Asfaltarea din bordură în bordură a celor 47 de străzi din Bistrița care se va încheia cel mai probabil în lunile septembrie-octombrie costă 1,5 milioane de euro, a spus viceprimarul Cristian Niculae într-o emisiune televizată, în care a explicat de ce a fost aleasă această ”operațiune fulger” în locul unei reabilitări totale.
”S-a vorbit foarte mult în spațiul public dacă e bine sau e rău că asfaltăm aceste 47 de străzi. Eu discut cu oamenii în primul rând, dar în proporție de 70, 80, 90% lumea este foarte mulțumită de ce s-a făcut și de modul cum arată străzile după această asfaltare. Mai sunt unele corecturi de făcut. S-a preferat ca gurile de canal să fie ridicate după așternerea covorului asfaltic tocmai pentru a se asigura o anumită planeitate și ca lucrurile să iasă mai bine. Se vede foarte clar pe Cerbului, pe Emil Gârleanu, pe Sucevei, pe Andrei Mureșanu, pe toate străzile se lucrează la această ridicare a gurilor de canal la nivelul asfaltului. La sfârșit toată lumea va fi mulțumită”, a spus viceprimarul Cristian Niculae la AS TV.
El a explicat că ceea ce se face acum este o reparație curentă, nu o modernizare: ”O modernizare presupune intervenția în structura de rezistență a străzii, în patul ei, la 80 de cm în pământ, reabilitarea rețelelor de distribuție apă, gaz, canal, electricitate, refacerea totală a infrastructurii drumului”.
”Deci una este să o reabilitezi așa – dar înseamnă să o închizi cam 2-3 luni de zile, dar gândiți-vă cum ar fi fost să închidem pentru 3 luni 47 de străzi – și alta este să o repari. Practic această operațiune a fost una fulger în care în două luni sunt 31 de străzi asfaltate cu micile retușuri. Urmează încă într-o lună încă 15 și 47 de străzi din oraș arată incomparabil față de felul în care au arătat înainte de această operațiune și cu un cost foarte mic, ade 1,5 milioane de euro. Strada Valea Ghinzii, de 3 km lungime, reabilitată complet – rețele, iluminat public stradal, tot – costă 6 milioane de euro. Tot acest proiect de asfaltare a celor 47 de străzi din bordură în bordură costă 1,5 milioane de euro. Este o diferență foarte mare. Eu am ales ca bistrițenii să circule foarte bine pe 47 de străzi cu un preț foarte mic sau să încep ca și furnica – lucru pe care îl voi face (la un moment dat -n.r.) – pentru că eu voi fi primarul care va asfalta toate străzile de pământ din Bistrița în următorii 5 ani. Îmi trebuie cinci ani pentru că, pentru a intra în modernizarea străzilor, e nevoie de timp. Pentru a face acest lucru pe multe străzi ai nevoie de spațiu. Nu poți bloca un oraș. Amintiți-vă cât de mult a stat închisă strada Dornei când s-a intervenit cum scrie la carte cu modernizare completă. A stat închisă din aprilie până în octombrie. Și atunci am optat pentru această variantă. La sfârșitul acestui proiect, undeva în luna septembrie-octombrie, veți vedea cum se va circula și care va fi impactul când 47 de străzi vor fi asfaltate. Dacă până la venirea iernii vor fi 47 de străzi asfaltate, eu consider că obiectivul este atins”, a spus Cristian Niculae.
Întrebat dacă aceste străzi nu vor fi cumva sparte în viitorul apropiat de furnizorii de utilități, el a răspuns: ”În urmă cu doi ani au început lucrări intense de reabilitare a rețelelor de gaz. În doi ani s-au spart 84 de străzi. Pe multe dintre aceste străzi rețelele de gaz au fost schimbate, cum e Titulescu, Cerbului, Kogălniceanu. Pe foarte multe străzi din cele 47 s-au înlocuit rețelele de gaz. Cele electrice merg mai mult pe sub trotuare, iar noi nu am intervenit acum la trotuare. Rețelele de apă și canal merg în corpul străzilor, dar nu existau, în momentul de față, străzi pe care Aquabis să spună că în următorii 2-3 ani va interveni la modernizarea rețelei acolo și acolo. Începe Masterplanul de apă și canal II care va dezvolta rețeaua de apă și canal și din Bistrița, dar nu vizează aceste străzi”.
Cristian Niculae a adăugat că această reparație curentă are un termen de până la 5 ani: ”Cu frezarea stratului de uzură și înlocuirea lui dai un termen de amortizare de 5 ani. Practic, dacă timp de 5 sau 8 ani aceste străzi arată foarte bine, ne-am atins obiectivul. Noi ce am făcut? Am ras stratul de uzură și l-am înlocuit cu altul, nu am cheltuit cu altceva”.
