Deși lucrările pentru montarea unei bariere la trecerea la nivel cu calea ferată de la Viișoara. dinspre Complexul Heidenfeld, au început la sfârșitul anului trecut, acestea nu s-au finalizat nici astăzi.
”În proporție de 95% lucrările sunt gata, CFR Infrastructură așteaptă instalația de automatizare a barierei, care este comandată. Există un singur furnizor la nivel național și în momentul în care vor primi acea instalație o vor monta și lucrările vor fi finalizate”, a spus viceprimarul Cristian Niculae în ședința Consiliului Local Bistrița.
În decembrie 2015, o adevărată tragedie s-a petrecut la Viişoara. La trecerea la nivel cu calea ferată dinspre Complexul Heidenfeld, un taxi în care se aflau cinci tineri a fost lovit de tren. În urma impactului extrem de puternic, maşina a ajuns în şanţ cu roţile în sus, iar trei dintre pasageri au fost azvârliţi din ea. Cei patru pasageri din taxi care au murit erau locuitori ai blocurilor sociale şi se întorceau acasă de la un club. În iunie 2017, încă o nenorocire – cinci tineri și-au pierdut viața după ce mașina în care se aflau a fost izbită de tren pe calea ferată: patru frați și vărul lor, care au rămas încarcerați.
În ceea ce privește modernizarea trecerii la nivel cu calea ferată de pe strada Lucian Blaga cu semnale luminoase și acustice, primarul Ovidiu Crețu a precizat: ”Este la avizat la București, la CFR, apoi va intra în licitație pentru execuție. Apreciez că până la mijlocul lunii viitoare va fi lansată licitația”.
Consiliul Local Bistrița a decis să fie montat un sistem de semnalizare corespunzătoare a trecerii CF de pe strada Lucian Blaga în iulie 2017, în decembrie 2018 fiind aprobat studiul de fezabilitate pentru investiția care se ridică la 1,4 milioane lei. Trecerea va fi modernizată prin semaforizare și sistemul STRAIL, care oferă o trecere auto sigură, lină și silențioasă a căii ferate, așa cum s-a realizat la trecerea CF de pe Drumul Dumitrei Vechi.
Nu au fost montate ca se mai poata fura niste bani, prin tot felul de lucrari mai mici pe care nu le observa nimeni.
Mai aranjeaza unul o dala de beton, mai pune un pic de asfalt acolo unde se rupe, etc.
Iar cu 1,4 milioane se pot face toate barierele din judet.
Se gasesc instalatii cu 1600 de euro bucata, e drept ca sunt facute in India, dar tare ma tem ca si astea pe care le aduc ei sunt made in china.
ia uite aici, cu 125000 de rupii, https://www.chandraindustrialworks.co.in/railway-signaling-component.html
Pâna atunci …. las’ ca e bine si asa, ce daca mai mor niste fraieri…..
De mirare?
Poliția putea declanşa o anchetă privind nerespectarea legislației privitoare la curățirea vegetației de pe marginea căii ferate( modul de atribuire a contractelor de întreținere sau construcții în general).
N-au făcut-o, au murit oameni probabil să mai fie victime şi tragedii.
Ia acum în ochii opiniei publice plătesc oalele sparte.
Când unul de-a lor a greşit pe linie profesională, în intervenția cu Vampiru ( încălcarea protocoalelor de intervenție) au tăcut mâlc, când în loc să fie cercetat disciplinar, politicienii l-au transformat în erou medaliat.
Aceiaşi politicieni aflați în anchete interminabile( îngropate în praf până la următorul stăpân..) cer…să nu mai fie polițişti.
Ca să nu poată fi cercetați.
Ei vor slugi care să execute cu obediență ordinele. Şi le au, pentru că majoritatea se complac în situația de dependență.
Barierele sunt fabricate în România din fericire chiar la firma la care lucrez100% capital romanesc… Prețul unei bariere este destul de mic însă lucrările și materialele necesare pt înglobarea acestora în sistemul feroviar este destul de mare. Este ușor sa critici și sa îți dai cu părerea
Pai, s-au cheltuit 2 mil, la trecerea de cale ferata Lucian Blaga.
Se vor cheltui alti bani?