Inspectoratul Şcolar Judeţean Bistriţa-Năsăud i-a întrebat pe profesorii care predau la clasa a V-a după noile manuale ce părere au despre ele. La chestionarul aplicat la sfârşitul lunii noiembrie au răspuns 168 de profesori care predau toate disciplinile, 60% din mediul rural şi 40% din urban.
Inspectorul pentru curriculum şi controlul calităţii, Simona Konradi, a prezentat rezultatele chestionarului la ultima şedinţă cu directorii, spunând că 82,7% dintre profesori au spus că noua abordare curriculară e benefică, iar 17,3% consideră că e un eşec.
Cei mai mulţi dintre profesori au spus despre noile manuale că dezvoltă elevilor abilităţi de viaţă, sunt centrate pe formarea de competenţe şi au în vedere formarea de atitudine bazate pe valori. În ce priveşte relevanţa învăţării în raport cu problemele din viaţa reală a elevilor, profesorii au răspuns că în mare măsură şi într-o oarecare măsură acestea au relevanţă în raport cu viaţa elevilor.
Cea mai mare dificulate pe care o întâmpină profesorii care predau la clasa a V-a este lipsa resurselor educaţionale, întrucât, în multe şcoli, nu există computere pentru utilizarea manualelor digitale.
„Teoretic ar trebui să existe în fiecare sală de clasă un computer, un ecran şi un proiector. Am văzut asta la Anieş. Asta ar ajuta foarte mult implementarea noilor programe fiindcă toate au manuale digitale şi e recomandat să avem măcar o secvenţă de 5-10 minute la fiecare lecţie şi pe digital”, a spus Konradi.
Acest lucru l-a transmis ISJ şi un profesor care a răspuns întrebărilor din chestionar: „Nu poate fi vorba de manuale digitale într-o şcoală în care există doar un cabinet de informatică cu 25 de calculatoare, iar profesorii nu îşi deschid nici măcar emailul cu zilele”.
Foto: arhivă Colegiul Naţional „Petru Rareş” Beclean
Adaugă comentariu