Actualitate

Cum vrea Primăria Bistriţa să scape de aglomeraţie în zona centrală. Cristian Niculae: O idee foarte bună

Traficul în zona centrală a oraşului Bistriţa este extrem de aglomerat din cauza faptului că multe servicii ale statului, cu un aflux mare de public, sunt concentrate în clădirea Palatului Administrativ din Piaţa Petru Rareş şi în vecinătatea Primăriei din Paiţa Centrală. Este motivul pentru care se doreşte ca înmatriculările, permisele auto, paşapoartele, buletinele şi cazierul judiciar să fie scoase din centru şi mutate la periferia oraşului.

Viceprimarul Cristian Niculae, împreună cu reprezentanţii Prefecturii Bistriţa-Năsăud, au venit cu ideea amenajării unui centru integrat care ar putea fi construit lângă râul Bistriţa, în vecinătatea fostului poligon auto de pe strada Grănicerilor.

„Aşa cum se ştie, la iniţiativa mea, am mutat şcolile de şoferi de la Sala Polivalentă pe strada Grănicerilor. În luna august, am mers la o discuţie cu reprezentanţii şcolilor de şoferi, acolo, în parcare. Am fost eu, domnul prefect Ovidiu Frenţ şi domnul subprefect Ciprian Ceclan. O ideea bună care a venit de la ei, şi nu pot să nu spun acest lucru, a fost să folosim terenul de pe cele două laturi de către apă ale parcării – de 30 de ari – aflat pe domeniul public al municipiului pentru a face acolo un centru integrat, un fel de birou unic, unde să mutăm buletinele, paşapoartele, înmatriculările, permisele auto şi cazierul judiciar pentru că, în felul acesta, am mai descongestiona traficul în zona Palatului Administrativ şi a Primăriei Bistriţa”, a explicat viceprimarul Cristian Niculae.

Dacă municipalitatea primeşte astăzi (joi -n.r.) un extras de Carte Funciară, va intra în şedinţa Consiliului Local cu un proiect de hotărâre prin care terenul respectiv să fie trecut din domeniul public al oraşului Bistriţa în domeniul public al statului. În cazul în care administraţia locală nu primeşte documentul azi, atunci va intra cu proiectul în şedinţa Consiliului Local Bistriţa din 20 decembrie a.c.

„Prin Ministerul Afacerilor Interne se va face o investiţie într-o clădire de birouri unde vom muta toate aceste servicii. Parcarea de acolo are 6500 de mp. Din informaţiile mele sunt vreo 200 de locuri de parcare. Nu avem niciunde o parcare atât de mare în oraş la ora actuală. Eu sper să ne mişcăm repede. Am discutat aceste lucru cu domnul preşedinte al Consiliului Judeţean, Radu Moldovan, cu domnul primar Ovidiu Creţu. Au rezonat cu propunerea domnului prefect şi a domnului subprefect, au fost de acord şi sper să dăm drumul acestui proiect cât mai repede”, a mai spus viceprimarul Cristian Niculae.

Potrivit acestuia, la centrul integrat se va putea ajunge pe strada Grănicerilor, dar şi pe un drum nou care va duce spre noua galerie comercială de pe Calea Moldovei, B1 Shopping care va fi construit în viitor.

„Important este să nu mai aglomerăm zona din preajma Palatului Administrativ şi a Primăriei Bistriţa. Mi se pare o idee foarte bună şi cred că va prinde contur în scurt timp. Totul este să trecem de Consiliul Local hotărârea şi, cu ajutorul domnului preşedinte al CJ, al domnului prefect, cred că toate lucrurile se vor canaliza în direcţia aceasta. Investiţia o face Ministerul de Interne, noi doar punem terenul la dispoziţie”, a conchis viceprimarul.

Zona la care face referire viceprimarul se află în imediata vecinătate a Brigăzii 81 Mecanizate, unitate operaţională NATO, aşa încât cel mai probabil va fi nevoie de avizul Ministerului Apărării Naţionale, destul de greu de obţinut dacă este să ne amintim de epopeea amenajării Wonderland pe Dealul Cocoşului, unde Armata avea poligon de tragere.

