Consilierul municipal Sorin Hangan, președintele PNL Bistrița, a inițiat în CL un proiect de hotărâre pentru amplasarea unui sistem de avertizare luminoasă și sonoră la trecerea de nivel cu calea ferată de pe str. Ioan Slavici din municipiu.
Primăria Bistrița precizează că este nevoie de această investiție, care se va realiza, dar că în acest moment există două variante:
Semnalizarea si securizarea trecerilor la nivel cu calea ferata este o necesitate si ar trebui sa fie o prioritate in special in localități.
Atenție însă la avertizarea sonora. La trecerea la nivel cu calea ferata de pe Slavici, „trompeta” de la trecerea la nivel, amplasată la mai puțin de 20 de metri de blocuri, trezește și morții din mormânt. Evident ca nimănui nu-i pasa cu toate ca am sesizat acest lucru: Primăriei, CFR-ului, Politiei Locale, Direcției de Sănătate Publică, cu descrierea situației de fapt și trimiteri la legislație.
„Modernizarea trecerii s-a făcut prin 2014 moment in care s-a schimbat si instalația. Exista avertizare sonora si înainte la un nivel al decibelilor acceptabil. Din blocul cel mai apropiat, nu-mi amintesc sa-l fi auzit. Deci nu e ca si când ne-am trezit deodată cu avertizarea sonora si trebuie sa ne obișnuim. La trei ani de zile de la instalarea noii semnalizări, in continuare aceasta ne trezește noaptea din somn si copiii nu-si pot face lecțiile. Si povestea se repeta de nenumărate ori pe zi până faci cu nervii. Trăitori ai Statului Paralel cu nevoile cetățeanului, am înțeles în cele din urmă că vom scăpa de „țignalul” de pe Cuza Voda doar în momentul în care ne vom muta din zona, care poate, sau ne vom da obștescul sfârșit în urma unei crize de apoplexie.
Pentru bunăstarea vecinilor de pe Slavici, vă conjur, puneți mai bine semibarieră automată decât avertizare sonora pentru că, după, va fi prea târziu. După, îi va durea pe toți fix în … de nervii și nemulțumirea cetățenilor. C-așa-i în Statul Paralel!
In legatura cu mobilitatea urbana, lucrurile ar trebui privite in ansamblu pe toata zona din proximitatea caii ferate, incepand de la intersectia cu Strada Garii si pana la intersectia cu DN17C . Pe aceasta portiune circulatia auto este practic strangulata din cauza liniei ferate care duce spre Bistrita Bargaului, si care ingreuneaza trecerea, peste linii, desi traficul feroviar pe aceasta portiune este extrem de redus. In acest sens, o solutie realista si posibil de realizat ar putea fi eliminarea tuturor liniilor secundare de manevra care ies din gara Bistrita spre Unirea, astfel incat sa ramana doar linia principala care duce spre Bistrita Bargaului peste care sa fie amenajate treceri la nivel, dupa modeul celei de pe strada Cuza-Voda. Operatiunile de manevra feroviara ar putea fi mutate in partea de vest a garii Bistrita prin construirea unui triaj intre pasarela veche si pasarela noua. Tot aici, in zona fostei Intreprinderi de Morarit si Panificatie ar putea fi mutata si activitatea transcontainer din gara de calatori. In felul acesta Gara Bistrita ar deveni cap de linie ai ar putea fi amenajata precum Gara de Nord din Bucuresti in care intra si ies doar trenurile de calatori.
Aceste modificari ar permite deschiderea circulatiei auto intre Strada Garii si Tarpiului prin trecere la nivel cu calea ferata peste o singura linie, la fel ca pe strada Cuza-Voda sau Ioan Slavici. De asemenea ar putea fi amenajata o trecere la nivel si in zona strazii Romana, ceea ce ar fluidiza si mai mult circulatia auto in zona de peste calea ferata. Toate aceste treceri ar putea fi prevazute cu bariera sau semibariera si semaforizate ceea ca ar permite traversarea caii ferate in siguranta inclusiv de catre pietoni.
