Actualitate Recomandări

Cum va fi reconfigurată axa Gării – Decebal – A. Mureșanu – Năsăudului, inclusiv cu pasaj subteran

Pe ordinea de zi a ședinței Consiliului Local din 24 mai se află și aprobarea documentației de avizare a lucrărilor de intervenții și a indicatorilor tehnico-economici pentru obiectivul de investiții ”Reconfigurarea axei de transport public pe traseul: str. Gării – b-dul Decebal – str. Andrei Mureșanu – str. Năsăudului”.

Investiția care presupune refacerea totală a sistemului rutier este estimată la peste 50 de milioane lei. Municipalitatea intenționează să acceseze fonduri europene prin POR pentru realizarea ei.

Aceste străzi sunt de categoria II, având partea carosabilă din îmbrăcăminte asfaltică, iar trotuarele cu pavaj.

Ce se dorește:

• realizarea de benzi dedicate transportului public, de 3,5 m pe fiecare sens de circulație;
• realizarea pistelor pentru bicicliști, pe partea dreaptă și pe partea stângă a fiecărei străzi, de 1,0 – 1,5 m lăţime;
• reabilitarea trotuarelor;
• realizarea unui sistem rutier nou la partea carosabilă
• realizarea unui pasaj pietonal subteran pe b-dul Decebal;
• iluminatul public cu sistem de telegestiune;
• modernizarea stațiilor de transport public existente (10)

În proiect sunt prevăzute și:

• sisteme de monitorizare video bazate pe instrumente inovative și eficiente de management pentru siguranța și protecția cetățenilor;
• sistem de management al traficului, care gestionează sistemul de semaforizare, asigură prioritate de trecere pentru transportul public și sistem de urgență și monitorizează nr. de mașini;
• sistem de canalizații pentru rețele FO;
• sistem de management al transportului public, sistem de informare a călătorilor în stații.

Aici întreaga documentație.

6 comentarii

  • Domnule doctor sunt deocamdata promisiuni electorale, se apropie alegerile. Si cate o sa se mai faca , stati si aveti rabdare. Oare in 11 ani cate se puteau face? De ce pe ultima suta de metri? Disperarea este mare.

  • Prietene, asa scrie in normative. Uita-te ca asa au fost facute peste tot prin Romania(si nu numai). Daca te intereseaza subiectul si esti asa de contrariat.. implica-ti creierul si fa ceva, schimba asta. Daca nu, doar carcotesti si tu pe aici..

    Trebuie sa te si implici, nu poti doar sa dai din gura. Romanii sunt experti la asta!

  • Astia comenteaza la orice articol indiferent ce se face : )))) Daca se renoveaza total, nu e bine, daca ramane asa, iar nu e bine : )))) problema nu e el. Problema sunt si aia care-i umple de like-uri comentariul ala de 2 lei si 10 parale. Bistriteanul…..

  • Doctorul are dreptate.
    Relatare de la sursă din Copenhaga.
    Bicicliştii se depăşesc unii pe alții, deci trebuue să ai loc să poți depăşi.
    Unii circulă cu 10km/h, altii au biciclete electrice şi circulă cu 20km/h.
    Există aşa zisele cargo bikes (căutati pe google).sau bicicletă pe 3 roți, cu ladă in care sunt transportati copiii la grădiniță. O bicicletă din asta e lată!
    Există el-scootere (căurati pe google) sunt mijloace de transport electrice (cu 3 sau 4 roți )pentru persoanele vârstnice cu handicap locomotor sau cu probleme pulmonare. Efectiv se obosesc dacă merg pe jos. Primăria le pune la dispozitie un asenenea mijloc de transport.
    Pe pistele de biciclete circulă Mopede 30, adică mopede cu viteză maximă de 30km/h. Trebuie să aibă loc să te depăşească!
    Mopedele 45 ( 45km/h) nu au voie să circule pe pistele de biciclete.
    Există foarte multe rapoarte, studii despre cine merge cu bicicleta, vârsta, sex, tip de bicicletă, viteza de deplasare etc. iar in urma analizei se RECOMANDĂ o lătime minimă a pistei de bicicletă, care este cu mult mai mare de 1m.
    Poate găsesc un raport din ăsta care contine 100 pagini, in limba engleză.

  • Problema e ca si ce promit ca fac, promit ca fac prost, negandit, fara o utilizare reala!

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.