(FOTO) Un accident rutier grav s-a petrecut duminică dimineața în jurul orei 7.00 la Galații Bistriței, unde un autobuz și un autocamion au intrat în coliziune. Potrivit Inspectoratului pentru Situații de Urgență Bistrița, șoferul autocamionului a rămas încarcerat și se afla în stop cardio-respirator la sosirea echipelor medicale, iar în autobuz erau opt persoane dintre care două încarcerate.
Potrivit ISU, șoferul autocamionului a fost resuscitat de echipajele medicale, însă fără succes. Bărbatul de 53 de ani a decedat. ”În urma accidentului, opt persoane au fost rănite, iar cinci au fost transportate la UPU Bistrița. Două victime au fracturi, dar sunt conștiente și cooperante”, a transmis ISU.
Traficul pe DN 15 A a fost blocat. Polițiștii au deviat circulația pe ruta Bistrița – Reghin pe DJ 154: Sărata- Monor-Batoș – Reghin, iar pe direcția Teaca – Bistrița, pe DJ 151 Teaca – Pintic – Posmuș – Sărata.
Comunicat Inspectoratul de Poliție Județean Bistrița-Năsăud:
”Conform primelor date, șoferul unei autoutilitare care circula pe direcția Bistrița-Reghin, la intrarea în localitatea Galații Bistriței ar fi pătruns pe contrasens pentru a evita insula de reducere a vitezei și a intrat în coliziune frontală cu un autobuz care circula regulamentar, din sens opus. Din păcate, în urma accidentului, șoferul autotrenului a decedat; alte 5 persoane, care se aflau în autobuz, au fost rănite și transportate la spital pentru acordarea de îngrijiri medicale.
Șoferul autoutilitarei avea 53 de ani și era din Bodești, județul Neamț. Șoferul autobuzului are 49 de ani și este din Viișoara. El a fost testat cu aparatul etilotest, rezultatul fiind negativ. În urma accidentului, șoferul autobuzului, o femeie de 51 de ani și trei bărbați cu vârste cuprinse între 49 și 61 de ani , pasageri în autobuz, au fost transportați la spital.
La fața locului intervin echipaje de la Serviciul Rutier, Secția 1 Poliție Rurală Bistrița, precum și criminaliști care efectuează cercetări și măsurători în vederea stabilirii cu exactitate a tuturor împrejurărilor în care a avut loc accidentul”.
Comunicat Spitalul Județean de Urgență Bistrița
”În urma accidentului din localitatea Galații Bistriței, la Unitatea de Primiri Urgențe a Spitalului Județean de Urgență Bistrița au fost aduse, în această dimineață, cinci persoane, dintre care: o femeie în vârstă de 51 ani și patru bărbați, doi în vârstă de 49 de ani, unul în vârstă de 54 ani și unul în vârstă de 61 ani. Pacienții prezintă politraumatisme și policontuzii, dar sunt conștienți, cooperanți, în stare stabilă în acest moment. În funcție de rezultatul investigațiilor clinice și paraclinice, medicii vor stabili conduita terapeutică pentru fiecare dintre aceștia”, a informat purtătorul de cuvânt Camelia Strugari.
Nuu….prostia e mortala!! Cei de pe TIR urî sunt kamikaze…cred că lor nu li se poate întâmpla nimic că sunt la … înălțime….merg cu viteza , nu respecta limitele și te forțează să mergi in ritmul lor…sunt niste inconștienti…dat uite că natura își face dreptate !!! Păcat că mai suferă și oameni fara vina din cauza tâmpiților.
Pe vreme de ceata densa aceste insule de calmare a traficului sunt capcane in mijlocul drumului, pur si simplu nu se vad. De la Bistrita la Mures sunt pericol in mijlocul drumului. Cum de nu s-au facut si spre Cluj???
Daca pe vreme de ceata mergi asa repede ca nu poti evita o insula, cum o sa eviti niste copii care nu au trotuare? Asta e treaba insulei …
Gîndire de bizon ai tu
Acele insule au rolul lor ,dar pentru inconstienti si nesimtiti ca soferul camionului si poate ca si tine clar cā sint ceva in plus
La volan ar cam trebui sa respecti regulire de circulatie ,dacā nu pentru tine mācar din respect pt ceilalti
Nu l plîng deloc pe soferul camionului ,sā sperām cā nu mor altii nevinovati
Cum mai zicea cineva pe aici ,soferii āștia profesioniști sînt pericol public pe șosele , „liber ,liber coleguțu „
Citind comentariile vedem ca toti in Romania sunt specialisti in politica , sanatate , circulatie si educatie ,desi suntem ultimii din europa la toate aceste capitole.
Avem cea mai mare mortalitate din Europa in accidente rutiere, tirurile trec cu viteza maxima prin localitati pe langa scoli fara trotuare iar insulele care ii incetinesc (sau opresc in acest caz ) sunt ,, insule criminale”…..
Nu avea ce cauta pe contrasens cu mastodontul…. insulele au rolul lor in localitati… atata poate tara noastra, de ce sa ne punem in pericol unii pe altii???? Cum oprea el 40 de tone ,probabil, daca ii iesea un copil in fata???? Marfa poate circula si altfel, si cu trenul… libertatea ta se opreste unde incepi sa o stirbesti pe a celuilalt…
Cristiane vorbesti doar sa te aflii in treaba… daca am zis ceata densa inseamna ca nu se vedea drumul, doar cu ajutorul gpsului stiam ca intru in localitate dar daca tu esti mai destept si ai raspuns la toate inseamna ca esti doar biciclist. Pana nu da omul in insula zice ca e ok sa fie in mijlocul drumului….