Celor care vor să știe de ce au fost alese aceste străzi și nu altele, el le-a răspuns: ”Deși Bulevardul Decebal, strada Năsăudului, Andrei Mureșanu, Dimitrie Cantemir și altele arată mai rău ca unele pe care am intervenit, nu le-am asfaltat pentru că sunt prinse în alte programe de investiții care încep în cel mai scurt timp. Și aici mă refer la Linia Verde de transport public care vizează și reabilitarea infrastructurii rutiere, Reconfigurarea axei de transport public pe străzile Gării- Decebal – Andrei Mureșanu- Năsăudului, cele patru străzi mari – un proiect de 13 milioane de euro prin care se reabilitează integral toată infrastructura rutieră, dar așa cum s-a făcut pe Dornei, cu intrare la 80 de cm în pământ, cu îngroparea rețelelor de iluminatr public și electricitate stradală. Acestea sunt proiecte mari de modernizare. Contractul de finanțare pentru Reconfigurarea axei de transport nu este încă semnat. Proiectul tehnic, documentațiile, avizele sunt semnate. Așteptăm un semn de la ADR Nord-Vest să mergem să semnăm contractul de finanțare și să dăm drumul la acest proiect.
Pentru Linia Verde, alt proiect de 13 milioane de euro unde contractul de finanțare e semnat – șiu care înseamnă transport public cu mijloace nepoluante, cu bandă de rulare proprie, cu pistă de cicliști pe toată lungimea traseului – va intra în licitație execuția. În perioada următoare, se va organiza licitația pentru a desemna constructorul care va executa Linia Verde. Eu sper să înceapă lucrarea în toamna asta. Depinde cât durează licitația. Asta e o problemă de legislație națională pe care sper că vom avea minte să o rezolvăm în cel mai scurt timp. Foarte mult ne încurcă – după ce terminăm tot proiectul, documentațiile, avizările – intrăm în achiziția publică a lucrărilor de execuție șia colo începe dansul. La Biserica Evanghelică licitația a durat 8 luni. A început șantierul anul trecut și se termină anul viitor. Lucrările sunt în toi, dar am dat un exemplu de cât a putut dura o procedură care durează maxim 2-3 luni de zile. Depinde foarte mult de cât timp durează licitația la toate proiectele.
Proiectul de Piste pentru cicliști – alt proiect care se referă la infrastructură rutieră pentru care nu facem asfaltare pe acele străzi – fiindcă proiectul Piste pentru cicliști în municipiul Bistrița este deja semnat și este în achiziție publică și acest proiect prevede 30 de km de piste de cicliști pe 29 de străzi. Deci 29 de străzi nu au putut fi asfaltate anul acesta pentru că s-ar putea să înceapă proiectul în toamna aceasta. Ar fi culmea să asfaltăm acum din bordură în bordură și după aceea să vină cei cu proiectul Piste pentru cicliști să decupeze suprafața de 1 metru -1,5 metri pe cele două axe ale drumului, să taie asfaltul proaspăt pus și să execute pistele. Am renunțat la acele străzi să le asfaltăm, executăm pistele de cicliști, terminăm acest proiect, între cele două piste de cicliști frezăm și asfaltăm. E foarte simplu.
De aceea, multe străzi care probabil ar fi fost mai bine să le alegem înaintea celor 47 nu au fost alese pentru a fi asfaltate anul acestea. Oricum, la anul, cu siguranță voi bugeta asfaltarea a încă 50 de străzi în oraș. Deci anul acesta sunt 47, iar după doi ani de acțiune Cristian Niculae veți vedea 100 de străzi asfaltate în Bistrița. Ceea ce voi face anul acesta va fi o legitimarea a acestui proiect. În 5 ani, îmi doresc ca toate străzile de pământ să fie asfaltate, iar cele de asfalt să fie modernizate”, a spus Cristian Niculae.
Felicitari pentru tot acest proiect!
Proiectul „Piste ptr ciclisti” este la licitatie, ptr a se desemna firma care- l executa. Este un proiect de 5 mil de euro pe fonduri europene ce are si contractul de finantare semnat, banii europeni sunt in cont asa cum spunea dl viceprimar. In momentul in care se termina licitatia incepe lucrul. Pe 29 de strazi din oras vor fi 30 de km de piste de ciclisti mai ridicate cu 5 cm peste nivelul asfaltului si turnate din asfalt special colorat cu pigment rosu si in locurile aglomerate protejate cu stalpisori ptr a nu fi calcate de masini.
Nu vor fi trasate doar linii pe asfalt c in alte orase.
