Actualitate

Punte pietonală pe DN 17-Calea Moldovei, peste Valea Rusului

Primăria Bistrița va investi 340.000 de lei (73.000 de euro) pentru realizarea unei punți pietonale peste Valea Rusului. DN 17 (Calea Moldovei) traversează pârâul Valea Rusului peste un pod amplasat în imediata vecinătate a intersecţiei cu străzile Valea Rusului – Aviator Mihai Berbecariu.

”În zonă sunt ansamblurile de locuințe Valea Rusului, subzone cu locuințe individuale dar și importante dotări sociale, comerciale, şcoli care generează fluxuri pietonale importante. Acestea sunt preluate de trotuarele adiacente străzii Calea Moldovei trotuare care nu au continuitate peste Valea Rusului, pietonii fiind dirijați pe trotuarele podului de şosea care are lățime utilă sub 1 m, ceea ce duce la gâtuirea și aglomerarea fluxului pietonal în această zonă, expunând totodată pietonii riscului de accidente atât la traversarea străzii Aviator Mihai Berbecariu (traversare oblică) cât şi pe trotuarul podului delimitat de partea carosabilă printr-un parapet metalic. Având în vedere situația prezentată, se impune realizarea unor noi căi de traversare pietonală. Obiectivul de investiții propus va asigura legătura pietonală între trotuarele existente pe cele două părți ale Căii Moldovei. Amplasamentul punții pietonale se doreşte a fi adiacent cu DN 17, pe direcția trotuarelor existente, astfel încât să asigure continuitatea circulației pietonale, între strada Calea Moldovei şi localitatea Unirea”, motivează municipalitatea.

Prin studiul de fezabilitate s-a tratat amenajarea a două pasarele, cu o lungime de 12 metri. Pentru asigurarea traversării și pentru cicliști s-a adoptat secțiunea transversală de 2,60 m cuprinzând 1,50 m zona pietonală, 10 cm zona de separație și 1,00 m pistă pentru biciclete.

Se propune realizarea pasarelelor în soluția de structură tip grindă cu zăbrele, având lungimea de 12 m, lățimea totală de 2,90 m și înălțimea de 1,35 m. Principalele elemente din alcătuire a suprastructurii (tălpi și montanți) se vor realiza din țeavă rectangulară cu secțiunea de 100 x 100 mm, respectiv 100 x 150 mm. La zona pietonală se prevede montarea unei mâini curente fixate pe montanți la înălțimea de 90 cm de cale. Confecțiile metalice se vor realiza integral uzinat. Acestea se vor proteja anticoroziv, integral, prin zincare termică.

Aparatele de reazem vor fi metalice: fixe pe una din culee şi mobile pe a doua culee. Calea pe pod va fi alcătuită din tablă striată cu grosimea de 8 mm care va fi și
elementul de rezistență pentru susținerea căii. La partea superioară a tablei se prevede a se realiza un sistem de pardoseală pe bază de epoxi-poliuretan și nisip de quarz.

Zona pietonală va fi delimitată de cea pentru cicliști prin marcaj și separatoare. Amenajarea rampelor se propune a fi realizată pe o lungime de 4 m pe malul stâng și o lungime de cca 1 m pe malul drept. Rampele se vor realiza cu pante longitudinale de maxim 7%. Calea pe rampă este prevăzută a se realiza din pavaje autoblocante. În imediata vecinătate a obiectivului, pârâul Valea Rusului este traversat de rețele de apă şi gaz, ce necesită relocare parțială.

4 comentarii

  • O structura de genul asta are maxim 2000 kg=15000 lei manopera si material
    Daca sunt doua bucati atunci avem 30000 lei
    Daca se fac si ceva fundatii avem inca 20000 lei
    Total lucrare 50000 lei
    Sa mai platim si 7 kg vopsea si doua pensule avem tot 50000 lei pentru ca restul se neglijeaza.
    Daca se face proiectare si avize de la proprietarul vaii rusului atunci avem pretul corect de 73.000 euro
    Bingooooooooooooo!!!

  • Locuiesc pe Aviator Mihai Berbecariu de aproape 10 ani si in tot acest timp nu am vazut vreodata „gatuirea si aglomerarea fluxului pietonal” la care face referire primaria, incercand sa justifice, dupa parerea mea, o cheltuiala nejustificata a banului public. Eu nu afirm ca ideea construirii pasarelei este una proasta, ci doar ca nu este strict necesara, in acest moment existand in zona nevoi mai stringente. O problema adevarata cu care se confrunta cei care locuiesc pe Aviator Mihai Berbecariu este aceea a circulatiei auto, respectiv a iesirii de pe strada inspre oras. Fluxul auto pe Calea Moldovei este problema zonala, acesta fiind intens si intr-un sens si in celalalt. Este foarte greu sa iesi cu autoturismul de pe strada Av. Mihai Berbecariu in Calea Moldovei directia spre oras in intervalul 7:30 – 20:00. Consider ca la asta ar trebui sa se gandeasca autoritatile administrative. Reabilitarea podului peste Valea Rusului (de pe Calea Moldovei) este, de asemenea, o necesitate asa cum a subliniat mai sus Florin. Acest pod avea zone de protectie pentru trecere pietonala pe laterale. Mai multi soferi neatenti le-au distrus iar masuri reparatorii nu au fost dispuse in sarcina lor de catre organele de politie.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.