2,8 m/sec. Vor fi 57 de scaune. Traseul va fi susţinut de 9 piloni metalici. Accesul pe platforma staţiei se va face pe o scară amplasată la capătul staţiei. Lungimea traseului telescaunului va fi de 1182,71 m, cu o capacitate de 1.200 persoane/h.

Taxa de acces la telescaun este diferenţiată în funcţie de vârstă: între orele 9.00 – 16.00: 1. Persoane adulte: 30 de lei pe zi/ 150 de lei pentru 6 zile, 2. Tineri între 15-18 ani inclusiv şi seniori (peste 65 ani): 20 de lei pe zi / 110 lei pentru 6 zile, 3. Copii pînă la 14 ani inclusiv: 10 lei pe zi / 50 lei pentru 6 zile, 4. Nocturnă (orele 18.00 – 21.00): 20 lei pe zi.

Încasarea acestei taxe de acces telescaun se va efectua de către Direcția Economică – Venituri prin caseria deschisă în cadrul Complexului Sportiv Polivalent Wonderland.

Persoanele fără schiuri sau plăci vor avea accesul restricționat pe pârtie, pentru a evita producerea de accidente.

17 comentarii

  • O prostie, investitie de rasul lumi. Nu vom casa nimic, pt ca dealul acela e expus permanent la soare. O sa trebuiasca sa inzapaim mereu partia!!! Bani aruncati aiuria!

    • are dreptate dan
      are expunere catre soare
      si eu am fost pe partie in august la ora 17,00 si era un soare de …topea toata zapada!!!!
      (dan spune de soare nu de sud!!)

  • Doar salariile pentru cele 26 insi fac minim vreo 15000 EUR lunar cu taxe si impozite. Pe urma restul costuriilor si mai pe urma ce faci cu atita angajati pe restul anului? Sint foarte curios sa aflu cine se baga in gaura asta economica. Toata investitia se pare ca nu a fost gindita deloc.

    • 26 angajati pentru doua luni 300.000 lei????? – 65.000 euro – 4 luni
      gaura????
      contractul e pana pe 31 martie

    • Mai cititi o data. Cine angajeaza atit omeni doar pentru 3 luni. multiplicati un minim de 2000Lei cu 26 angajati plus citeva alte costuri pe luna. In lista de cerinte este vorba adunat de 26 angajati.

  • In plin sezon de schi (in alte parti, nu la noi), primaria noastra ofera circa 66.000 euro pentru a gasi un operator care sa deserveasca instalatia pana-n 31 martie 2017 cu 18 persoane si pe deasupra sa obtina de la Autoritatea Nationala de Turism omologarea partiei? Citit-am bine?
    Cred ca neprezentarea operatorilor interesati sau neobtinerea omologarii partiei vor face ca Serbarile zapezii locale sa fie „organizate” acolo unde stim: dupa Hill, catre Budacu de Jos. Multumim, carmaci destoinic al orasului!

  • Deci firma castigatoare, Tase&Cretu Ski Corporation, va incasa in mai putin de 3 luni, frumoasa suma de 66000 Euro. Profitul va fi unul frumusel de tot. Asa se fac banii!

    • Ai dreptate. Calculul e simplu: la un salariu de 2000 lei net (ceea ce este un salariu foarte bun) costul salarial este de 3500 lei. Inmultit cu 18 oameni => 63000. Inmultit cu 3 luni => 189000 lei. Diferenta dintre valoarea contractului (297.945 lei) si costul cu salariile angajatilor (189000 lei) este de 108945 lei (adica aprox 24000 euro).
      Dezmat pe bani publici !!!!!!!!!

    • Contractul va fi valabil pina la 31 martie 2017. In martie nu va fi nici o zi buna de schiat deci firma (sa zicem precum Mihaita Tase&Cretu Ski Co.) va putea folosi personalul la alte munci (confectionat mere, struti, etc.) dar vor fi platiti de la bugetul local

  • Nu e dezmat e cadou din banii publici? Chiar credeti ca intamplator s-a fixat acum data pentru licitatie? Doar acum a reusit firma de casa sa isi termine specializarea oamenilor. Daca nu era asta problema se organiza licitatia inca din toamna. Dar nu, la noi nu se poate pentru ca sunt greoaie procedurile. Praf in ochii prostilor. Ce imi place foarte mult e faptul ca firma castigatoare a licitatie va solicita avizarea partiei. Hai ca deja e jenant. Daca firma de casa era pregatita, de mult era normal sa se solicite avizarea, respectiv imediat dupa finalizarea investitiei. Daca nu erau problemele interne de organizare ale nepotilor, atunci nu am fi fost in situatia actuala. Dar asta nu e o problema, deoarece cheltuirea fara cap a banului public nu doare, doar il simtim noi in impozite si proasta organizare.

  • Al asteptam pe primar in data de 15.01.17 pe partie echipat corespunzator, schiuri, costum si casca de protecție pentru oua,chiar daca ploua. Al asiguram de prezenta maxima schiori + media locală si naționala . Prezenta face toți banii.

    • Al așteptam????????? Din 9 ianuarie începe școala Ionele așa ca poate mai înveți puțină gramatică.

  • Pun pariu ca toti comentcacacii impostori vor fi prezenti cat -i ziua de lunga pe partia creata de pe acest delusor.Restul este o gargara ieftina.

  • 1. Ofertele pentru prestarea acestor servicii … se pot depune până în 4 ianuarie 2017.
    – trebuia sa puna termen 1 ianuarie ca tot prietenul lui Cretu, Tanase de la Aerodrom va castiga, asa ca la ce bun s-o mai lungeasca pana-n 4 ianuarie
    2. Operatorul care întreține și exploatează pârtia va solicita Autorității Naționale de Turism omologarea pârtiei de schi înainte de darea ei în funcțiune.
    – deci, nici o sansa sa fie deschisa in 15 ianuarie, doar nu crezi ca aia de la ANT o sa vina in 2 saptamani s-o omologheze

  • vrem mult mai multa transparenta(comunicare) in toate demersurile, indiferent de cine liciteaza afacerea(ca e o afacere discreta),poate sunt zeci,sute de pasionati in ale schiului care ar putea pune ,,umarul,, ,dezinteresati, la o cat mai buna demarare a minunii de pe dealul cocosului…la tihuta au venit zeci de schiori care au batut partia doar pentru a avea unde sa petreaca cateva ore de schi…nu stiam atunci de ratrac!!! deci vrem sa participam, dar cu cine????poate ne lamureste cineva.cineva care chiar vrea sa intre in istoria schiului bistritean…ma rog, etapa mecanizata! PARTIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.