Asta ptr o informare corecta.
legat de pistele pentru biciclisti, daca am citit bine proiectul, acestea se vor realiza prin eliminarea unor locuri de parcare si desfiintarea de spatii verzi. Va dati seama de consecinte ? Pe Aleea Salciilor ( inclusa in proiectul cu biciclete ) carosabilul are, dupa desfiintarea trotuarului de linga bloc , 3.5 metri iar circulatia e in ambele sensuri. Unde mai incap pistele de biciclete ? Ca pe o parte e blocul si pe cealalta parte e piriul Valea Castailor … Sa traim si s-o vedem si pe asta…
Orasul incepe sa arate din ce in ce mai bine!
Nu va lasati dl vice invins de gurile rele ale lumii, in Bistrita se circula mai normal acuma si aceste este un lucru pe care bistritenii il vad si il simt
E bine ca se fac investitii in infrastructura in Bistrita! Mult succes in tot ceea ce faceti!
Povesti de babe bete! In 5 ani! In 10 ani! Intr o 100 de ani veți face rahatul praștie ! Zicea dnu Cretu ca Închide poarta ca nu Mai are bani … va contraziceți in declarații… dnu Vice spune orice numai sa iasă primar….SATUl suntem de promisiuni ale primăriei si celor care conduc primăria …
Sa treci pe la sediul usr sa-ti cautam un post de lipitoare. Noi stim ca ai fost pe la noi dar acum chiar avem nevoie de tine.
Ma bucur in fiecare zi de acest proiect al Viceprimarului Niculae!
Il felicit ca in asa scurt timp a imbunatatit considerabil starea strazilor,uitate de administratia publica si nu numai!
Ce a spus a si facut, si nu e dânsul primar încă. Hai sa recunoastem si cand se face ceva, nu sa dam doar cu hate ul
Din bordură in bordură pentru ca şoferii să poată urca mai uşor pe trotuare, nu numai să parcheze dar şi să se plimbe nestingheriți printre pietoni!!! Răspunsul este intotdeauna ” ce sa facem daca nu sunt locuri de parcare???” . Până nu va fi cineva accidentat grav pe trotuar nimeni nu ia atitudine, pe urmă apare poliția şi presa şi incep anchetele!!!
Unirea nu reprezintă nimic pentru Primăria Bistrita, Slatinita nici Atat. I doare pe ei undeva de noi … Rușine ! La 30 ani de la Revoluție se trăiește ca n evul mediu in Unirea. As vrea sa l vad pe dnu Cretu cu buda n Curte si cu rahatul trecând pe lângă gardul lui … incompetenților din Primărie Rușine sa va fie.
Daca face nu e bine daca nu face tot nu e bine?adevarul ca nu meritam nimic!!
Ne place. Ca locuitori ai orașului suntem foarte mulțumiți de fiecare data când primăria se implică în ceva practic, util și care schimba fața orașului. Sper că ați văzut că sunt din ce in ce mai multi turiști în oraș. Ar fi penibil sa vadă „gropițe”.
Spor la munca dle vice.
dom primar,de ce acordati autorizatii de constructii in unirea fara sa existe apa si canal?si nu pt un ratacit doi ce vor sa si faca o casuta,pt firme are construiesc zeci de case.
ati auzit de poluarea panzei freatice din zecile de case pt care acordati autorizatii?putorile alea de la mediu ce fac?nu cumva ai nevoie de aprobare si de la ei sa ti faci casa?
Pt cei ce nu stiu, asfaltarea afost dictata de la centru.Spun asta deoarece si stradutele de la sat , care pot fi vazute din drumurile principale sunt afaltate, sa dea bine. Ulitele din sat fara ”expunere ” sunt tot de pamant.
Meritul lui Niculae , este ca este scos in fata, de cei ce il vor primar, asta deoarece Cretu trebuie sa dispara din peisaj.
Concluzia nu il mai laudati pe Niculae ,daca tot o faceti laudati partidul, de acolo vine decizia si banul.
Părerea unui,, pisalog,, este că toți cei cu minusuri la comentariile prezentului articol ar avea buzele subțiri. E adevărat?
Si daca se dau peste cap,daca se deghizeaza,ciumatii rosii veci nu mai castiga alegeri in tara asta!!
Padurare asfalteaza Decebalul cat mai repede ca ne rupem masinile. Asfaltezi strazile care nu sunt folosite intens iar astea cu trafic le lasi… inteligent mai esti. Voi astia de la stat chiar asa incompetenti sunteti???
Daca 5 sau 8 ani tin aceste strazii ne-am atins obiectivul, adica fix perioada de garantie, pai cum pot gandi asa cand investesti o caruta de bani sa te tina strazile 5 ani?
Jenant, se asfalteaza fara sa fie inlocuite conductele de canalizare , apa, invechite si la fiecare ploaie inundatii
Halal gandire, mai bine se asfaltau doua strazii dar cu inlocuire de conducte sa nu mai ai treaba 20 de ani.
Oare care este aceasta graba cu asfaltarea sub orice critica?