25 comentarii

    • Cineva s-a gandit din administrația locala sa ne mai comunice si noua cetatenilor ce o sa se mai faca in orasul nostru. Integritatea domnului primar il impiedica sa comunice. Nu ca ar fi el un primar rau. A facut lucruri f bune dar e vremea altora cu o minte mai lucida sa inceapa sa faca lucruri pt oras. Toata stima domnule viceprimar!

  • In principiu este o initiativa si o idee foarte buna.Dar analizand la rece se poate observa ca daca scolile de soferi sunt mutate in parcarea de 200 de locuri ,functionarii care vor deservi acest ghiseu unic vor veni cu masinile personale care vor fi parcate toata ziua ,parcarile pentru public vor fi destul de putintele.

  • Soluţia la zi şi pentru viitor este amenajarea de park&ride ( parcarea la intrările în oraş ). Acolo pot fi amenajate staţii pentru mijloacele de transport în comun, ( taximetre, standuri cu şi pentru biciclete, etc. ). Amenajarea de birouri, aşa cum propune şi domnul Cristian Nicolae, incusiv pentru taxe şi impozite. Astfel de proiecte se finanţează prin fonduri nerambursabile şi ca exemplu, Amsterdamul are în utilizare 7 astfel de parcări.

  • sa aveti in vedere si birourile unde sa platim taxele pentru eleberare CI, pasaport, inmatriculari. ca daca ele raman in oras, nu s-a rezolvat nimic.

    • Aceste taxe se platesc si la ei… doar sa aiba bunavointa sa-ti ia banii! Acum… si in viitor… te trimit la trezorerie!!! Chiar daca nu are program

    • Mary, cu siguranta tu esti o soferita foarte buna, totusi, tu nu ai invatat? Nu ai facut scoala de soferi? Nu ai fost incepatoare? Ar trebui sa fii mai buna si mai intelegatoare cu semenii tai…

    • Poate nu a făcut școala de soferi:)) dar in fine. In loc sa ne bucuram ca o sa putem „respira” cat de cat in traficul asta din oras mai facem si comentarii absurde care nu si au locul. La ce trafic avem in oras aceasta solutie ar ajuta mult…

  • Dar acolo se ajunge cu elicopterul? Asta nu rezolva cu nimic problema traficului in zona centrala. Asta e ca si Centru Intrmodal de la gara. O alta idee nastrusnica.

  • In urma cu ceva vreme scolile au fost mutate de la polivalenta pe motiv ca nu sunt locuri de parcare pentru cei care vor sa mearga in parc ….si acum acolo e un cort mare alb …..si multe locuri de parcare …….ocupate iarasi

  • Nu e bine acolo… ar trebui mutate in wonderland, unde sunt deja cai de acces, linie de autobuz, loc pt parcari uriase. Si desigur ar trebui concediati 90% din taietorii de frunze la caini din aparatul administrativ si implementat pe scara larga platile online si in general rezolvarea problemelor online.

  • Stimabile dom.vice explica ce facem cu aglomeratia de la Livezile (acolo este coada) in zilele de sărbătoare spre bistrita, la magazinele B1,selgros,azi mâine cibela unde numai pui ca se deschide si pârtia de schi ? Oare unde le-o fi fost mintea trogloditilor care au votat constructia acestora in oras? Nu puteau sa le amplaseze de la cotul iadului in sus?

  • Prea multe probleme generate de aglomerarile din zona centrala.Ttotul pleaca de la existenta ghiseelor. Desfiintati-le sau mutati serviciul la periferie, etc. Introduceti platile online pentru absolut tot ce inseamna taxa! Introduceti metode de obtinere a oricarui document online! Introduceti impozit serios pe mijloacele auto si introduceti taxe suplimentare pentru cei care-si tin masinile parcate fara sa aiba o asigurare auto (rablele ce ocupa locuri de parcare). Faceti ceva sa incurajati oamenii sa-si duca la REMAT masinile vechi! Asfaltati strazi! Faceti locuri de parcare in loc de locuri de distractie pe dealuri! Prioritizati cheltuirea banului public mai ales cand il imprumutati! Evitati sa folositi bani din banci pentru cheltuieli ce nu-s de stricta necesitate! Partie, strand, etc. Nu-s de stricta necesitate! Acum le-ati facut! Bine ar fi sa fie folosite cu cap! Evitati aberatiile! Sunteti relativ tanar si aveti sansa sa fiti bine vazut de comunitate daca stati cu picioarele pe pamant si nu „decolati” spre megalomania cerului.

