Actualitate

Teraplast Bistriţa ia jumătate din producătorul de ţiglă metalică Depaco

Grupul Teraplast, producător de profile din materiale din plastic, va achiziţiona un pachet de 50% din compania Depaco, al doilea jucător de pe piaţa de ţiglă metalică prin brandul Wetterbest.

„Precizăm că valoarea achiziţiei părţilor sociale de 50% din compania Depaco SRL nu depăşeşte pragul de 10% din cifra de afaceri aferentă ultimelor situaţii financiare anuale ale Teraplast SA“, spun reprezentanţii Teraplast într-un comunicat de presă.

La o cifră de afaceri de 257,29 de milioane de lei anul trecut a companiei Teraplast, parte a grupului Teraplast, înseamnă că valoarea maximă a tranzacţiei ar putea fi de  26 de mili­oane de lei (5,8 mili­oane de euro), pe ba­za calculelor fă­cute de ZF.

Compania Depaco a fost înființată în anul 1999 și este al doilea producător de țiglă metalică de pe piața din România. În prezent, procesul de producție din fabrică Depaco de la Băicoi se desfășoară pe mai mult de 40 linii automate: pentru țiglă metalică cu diverse profiluri, pentru tablă cutată, pentru sistemul de jgheaburi și burlane și pentru multe alte accesorii. În anul 2016 firma a avut o cifră de afaceri de RON 130 milioane, EBITDA de RON 15,76 milioane și un profit net de RON 11 milioane.

În urmăaacestei tranzacții Teraplast SA va achiziționa pachetul de 50% din părțile sociale ale Depaco SRL (care la rândul sau deține 51% din părțile sociale ale societății Cortină WTB SRL), iar asociatul fondator, Dragoș Irimescu va rămâne un asociat important al companiei.

Operațiunile Depaco SRL vor fi conduse Valeriu Irimescu din poziția de Director General.

Grupul Depaco, fondat de matematicianul Dragoş Irimescu, include trei firme – Depaco (ţiglă metalică, diverse tipuri de tablă şi sisteme de drenaj), Polnebo (importator de membrane, ferestre de mansardă şi şuruburi autoforante) şi Cortina Wetterbest (producător şi distribuitor de ţiglă metalică). Grupul deține două fabrici în România, una la Băicoi (județul Prahova) și una la Podari (județul Dolj).

Grupul Teraplast rulează o cifră de afaceri anuală de peste 400 de milioane de lei. Portofoliul de produse al Grupului este structurat pe șase linii de business: Instalații & Amenajări, Profile tâmplărie, Granule, Panouri  termoizolante, Structuri metalice zincate și Tâmplărie termoizolantă, deținând poziții de top pe o mare parte din aceste piețe. Compania-mamă Teraplast este lider de piață pe segmentele de canalizări exterioare și granule, și este al doilea jucător de pe piață de canalizări interioare. Subsidiara TeraSteel este al doilea jucător de pe piață de panouri sandwich și liderul pieței de structuri metalice zincate.

3 comentarii

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.