Ceva trebuie facut avand in vedere ca tocmai in aceasta vara a avut loc un accident cu un TIR la trecerea peste calea ferata de pe strada Ioan Slavici, din fericire fara victime.
Vezi: https://www.timponline.ro/accident-tren-trecerile-nivel-fara-bariere-bistrita-foto/
Ceea ce nu inteleg eu este de ce ne rupem toti masinile pe acea trecere peste cale feratata peste doua linii feroviare? Una dintre ele este dezafectata de vre-o 15 ani si noi continuam cu indarjire sa ne rupem masinile pe ea. Nu suntem noi prosti de dam in linii? Asa-i romanul…. e singura explicatie. Ceea ce obser eu de cativa ani incoace e ca orasul se dezvolta mult mai repede decat puterea de pricepere a primariei Bistrita. De ce spun asta ? Pai la acea trecere de cale ferata, in ambele parti ale ei se afla doua intersectii de strazi zic eu destul de intens circulate. Un sfert din populatia orasului merge la munca in partea de nord a orasului si trece peste acea trecere de cale ferata. Sa te fereasca Dumnezeu sa ai de mers cu masina prin acea zona in orele de intrare si iesire de la munca ce esti terminat. Coada de masini este dincolo de biserica de pe srada Subcetate, strada care si ea este prost gandita la maxim si pe care se circula pe un singur sens deoarece nu sunt locuri de parcare pentru masinile localnicilor din zona deoarece in fata casei ex primarului Moldovan exista un imens spatiu verde nefolosit ca deh…are nevoie de liniste si trebuie respectat … Vedeti asta este ! Toate se leaga intre ele si ne intoarcem la administratia publica oraseneasca. O zi buna si spor la rupt masini pe trecerile de cale ferata din Bistrita
Dacă treburile de rezolvat în legătură cu treerile la nivel cu calea ferată durează în ritmul în care s-au desfăşurat până în prezent (2011-2017), cred că eu nu vpoi mai apuca să trec peste aceste treceri la nivel semaforizate, ci voi fi de mult dus „dincolo”. Cred că vreo trei ani a durat proiectarea unor treburi ce se puteau realiza în maxim una lună, iar dacă suntem atenţi la articol rezultă că, nici măcar proiectul nu este gata, după şase ani. În ritmul acesta cred că şi în anul 2030, cei care vor trăi atunci, se vor lupta cu aceleaşi probleme, ca azi. Şi încă ceva, nici măcar în titlul articolului nu se cuvine să scrii „Trecerea CF de pe Slavici…..” în loc de Str. Ioan Slavici !!!, deoarece acest Om, a fost o personalitate şi nu un obiect oarecare, cum este o stradă.
Dacă treburile de rezolvat în legătură cu treerile la nivel cu calea ferată durează în ritmul în care s-au desfăşurat până în prezent (2011-2017), cred că eu nu voi mai apuca să trec peste aceste treceri la nivel semaforizate, ci voi fi de mult dus „dincolo”. Cred că vreo trei ani a durat proiectarea unor treburi ce se puteau realiza în maxim una lună, iar dacă suntem atenţi la articol rezultă că, nici măcar proiectul nu este gata, după şase ani. În ritmul acesta cred că şi în anul 2030, cei care vor trăi atunci, se vor lupta cu aceleaşi probleme, ca azi. Şi încă ceva, nici măcar în titlul articolului nu se cuvine să scrii „Trecerea CF de pe Slavici…..” în loc de Str. Ioan Slavici !!!, deoarece acest Om, a fost o personalitate şi nu un obiect oarecare, cum este o stradă.
O strada nu este un obiect. Cat despre avertizarea sonora, nu cred ca este necesara, nici semafoarele nu au avertizare sonora, nici macar lupe uriase cu lumini alternativ-intermitente, totusi lumea nu trece pe rosu.
Totuşi, „strada” este obiect, conform definiţiei din DEX, astfel: „Ceea ce există în afara eului, a omului ca ființă activă și conștientă, independent de el și este modificat prin activitatea lui.”