  • Ideea nu e rea, insa strada Granicerilor nu va putea prelua in conditii optime traficul ce se va forma in zona. Ganditi-va ca zona giratoriului de langa spital este oricum una aglomerata, urmeaza o serie de cabinete medicala cum intri pe strada si mai apoi casa de asigurari, situatie care forteaza lumea sa-si lase masinile pe unde apuca blocand un sens aproape complet.
    Ca sa nu mai vorbim ca avem in zona si garnizoana militara.
    E obligatorie inca o cale de acces inca din prima zi de functionare a centrului integrat. Cunoscand metehnele si birocratia administratiei romanesti, as zice ca acea cale de acces ar trebui deschisa inainte de finalizarea lucrarilor, macar in proiect…

    • Exact la asta ma gandeam si eu. Cel mai bine ar fi sa il faca intr-un cartier periferic mai defavorizat, poate chiar in Ghinda, Slatinita, Sarata. Astfel s-ar putea construi mai ieftin, si sa faca o parcare imensa, astfel incat sa nu fie niciodata problema cu gasirea unui loc de parcare, chiar si in luna august. Multi angajati din aceste servicii poate ar alege sa se stabileasca in acel cartier, ceea ce ar duce la dezvoltarea cartierului. Oricum un aflux mare de persoane catre aceste servicii, ar duce clar la dezvoltarea zonei, aparand restaurante, fast-food, magazine si alte mici afaceri.

    • E totusi impropriu sa muti la o asemenea distanta un centru integrat care se adreseaza preponderent bistritenilor. Unde mai pui faptul ca nu toti au autoturisme, deci automat va trebui sa pui la dispozitia lor un sistem de transport in comun care sa asigure mobilitatea corespunzatoare pe durata programului de lucru.
      Pana la urma, cea mai buna solutie o reprezinta informatizarea completa, interconectarea bazelor de date.
      Cand ai de schimbat buletinul, deschizi o aplicatie, incarci actele LA CARE NU AU ACCES autoritatile si dupa prelucrarea lor te prezinti in data cutare la ora cutare cu ele in original, ti se face poza si gata.
      Buletinul poate veni cu posta acasa daca nu cumva se poate emite pe loc. Si uite cum cu o singura deplasare ai rezolvat problema si ai decongestionat traficul.
      Costurile cu internetul in Romania sunt mai mult decat accesibile, nu cred ca exista familie fara un terminal care sa permita accesul la internet. Exista intr-adevar persoanele mai in varsta care probabil nu sunt la fel de dornice in a folosi cuceririle tehnologice, dar numarul lor e din ce in ce mai mic.
      Pana la urma va trebui sa ne orientam si catre viitor, altfel vom ramane mereu defazati…

    • Informatizarea da, asta ar fi cea mai buna solutie, dar si cea mai costisitoare, de aceea cred ca se va face treptat. Daca ar fi asa de simplu ca deschizi o aplicatie si dai un click ….
      Pentru inceput eu mi-as dori sa pot folosi semnatura electronica in relatie cu orice institutie. Chiar daca as trimite pe email o copie dupa un act si semnez electronic, atunci sa se cosidere ca si autentificata la notar. La fel semnarea oricarui document trimis unei autoritati. eu zic ca pana la deschis aplicatie si dat click. pentru orice in relatia cu statul, mai trece o generatie-doua.

  • Ar trebui mutate toate institutiile care nu au locuri de parcare, pana si finantele, ISJ, Registrul Comertului si multe altele. Nu e posibil sa ai o institutie care are 1-2 locuri de parcare. Nici macar angajatii nu au unde parca.

  • Aceste institutii , atrag aglomeratia mai ceva ca si un magnet. Domne fereste sa ai ceva de rezolvat in jurul Prefecturii ca nu ai unde sa arunci un ac. Avand in vedere ca acum acestea functioneaza dupa niste programari , adica fiecrae stie la ce ora trebuie sa ajunga acolo , amplasarea lor , in afara orasului este o idee mai mult decat GENIALA !!
    FELICITARI CONDUCERII ! FELICITARI PENTRU IDEE!!

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.