Actualitate

Cum vrea Primăria Bistrița să modernizeze strada Tărpiului. Investiție de 12,9 milioane lei

Studiul de fezabilitate pentru reabilitarea și modernizarea străzii Tărpiului a fost finalizat și urmează să fie aprobat de Consiliul Local în ședința de astăzi. Investiția se ridică la 12,9 milioane lei, iar lucrările ar urma să dureze trei ani.

”Strada Tărpiului este foarte circulată deoarece de-a lungul traseului există o serie de instituții publice de interes public precum și numeroși agenți economici importanți, care atrag un trafic auto important. Sunt prevăzute lucrări de reabilitare și modernizare care să facă faţă traficului actual și deschiderea de noi accese auto în vederea fluidizării traficului”, se arată în proiect.

Strada Tărpiului se împarte în două sectoare: Sector 1 – km 0+000 – km 1+300, între strada Drumul Cetăţii (centura Bistriței) şi strada Muşcatei. Are o lungime de 1.300 m şi o lăţime a părţii carosabile de 6 m. La începutul străzii peste canalul din zonă există un pod. Sector 2 – km 1+300 – km 2+733, are o lungime de 1.433 m şi o lăţime a părţii carosabile variabilă de aproximativ 6 m.

Lucrările constau în:

– Reabilitarea, modernizarea și remodelarea străzii prin refacerea întregii structuri rutiere;

– Pe sectorul 1, cuprins între km 0+000- km 1+300, se va realiza partea carosabilă pe 3 benzi de circulație;

– Pe sectorul 2, cuprins între km 1+300- km 2+733, se va realiza partea carosabilă pe 2 benzi de circulație;

– Amenajarea trotuarelor pe toată lungimea străzii încadrate în borduri din beton de ciment cu dimensiuni de 20x25x50 cm și 10x15x50 cm;

– Amenajarea pistelor de cicliști pe ambele părți (cu asfalt colorat), acolo unde limita de proprietate permite realizarea acestora;

– Reamenajarea parcărilor existente în zona cuprinsă între km 0+140 – 0+190, dreapta;

– Amenajarea stațiilor de autobuz;

– Reamenajarea șanțului existent între pozițiile kilometrice 0+420 – 0+500, stânga;

– Înlocuirea podețelor existente de la km 0+484, respectiv de la km 2+726;

– Realizarea unei rețele de canalizare pluvială;

– Realizarea unor drenuri logitudinale de-a lungul traseului sub trotuar sau pista de cicliști și evacuarea apelor captate în canalizarea pluvială;

– Realizarea unor ziduri de sprijin din beton armat de debleu cu înălțimea elevației cuprinsă între 1.00 – 1.50 m pentru limitarea amprizei drumului;

– Reabilitarea podului existent de la km 0+005 prin realizarea unei plăci de suprabetonare, precum și amenajarea trotuarelor pe pod;

– Înlocuirea instalației de iluminat public existentă;

– Reamenajarea acceselor la proprietăți;

– Realizarea unei canalizații subterane pentru cabluri de curenți slabi.

2 comentarii

  • Reabilitarea, modernizarea și lărgirea la trei benzi a străzii Tărpiului reprezintă o prioritate asupra căreia ecologiștii insistă de multă vreme. Ma bucur ca o inițiativă concretizată prin adoptarea Hotărârii nr. 109 din 16.10.2014 prin care se aproba elaborarea primelor documentații tehnice are șanse să fie transpusă in realitate.
    Apreciam atunci, în expunerea de motive, ca realizarea unui studiu de fezabilitate vizând modernizarea Drumului Tărpiului este mai mult decât o prioritate, este o urgența. Un Studiul de Fezabilitate care trebuie sa evalueze:
    – posibilitatea lărgirii Drumului Tărpiului la trei benzi si patru benzi
    – realizarea unui pasaj denivelat la intersecția cu strada Drumul Cetății
    – realizarea de spatii de parcare (intrare Capela Mortuara, vecinătatea APIA, etc.)
    – realizarea de trotuare
    – realizarea sistemului de iluminat public
    Calea pană la realizarea SF-ului a fost mai lungă decât ne-am fi dorit și până la finalizarea lucrărilor mai e încă de parcurs un drum destul de lung. Pasul făcut astăzi trebuie însă salutat și sperăm ca investiția să se realizeze în cursul anului viitor.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.