Actualitate

Contractul de salubritate cu Supercom va fi prelungit cu încă trei luni

În ședința Consiliului Județean din 22 februarie, președintele CJ Radu Moldovan va fi mandatat să voteze în cadrul Adunării Generale a ADI Deșeuri pentru aprobarea prelungirii contractului de achiziţie publică a serviciului public de salubrizare nr. 1908/02.09.2016, respectiv ”Activitatea de colectare și transport al deșeurilor municipale și managementul Staţiilor de Transfer și al Centrelor de Colectare din județul Bistriţa-Năsăud”, încheiat cu SC Supercom SA.

Proiecte similare vor fi adoptate și în celelalte UAT-uri membre în AGA ADI Deșeuri, unde se va vota în final prelungirea contractului cu Supercom.

Va fi a doua prelungire a înțelegerii cu firma din București, în scopul asigurării continuităţii serviciului de salubrizare în Bistriţa-Năsăud, având în vedere faptul că în perioada următoare demarează procedura de atribuire a contractului de concesiune a serviciului către un nou operator. Data limită pentru depunerea ofertelor este 14 martie, iar perioada de mobilizare a noului operator pentru începeera activității ar fi mai-august, însă numai dacă nu vor exista contestații.

Firma Supercom din București a câştigat, prin negociere directă, contractul pe durată determinată pentru serviciul de salubrizare din judeţ pe care nu l-a mai asigurat Vitalia întrucât a pierdut licenţa de la ANRSC și a început din 5 septembrie activitatea de colectare și transport în Bistrița-Năsăud. Contractul a fost prelungit în decembrie pentru trei luni.

Persoanele fizice şi asociaţiile de locatari în mediul urban plătesc 9,9 lei/persoană/lună (faţă de 6,82 de lei cât a perceput Vitalia, creşterea fiind de 45%). La ţară, persoanele fizice plătesc 3 lei/persoană/ lună, faţă de 2,95 de lei cât a încasat vechiul operator. În ce priveşte agenţii economici şi instituţii publice creşterea este de la 307 lei/tonă la 348 de lei/tonă, creşterea fiind de 13%.

2 comentarii

  • Cadrul legal pentru taxele speciale, se poate citi mai jos. De aici, cum se interpretează, aplică și se administrează această taxă specială, vedem întreaga comunitate.

    A. Legea 227/2015 privin Codul fiscal
    ART. 484 – Taxe speciale

    (1) Pentru funcționarea unor servicii publice locale create în interesul persoanelor fizice și juridice, precum și pentru promovarea turistică a localității, consiliile locale, județene și Consiliul General al Municipiului București, după caz, pot adopta taxe speciale.

    (2) Domeniile în care consiliile locale, județene și Consiliul General al Municipiului București, după caz, pot adopta taxe speciale pentru serviciile publice locale, precum și cuantumul acestora se stabilesc în conformitate cu prevederile Legii nr. 273/2006 privind finanțele publice locale, cu modificările și completările ulterioare.

    (3) Taxele speciale se încasează numai de la persoanele fizice și juridice care beneficiază de serviciile oferite de instituția sau serviciul public de interes local, potrivit regulamentului de organizare și funcționare al acestora, sau de la cele care sunt obligate, potrivit legii, să efectueze prestații ce intră în sfera de activitate a acestui tip de serviciu.

    B. Legea 273/2006 privind finanțele publice locale

    ART. 30
    Taxe speciale pentru funcţionarea unor servicii publice locale
    (1) Pentru funcţionarea unor servicii publice locale, create în interesul persoanelor fizice şi
    juridice, consiliile locale, judeţene şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti, după caz,
    aprobă taxe speciale.
    (2) Cuantumul taxelor speciale se stabileşte anual, iar veniturile obţinute din acestea se
    utilizează integral pentru acoperirea cheltuielilor efectuate pentru înfiinţarea serviciilor
    publice de interes local, precum şi pentru finanţarea cheltuielilor curente de întreţinere şi
    funcţionare a acestor servicii.
    (3) Prin regulamentul aprobat de autorităţile deliberative se vor stabili domeniile de
    activitate şi condiţiile în care se pot institui taxele speciale, modul de organizare şi funcţionare a serviciilor publice de interes local, pentru care se propun taxele respective.
    (4) Hotărârile luate de autorităţile deliberative, în legătură cu perceperea taxelor speciale de la persoanele fizice şi juridice plătitoare, vor fi afişate la sediul acestora şi publicate pe pagina de internet sau în presa.
    (5) Împotriva acestor hotărâri persoanele interesate pot face contestaţie în termen de 15 zile de la afişarea sau publicarea acestora. După expirarea acestui termen, autoritatea deliberativă care a adoptat hotărârea se întruneşte şi deliberează asupra contestaţiilor primite.
    (6) Taxele speciale se fac venit la bugetul local şi se încasează numai de la persoanele
    fizice şi juridice care beneficiază de serviciile publice locale pentru care s-au instituit taxele
    respective.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.