Joaca, jocurile nu sunt doar preocupări ale copiilor. Cel puțin nu în lumea modernă. Altfel, nu s-ar explica uriașul avânt pe care l-a luat piața de gaming la nivel mondial. În lume, se estimează că există 2,3 miliarde de gameri. Aceștia au cheltuit anul trecut, în 2017, aproape 110 miliarde de dolari împreună. Din această sumă, 42% a fost acaparată de mobile gaming. În 2018, piața va ajunge la 140 de miliarde de dolari și, pentru prima oară în istorie, gamingul pe mobil va depăși 50% din valoare.
Conform Newzoo, care emite trimestrial un raport numit Global Games Market Report, cei 2,3 miliarde de gameri din întreaga lume vor cheltui, însumat, în 2018, 137,9 miliarde de dolari pe jocuri, echipament și accesorii de gaming. Asta înseamnă o creștere de 13,3% comparativ cu anul trecut, adică 16,2 miliarde de dolari suplimentari.
Gamingul pe telefoane mobile și tablete își va urma trendul ascendent, după 10 ani de creșteri formate din două cifre. În total, mobile gaming va crește cu 25,5% în acest an, comparativ cu anul precedent, ajungând la 70,3 miliarde de dolari cheltuiți, adică 51% din totalul pieței de gaming. Pentru prima oară în istorie, așadar, gamingul mobil va acapara peste jumătate din totalul veniturilor din gaming. Smartphone-urile însumează 80% din aceste 70 de miliarde de dolari, tabletele însumând cele 20 de procente rămase.
Consolele gaming sunt al doilea cel mai mare segment, generând 34,6 miliarde de dolari în 2018, în timp ce gamingul pe PC va contribui cu 32,9 miliarde.
Considerând că piața globală de gaming în 2012 era de doar 70,6 miliarde de dolari, asta arată o dublare a veniturilor din gaming în doar 6 ani.
Iar lucrurile tind să capete dimensiuni astronomice. În 2022, piața de gaming va ajunge la 230 de miliarde de dolari! Din această sumă, peste 100 de miliarde va reveni mobile gaming-ului, care va scădea, iar, sub 50%, întrucât va urma o revigorare a gamingului pe PC, conform Digi-Capital’s Games Report.
SUA, China, Japonia și Coreea de Sud sunt lideri mondiali atât în gaming, cât și în cheltuielile cu aceste jocuri. În 2022, lucrurile vor arăta la fel. Aceleași forțe vor domina lumea gamingului. Asia este în prezent un consumator de gaming mai mare decât America de Nord și Europa la un loc, iar acest lucru nu se va schimba prea curând.
China, singură, va susține mai mult de un sfert din veniturile globale din gaming, ajungând la 37,9 miliarde de dolari. Va rămâne numărul 1 din lume ca procent din piața de gaming și ca număr de jucători.
(Advertorial/Publicitate)
Comentarii recente