Lucrările de modernizare a unui lot din DJ 172 D ”Poarta Transilvaniei” se mișcă în ritm de melc. Președintele Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, Emil Radu Moldovan, spune că nu prea există pârghii pentru a sancționa constructorul care nu respectă graficele.
”Pe Lotul 4 am dat ordinul de începere a lucrărilor în aprilie, iar până acum constructorul n-a făcut aproape nimic. Suntem prinși de mâini și de picioare în a lua măsuri. Am avut repetate întâlniri, nu prea avem pârghii cu astfel de companii care ne spun că o să se încadreze în contract dar nu respectă grafice și așa mai departe. Nu sunt încântat deloc să am un contract de finanțare semnat în 2017, ordinul de începere a lucrărilor dat iar firma nu lucrează decât într-un ritm foarte scăzut. Bucuria mea este că avem doar o companie de acest gen”, a afirmat șeful CJ.
Pe Lotul 4 (Ilva Mică/int. cu DN 17 D – Poiana Ilvei – Măgura Ilvei, 18,8 km), contractul de execuție a fost câștigat de asocierea Autotehnorom – Opr Asfalt SRL (38,8 milioane lei, adică 8,5 milioane euro, termen de execuție 2 ani).
Modernizare DJ 172 D ”Poarta Transilvaniei”
Tot în aprilie s-a dat ordinul de începere a lucrărilor pe Lotul 2 (lac Colibița – Bistrița Bârgăului – Prundu Bârgăului/int. cu DN 17, 17,1 km) – asocierea Dimex Company – Explan SRL + Viakon Drum SRL (37,3 milioane lei, adică 8,2 milioane euro, termen de execuție 2 ani și 2 luni) și Lotul 3 (Int. DN 17/Josenii Bârgăului – Strâmba – Ilva Mică, 14,2 km) – asocierea Dimex Company – Star Comexim SRL Cluj (34,3 milioane lei, adică 7,5 milioane euro, termen de execuție 1 an și 9 luni).
În aceeași lună s-a semnat contractul de proiectare și execuție a lucrărilor pentru Lotul 5 (Măgura Ilvei – Ilva Mare – Lunca Ilvei, 17,8 km), care va fi modernizat de firmele SC MIS Grup SRL (lider de asociere), SC Technocer SRL, SC Drumserv SA și SC Luca Way SRL cu 37,6 milioane lei (8 milioane de euro).
Luna aceasta s-a semnat contractul de proiectare și execuție pentru Tronsonul 2 din Lotul 1, (Colibița – Mița, 6,5 km). Constructor: asocierea SC Dimex Company – SC Explan SRL – SC Electro-Ursa Servcom SRL. Valoare: 43,9 milioane de lei, adică 9,4 milioane de euro. Durata de execuție: 19 luni, din care 2 luni proiectare.
Tronsonul 1 din Lotul 1, Mureșenii Bârgăului (DN 17) – Lac Colibița – Colibița, a fost modernizat de Dimex Company cu 18,2 milioane lei (4 milioane euro).
Loturile 2, 3 și 4 și Tronsonul 2 din Lotul 1 se modernizează cu bani europeni prin POR, iar Lotul 5 – cu bani alocați de Guvern prin PNDL și de la bugetul județului.
După câte ştiu, execuţia (proiectului şi a lucrării) este precedată de încheierea unui contract între beneficiar şi partenerul câştigător al licitaţiei, care trebuie conceput cu clauze negociate, care să prevadă şi sancţiuni pentru nerespectarea calităţii, termenelor de execuţie şi de garanţie asumate. Dacă vă plângeţi de lipsa pârghiilor prin care să obligaţi partenerul de execuţie, căutaţi-le la cei care au întocmit şi aprobat prin semnătură contractele de execuţie. Cel care a conceput contractul şi nu a prevăzut toate clauzele contractuale să facă bine să plătească pentru „conştiinciozitatea” cu care s-a achitat de sarcină, deoarece este răspunzător pentru munca pentru care este plătit, este salarizat (şi nu oricum) pentru cantitatea şi calitatea muncii prestate. Aşa că aţi fi putut să aveţi pârghii pentru a-l impulsiona pe partenerul de execuţie, dacă contractul ar fi fost întocmit corect.
Ia sa fi prevazut in contract o penalizare de 10% pentru fiecare luna intarziere si un bonus de 10% pentru terminarea cu mai mult de 6 luni avans, sa vezi ce-si dadeau interesul.
Da conzilierii negociatori tin cu ursu ca la e l ii mierea