”Jur să respect Constituția și legile țării și să fac, cu bună-credință, tot ceea ce stă în puterile și priceperea mea pentru binele locuitorilor municipiului Bistrița. Așa să-mi ajute Dumnezeu!”. Acesta a fost jurământul depus, conform LEGII, de fiecare dintre cei 21 de consilieri locali ai municipiului Bistrița, la momentul validării mandatelor, după alegerile din 2016. Ceea ce au uitat, însă, onor consilierii municipali este că, după alegeri și depunerea jurământului, au obligația, de asemenea LEGALĂ, de a prezenta – fiecare dintre ei, nu doar comisiile din care fac parte – câte un raport de activitate anual. Care – ca să vezi! – mai trebuie făcut și public”, spune președintele USR Bistrița, Călin Stan:
”Consultând site-ul Primăriei Bistrița, în dorința legitimă de a vedea activitatea aleșilor săi, cetățenii municipiului reședință de județ au neplăcuta surpriză să constate că rapoartele de activitate ale consilierilor, indiferent de apartenența politică, sunt… minunate, dar lipsesc cu desăvârșire!
Doar trei dintre cei 21 de consilieri municipali au catadicsit, în toți acești patru ani, să își prezinte activitatea susținută „cu bună-credință, după puterile și priceperea lor, pentru binele locuitorilor”. Doi care au demisionat – în anii 2017, respectiv 2018 – și un al treilea care și-a depus raportul de activitate acum doi ani.
De asemenea, obligație LEGALĂ este și organizarea periodică de către consilierii locali, în îndeplinirea mandatului, a întâlnirilor cu cetățenii, precum și acordarea de audiențe.
Așadar, consens politic în Consiliul local Bistrița, privind „transparența” și, nu în ultimul rând, „respectul” față de cetățeni din partea aleșilor locali!
La fel cum legea prevede în cazul consilierilor locali care refuză să depună jurământul că sunt considerați demisionați de drept, ca o completare a reglementărilor legale privind funcționarea administrației publice, considerăm că se impune ca aceștia să își piardă de asemenea mandatul de ales local dacă refuză sau omit să își prezinte și să facă publice rapoartele anuale de activitate”.
In legea 215 a administratiei locale se spune clar ce trebuie sa faca consilierii. Sunt obligati prin aceasta lege sa aiba intalniri frecvente sa organizeze sedinte, primiri, audieri a celor care sunt interesati de actul administrativ si vin cu propuneri.Legea 52 din 2003 privind transparenta institutionala la art. 7 se spune. Propunerile cetatenilor se vor consemna intr-un registru ,mentionandu-se data primirii observatiilor, persoana de contact, propunerea, opinia sau recomandarea. Conducatorul autoritatii publice va desemna o persoana de contact din cadrul institutiei responsabila pt. relatia cu soc. civila. In cazul meu persoana cu care seful (primarul Cretu) a luat legatura a fost seful POLITIEI LOCALE caruia i s-a cerut sa ma evacueze din sala de CL. Astfel reamintesc cititorilor sa reciteasca cam cum se lucreaza in CL si cum este aplicata legislatia in plan local. Stirea poate fi recitita aici pe TIMP ONLINE din data de 14 febr. 1018 cu titlul ( Scandal la sedinta de Buget a Consiliului Local )Din toata experienta mea din 2007 incoace, fiind prezent la absolut toate dezbaterile pe bugete si la alte dezbateri de interes major nu am vazut nici un registru, nici o sedinta cu vreun consilier, nici o abordare de la nici un partid, desi amendamente, sesizari, petitii, contestatii si interventii au fost cu nemiluita, atat de la ecologisti, vezi cat si de la membrii Asoc. Bistrita Civica. Cred ca doar un curent nou , o altfel de politica de la un grup de partide mici si mijlocii mai pot trasa o normalitate privind felul in care relatia administratie -cetatean sa fie restabilita obligatoriu. Altfel actul in sine miroase de departe a DICTATURA .
„Jurământul unui om reprezintă onoarea sa.”