Actualitate Recomandări

”Apel la responsabilitate. Proiect pentru siguranța și confortul bistrițenilor”

”Am văzut și în acest week-end câtă nevoie are județul nostru, Bistrița-Năsăud, de bariere la trecerile la același nivel cu calea ferată pe toate drumurile europene. Asta când ne gândim și la trafic și cozile formate la trecerile la același nivel cu calea ferată din com. Livezile și com. Prundu Bârgăului. Mai mult decât atât, ne gândim la lipsa de confort a bistrițenilor care au așteptat zeci de minute, chiar ore, să traverseze Valea Bârgăului înspre Colibița (atracția județului). Toate acestea, fără a neglija cea mai importantă parte, SIGURANȚA CETĂȚENILOR dată de aceste bariere și VIEȚILE care pot fi SALVATE”, a menționat pe Facebook președintele PMP Bistrița-Năsăud, Ionuț Simionca.

El a adăugat: ”Pe această cale, fac un apel către toți parlamentarii bistrițeni, și nu numai, la responsabilitate: Pentru susținerea proiectului legislativ inițiat de mine și susținut de 105 parlamentari; să promoveze și să susțină în comisiile de specialitate acest proiect legislativ foarte important și necesar pentru județul Bistrița-Năsăud, dar și pentru toată țara”.

Ionuț Simionca a depus în Parlament un proiect care legiferează tot ceea ce înseamnă treceri la nivel cu calea ferată pe drumuri europene și pe drumuri cu risc crescut de accidente. Potrivit inițiativei legislative, toate trecerile la nivel cu calea ferată pe drumurile europene trebuie să fie semnalizate luminos, acustic și cu bariere. Proiectul impune celor de la CFR curățarea pe cel puțin 150 de metri în stânga și în dreapta de la centrul trecerii, iar dacă nu se conformează vor primi amenzi de la 50.000 la 250.000 de lei pentru neinstalarea barierelor și semnalelor și de la 30.000 la 150.000 de lei pentru necurățarea spațiului.

 

6 comentarii

    • Semnafoare, bariere, etc….atat timp cat existra iresponsabili in trafic degeaba le montam.. Aceste accidente de tren sunt din iresponsabilitatea soferiolor si nerespectarea codul rutier!! Daca am invata toti sa fim responsabili, sa respectam legile (mai ales cand vine vorba de propria integritate corporala) nu ar trebui sa montam bariere,semafoare etc. Lucrurile astea din pacate trebuie invatate de acasa (in mare parte in cei 7 ani de acasa) nu de autoritati, invatatori,profesori, acestia trebuie sa le fundamenteze, dar daca nu au cu cine……

    • Ionuț, tocmai că toți opresc și se asigură și din această cauză se formează coloană până în Bistrița, fără nicio exagerare. Duminică de la Mol și până la Livezile am făcut 45 de minute.

    • Ionuț, eşti pe lângă subiect…
      Adevărul este că fără bariere la trecerile de cale ferată spre Valea Bârgăului, circulația rutieră e un calvar. Problemele încep la trecerea dinspre Năsăud, unde denivelările îngreunează şi mai mult circulația, apoi urmează Livezile cu două treceri şi în cele din urmă, Susenii Bârgăului (ordine poate fi şi inversă). Iar coloane de maşini sunt în permanență la toate cele patru treceri de cale ferată, în sărbători sau sfârşit de săptămână e dezastru…

    • …pentru un ,,ghezăş” care transportă mai mult scaune goale…cu viteza melcului…Sincer, nu-i prea văd utilitatea, atâta timp cât sunt autobuze, autoturisme, iar ,,rechinii” îşi fac treaba
      exemplar şi nestingheriți de nimeni…
      Să oprească zilnic mii de maşini de dragul de a se uita şoferii lung după o fierătanie goală, mi se pare cel puțin absurd (să nu zic altfel…)

  • Inițiativă este foarte bună! Intr-adevăr pe lângă lipsa barierelor una din cele mai mari probleme este vegetația lăsată sa crească în voie dar care obturează vizibilitatea. Lipsa de implicare a celor de la CCR trebuie sancționată!

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.