Actualitate

Şofer din Bistriţa, ţepuit de un clujean. A vrut maşină ieftină şi iată ce a păţit

Un şofer din Bistriţa s-a adresat unei case de avocatură din Bucureşti după ce a luat ţeapă cumpărând din Cluj o maşină dotată cu instalaţie GPL. Bărbatul ar vrea să-şi recupereze banii pe motiv că vânzătorul i-a ascuns câteva din problemele cu care se va confrunta.

„Am cumpărat în urmă cu o lună o maşină cu GPL din Cluj (eu sunt din Bistriţa) şi am constatat unele vicii ascunse la maşină. De exemplu, după ce pornesc maşina trebuie să o las să stea 5 minute până când motorul ajunge la o temperatură de 25 grade C, altfel moare motorul dacă încerc să plec de pe loc. Asta find acuma, vara la 30 grade C, iarna probabil o să am de stat cel puţin 15 minute până se face comutarea pe gaz. Problema e că maşina nu porneşte pe benzină cum ar fi normal. În mod normal, o maşină porneşte pe benzină, iar când sunt îndeplinite condiţiile de comutare pe gaz, ar trebui să se mute pe gaz, în timp ce eu deja am pornit la drum cu maşina pe benzină. A două problemă e că maşina nu trage la deal dacă motorul nu este destul de cald. Dacă mă plimb jumătate de oră cu maşina şi motorul e cald, pot urca la deal destul de bine, dar dacă vreau să urc un deal când maşina e pornită numai de vreo 10 minute, maşina nu trage deloc, trebuie să urc cu viteza întâi. Vânzătorul nu mi-a comunicat aceste probleme. I-am spus despre aceste probleme după 3-4 zile după ce am cumpărat maşina. Aş putea să fac ceva în cazul ăsta să-mi reprimesc banii înapoi?”, a scris el pe adresa casei de avocatură.

Numărul şoferilor care decid să-şi monteze instalaţii GPL pe maşini este într-o continuă creştere din dorinţa de a reduce costurilecu combustibilulul.

Principalul avantaj este preţul mult mai mic, atunci când vine vorba de efectuarea unui plin. Practic, preţul unui litru de GPL este la jumătatea unui litru de benzină. O instalaţie GPL costă în medie 2500 de lei, iar investiţia se amortizează după aproximativ 10 mii de kilometri parcurşi.

Scăderea puterii motorului cu 15% este principalul dezavantaj. Tot aici este de menţionat şi faptul că există şi mici diferenţe în ceea ce priveşte consumul motorului. Cam de 20%. De exemplu, dacă înainte maşina ta consuma 10 litri la suta de kilometri, să zicem, odată trecută pe GPL ea va consuma 12 litri la suta de kilometri. Un alt dezavantaj ar fi faptul că maşina trebuie să păstreze şi sistemul de alimentare pe benzină, pentru că procedeul de pornire al motorului se va face folosind benzina, comutarea pe instalaţia cu gaz făcându-se ulterior pornirii.

Instalaţiile GPL de generaţie veche reduc durata de viaţa a motorului. Asta pentru că benzina avea şi rol de ungere, pe când gazul este un combustibil uscat. De asemenea, spaţiul din portbagaj va fi mult mai restrâns. Pe lângă asta, pe maşină trebuie aplicat un stiker pe care scrie GPL. Odată cu asta, şoferii nu mai pot intra în parcările subterane fiindcă, dacă  presiunea din rezervor creşte, o supapă specială va elibera gazele, iar gazele eliberate în interiorul unei incinte ar putea produce o explozie.

1 comentariu

  • Ți-a făcut proba la mașină când era motorul cald. Ai supapele arse din cauza gazului. Știu asta din proprie experiență. Pe mine m-au a costat reparația motorului la un Suzuki 2300 de lei. Vânzătorul a fost un om de rea credință. Îți recomand să faci o constatare la un service autorizat și pe baza buletinului de constatare să îl dai un judecată, pentru înșelăciune. Încearcă înainte de a acționa în instanță, după ce i-ai prezentat concluziile tehnice, să porți o discuție cu omul. Poate îți recuperezi banii. Ideea e sa nu mai umblii cu mașina până la soluționarea. Baftă.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.