Între Tgms și Reghin aceste insule au fost dotate cu lămpi galbene cu lumină intermitentă, dar tot sunt capcane, între Reghin și Bistrița sunt adevărate capcane ale morții, mă mir că nu se întâmplă în fiecare zi accidente mortale.
Insulele acelea sunt o prostie la cum sunt gandite. Si in strainatate-Austria de exemplu-sunt implementate metode de reducere a vitezei la intrarea in localitati, dar nu asa. Sunt facute mici sensuri giratorii, care au doar doua legaturi, o intrare sau o iesire in functie de cum intri sau iesi din localitate. Astfel sunt evitate situatiile de genul acesta. Metode sunt, doar trebuie sa te duca capul si sa vrei sa le aplici. De nenumarate ori am vazut pe drumul spre Reghin soferi destepti si grabiti facand manevre de genul de mai sus din articol.
Nu mai denigrati pe nimeni, in primul rand sa fi in locul familiei soferului dr camion pentru 2 minute, doar atat!
Am fost in spatele autobuzului am vazut totul, da soferul de camion a gresit, uneori o greseala ne este fatala, Dumnezeu sa-l ierte!
Sunt sofer de camion, autocar, insa cei cu turismele sunt mult mai periculosi decat cei cu camioanele.Nu judecati un om care a plecat dintre noi!
Mari soferi toti, cu o cutie de chibrituri de 4 metri pe drum se moare zilnic alarmant in Romania!
Să nu judecăm? Dar dacă în locul autobuzului era un Logan cu o familie întreagă, mureau toți nevinovați? Și dobitocul de șofer șmecher scăpa cu 2 ani cu suspendare? S-a bazat că mașina lui este mare, dar dzeu e sus și i-a trimis un autobuz! Un criminal mai puțin pe străzi!
Si tu esti tott din categoria aia….ai mai mare grija pe viitor daca tot ai vazut ce se poate intampla!!!Va credeti zmei ….pacat ptr familie care a ramas ,,,,dar sincer ptr el …nu stiu ce sa zic.Cu a mai sris cineva ,daca era o masina mai mica ii omora pe toti fara vina ptr ca s a crezut el mai istet decat cel din fata lui…Toti astia cu tir se cred superiori pe sosele….acum ceva timp in urma se mai lauda unul ca el poate baga in sant o masina mica daca nu merge in ritmul lui sau nu o poate depasi…sunteti niste inconstiienti fara minte!!!
Grigore, m ai rupt
Parcurg acest drum zilnic cu masina mica si sincer chiar si fara viteza e greu sa treci prin acele insule. Sa nu mai pomenesc de vizibilitatea lor …sunt semnalate in asa fel ca sa le observi in ultimul moment…rapid nici nu sti ce sa faci! Cred ca la fel a patit si cel din autoutilitara…a observat tarziu si nu a apucat sa ocolesca si normal a trecut pe cealalta banda caci e mai usor pe acolo…. Concluzia e ca nu sunt bine gandite acele insule!!!!! Si sincer circul zilnic dar nu vad un politist pe sosea….nici nu stiu de cate luni nu am vazut pe nimeni. Chiar ar fi nevoie pentru ca multi circula cu viteza mare, taie curbele …. depasesc in loc nepermis. Si inca ceva in sensul giratoriu foarte multi soferi care vin pe drumul principal nu opresc!!!! Habar nu au cum se conduce in sens giratoriu!!!! Politia sa si faca datoria!!!!! Stiu ca e frig….
Pentru limitare de viteza ar trebuii puse camere ca pe dincolo
Nu pot sa ma abtin. Ai perfecta dreptate! Le-am intalnit aceste „insule de calmare”,fiind la volan, pe traseul ; Capus,Paniceni, jud Cluj, spre Huedin. O porcarie ordinara. Nu Poliția rutieră trebuie să ia masuri pentru înlăturare! Politia este vinovata pentru ca a accedptat omologarea acestei inventii de „calmare”! Procurorul care investigheaza, trebuie sa sanctioneze, in primul rand, politia care a acceptat studiul de fezabilitate a acestui pericol, si „inventatorul” acestei „sigurante” in circulatie. „Calmarea” trebuie facuta de catre Poliția rutieră care are obligatia sa fie pe traseu prin personalul paltit, precum si prin sanctiuni si aparatura adecvata care sa disciplineze „nervosii”….Este revoltator.
Cu studii sau fara studii egal IDIOTI, D-zeu sa-l odihneasca pe cel care si-a pierdut viata iar celor accidentati insanatosire rapida. Iar soferi care isi mai dau cu parerea sa se numeasca profesori pe camion.
Insulele de limitare , au un scop sa reduca viteza , nu trebuie sa ajungi langa insula si sa reduci brusc viteza, se poate conduce si preventiv.
Cand intri pe contrasens, si totusi insula e vinovata?
Nu iti tai cauciucurile daca intri cu viteza prevazuta de semnul de circulatie sau mai mica daca nu esti in stare sa te incadrezi.
Ramai fara frane , serios ? Poti merge cu caruta sa iti schimbe franele si cauciucurile nu le mai lasi un an ca merge si asa.
Asta cu corporatia , in afara de limbajul folosit , poate ne dovedesti si noua inteligenta?
70% din soferii de camion(strict ciobanii cu 8 clase sau mai putin nu se pot considera soferi profesionisti) din romania sau chiar si in europa (romanii sparg topurile si aici) sunt kamikaze pe roti , ca se vad in caruta la 4 metri si nimic nu ii poate opri , complex de p..a mica , ce sa faci.
Soferul de camion a murit , o soarta bine meritata , nimic mai mult nimic mai putin.
Urmatorii care vor sa moara sunt invitati sa gaseasca un cap de pod si sa nu poarte centura…..
Mai scapa lumea de soferi „profesionisti”.