Actualitate

ISJ: Proiect de integrare a copiilor din grupuri vulnerabile, la final. Rezultatele obținute

Inspectoratul Şcolar Judeţean Bistriţa-Năsăud, în calitate de promotor, anunță finalizarea proiectului „Dezvoltarea de strategii și politici pentru a acorda șanse egale copiilor aparținând grupurilor vulnerabile”, proiect finanţat cu sprijinul financiar al Programului RO10 – CORAI, program finanţat de Granturile SEE 2009-2014 şi administrat de Fondul Român de Dezvoltare Socială. Valoarea proiectului: 1.312.443 lei.

Scopul proiectului a fost creșterea gradului de integrare a preşcolarilor şi elevilor provenind din grupuri vulnerabile în învăţământul general, pentru asigurarea pe termen lung a succesului şcolar şi personal, într-un cadru coerent şi stabil din punct de vedere educaţional, social şi instituţional.

Prin dezvoltarea de strategii și politici de integrare s-a urmărit:

– schimbarea mentalităţii profesorilor, elevilor, părinţilor, reprezentanților comunităților, pentru o mai bună înţelegere a nevoilor particulare ale elevilor cu autism şi cerințe educative speciale;
– creşterea nivelului de socializare și șanselor la integrare școlară a copiilor cu autism sau alte tulburări de dezvoltare, prin expunerea directă la comportamentul colegilor neurotipici, respectiv prin crearea de medii adaptate pentru integrarea acestora în învățământul de masă, respectând astfel normele și prevederile europene cu privire la drepturile și nevoile persoanelor cu aceste tipuri de dizabilități;
– reducerea discriminărilor de orice tip în rândul comunității, prin susținerea de campanii de informare, sensibilizare și punerea în evidență a calităților acestor persoane.

Principalele rezultate obţinute la finalizarea proiectului sunt:

• Centrul Educațional pentru copiii cu autism și alte tulburări de dezvoltare, amenajat la Școala Gimnazială nr. 4 Bistrița
• Registrul Județean al persoanelor cu dificultăți de învățare
• Strategia județeană de integrare a copiilor cu CES
• 2 programe de formare acreditate pentru cadrele didactice
• 65 de evaluări psiho-socio-şcolare complexe pentru elevi şi preşcolari
• 61 de copii si elevi au beneficiat de activitatea de evaluare si terapie (peste 4.000 de ore), pentru care au fost elaborate 61 de planuri de intervenție personalizată
• 264 de cadre didactice care au finalizat programele de formare
• Peste 200 de părinți care au participat la activitățile de informare, consiliere, conștientizare.

Perioada de implemetare a proiectului a fost mai 2015 – ianuarie 2017. Partenerii promotorului de proiect sunt Asociația Autism Europa Bistrița, Consiliul Județean Bistrița-Năsăud, Casa Corpului Didactic a Județului Bistrița- Năsăud, Școala Gimnazială nr. 4 Bistrița și Fundația Stiftelsen Radarveien, Oslo, Norvegia.

Mai multe informații puteți găsi pe site-ul www.invatamimpreuna.eu.

1 comentariu

  • Inițiativă foarte bună. Acesti copii chiar au nevoie de ajutor.
    Centrul Educațional pentru copiii cu autism și alte tulburări de dezvoltare, amenajat la Școala Gimnazială nr. 4 Bistrița, este la fel de important ca şi Colegiul National Liviu Rebreanu.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.