Actualitate

Topul liceelor din judeţ, pe criteriul prestigiului. Care sunt cele mai căutate

În urma studiului anual al Centrului Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională (CJRAE) privind reliefarea unor tendinţe legate de orientarea şcolară a elevilor claselor a VIII-a, a reieșit topul liceelor din Bistrița-Năsăud, după criteriul prestigiului.

Topul este dominat de liceele din Bistriţa. Se poate observa diferenţa foarte mică – un procent – dintre primele două clasate: CN ”Liviu Rebreanu” – 27,48% şi CN ”Andrei Mureşanu” – 26,34%. Se remarcă o mai mare prezenţă a liceelor din alte localităţi.

TOPUL LICEELOR DUPĂ CRITERIUL PRESTIGIULUI: 

1. Colegiul Naţional ”Liviu Rebreanu” Bistrița – 27,48%

2. Colegiul Naţional ”Andrei Mureșanu” Bistrişa – 26,34%

3. Colegiul Naţional ”George Coșbuc” Năsăud – 9,53%

4. Colegiul Tehnic ”Infoel” Bistrița – 9,41%

5. Colegiul Naţional ”Petru Rareș” Beclean – 4,76%

6. Liceul Teoretic Sanitar Bistrița – 3,16%

7. Liceul cu Program Sportiv Bistrița – 2,82%

8. Colegiul Economic Năsăud – 2,76%

9. Liceul Teoretic ”Solomon Haliță” Sîngeorz-Băi – 2,16%

10. Colegiul Tehnic ”Grigore Moisil” Bistrița – 1,82%.

Cele mai solicitate licee, în funcţie de opţiunile elevilor: – Bistriţa: CN ”Andrei Mureşanu” (12,45% dintre opţiuni), CN ”Liviu Rebreanu” (12,15% dintre opţiuni), CT ”Infoel” (7,86% dintre opţiuni), Liceul cu Program Sportiv (6,57% dintre opţiuni), CT ”Grigore Moisil” (5.82% dintre opțiuni) / – Beclean: CN ”Petru Rareş” (6,62% dintre opţiuni) / – Năsăud: CN ”George Coşbuc” (8,71% dintre opţiuni), C. Economic (5,07% dintre opțiuni) / – Prundu Bârgăului: LT ,,Radu Petrescu” (3,08% dintre opţiuni). Majoritatea acestor licee sunt incluse în topul celor 10 licee de prestigiu din judeţ, ceea ce arată că în alegerile de carieră elevii țin cont și de prestigiul liceului, coroborat cu rezultatele şcolare obţinute în gimnaziu, aptitudini/interese și posibilitățile materiale.

”Elevii doresc ca şcoala să le ofere, în primul rând, informaţii despre licee, dar şi ore de pregătire suplimentară în şcoală. Alături de acestea sunt binevenite şi activităţile care să îi ajute să îşi descopere aptitudinile şi interesele. În general, în alegerea celui mai prestigios liceu, absolventul ia în considerare opţiunea personală de continuare a studiilor. Astfel, elevul consideră că cel mai bun liceu e cel la care urmează să se înscrie el”, precizează CJRAE.

În viziunea elevilor, prestigiul unui liceu este dat printre altele de: calitatea personalului didactic, specializările oferite, baza materială , elementele de identificare/blazon: uniforma școlară; oferta de activităţi extraşcolare, gradul de notorietate, promovabilitate la bacalaureat, mediul de învăţare stimulativ, oportunităţile oferite, concurenţa pe profile, tradiţia, relaţia personalizată profesor-elev, securitatea/siguranţa.

”Majoritatea elevilor cred că pregătirea teoretică solidă oferită de liceu este necesară pentru accederea cu succes într-un nivel de învăţământ superior şi, mai mult, pentru obţinerea statusului social dorit. Acest aspect este îmbucurător în condiţiile în care diferite studii sociale afirmă că şcoala este percepută ca având un rol secundar în dobândirea succesului social”, se mai arată în studiu.

Etichete

4 comentarii

  • Viața este o partitură muzicală, un dans, o piesă de teatru …..
    Mai intâi am mers la scoala generală. Ne-am făcut temele zi de zi,  iar vacanțele de vară ni le-am petrecut cu creionul in mână,  rezolvând probleme din cartea de culegeri. Am sperat că IN VIITOR, la examenul de admitere vom lua o notă bună, şi vom fi admişi la CNLR.

    La CNLR am muncit şi mai mult, iar timpul liber ni l-am petrecut luând lectii particulare, sperând că vom câstiga medalii la olimpiadele naționale şi internaționale, cândva IN VIITOR.

    La facultate am studiat zi şi noapte, pentru că ne-am dorit să fim şefi de promoție. Am sperat că acest lucru ne va facilita drumul spre succesul mult asteptat, care urma să apară, cândva IN VIITOR.

    La locul de muncă am făcut tot ce am putut, pentru a ne face remarcați. Am stat peste program, si am sperat că vom fi promovați in funcții de conducere, cândva IN VIITOR.

    Şi uite aşa, ne trezim intr-o zi, bătrâni şi bolnavi şi ne dăm seama că ne-am irosit viața, fugind după o himeră. Am trăit cu speranța că vom ajunge la destinația mult visată,  cândva IN VIITOR, în loc să trăim prezentul.

    Lăsați copiii să fie copii !  Lăsati-i să se joace cu pretenii, să cânte la un instrument sau să practice un sport de echipă.
    Lăsați-i să fie fericiți, să meargă la ştrand, să se dea cu skiurile sau să se inscrie intr-un ansamblu folcloric.

    Nu le irosiți viața cu teste, meditații, olimpiade, teme in fiecare zi, in weekend si in vacanțe.

    Viața este o partitură muzicală. Dansați ! Acum, cât timp cântă orchestra, cât timp sunteți tineri şi sănătoşi. 

    Live Fully Now – Alan Watts
    https://youtu.be/HdqVF7-8wng

    • Dansam, dansam, dar cand se termina muzica sa nu cumva sa ne trezim ca-n greierele si furnica 🙂

      Ce se intampla cu generatia de copii creativi si liberi dupa ce se termina banii parintilor, din ce traiesc? Din cardul de credit, o perioada, dupa care se termina si ala. Viitorul suna bine: o cohorta de adulti inapti, care au dansat in copilarie, manevrata de o mana de adulti destepti, care au invatat in copilarie si care le va da atat cat sa poata sa le cumpere produsele si serviciile.

  • CJRAE ăsta e ca unele Institute de sondaje ale unor televiziuni. Ia în calcul ce școli dorește și altele le exclude din chestionare. Un top 10 fără Liceul de Muzică sau cel de Arte mă pune pe gânduri!

    • De ce? Sunt licee scumpe, unde scolarizarea per capita costa mult mai mult decat la liceele clasice. La un judet cu populatie destul de mica, precum al nostru, nu se justifica doua licee artistice.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.