Actualitate

Cristina Iurișniți: Mai mulți consilieri în școli. Legea, adoptată de Parlament

Inițiativa legislativă care are ca scop creșterea numărului de consilieri școlari a fost votată în Senat și merge la promulgare, Senatul fiind cameră decizională. Deși legislația actuală prevede că unui consilier școlar îi este alocat un număr de 800 de elevi, în practică există situații în care există un post de consilier școlar la 1.500 de elevi.

După promulgare, inițiativa legislativă USR, care completează articolul 83 din Legea educației naționale 1/2011, ar urma să se aplice în instituțiile de învățământ la începutul anului școlar 2021-2022.

”În calitate de inițiator al acestei modificări a Legii Educației, consider că prin asistența psihologică, preșcolarul/elevul va învăța, prin metode corespunzătoare și adaptate nivelului de vârstă, cum să gestioneze eventualele violențe psihologice, cum să treacă peste eventualele dificultăți de învățare și cum să își dezvolte inteligența emoțională pentru ca fiecare copil să-și atingă potențialul. La fel de important este și rolul de orientare școlară și profesională care ar putea ameliora rata de abandon școlar și ar putea preveni alegerea unor trasee educaționale care nu rezonează cu aptitudinile și competențele lor. În acest sens, orientarea școlară și profesională are rolul de a interveni încă de la cele mai fragede vârste, având ca obiectiv să îl determine pe elev să își conștientizeze calitățile și să își atingă potențialul”, spune Cristina Iurișniți.

Câteva dintre efectele pozitive ale amendamentului: asigurarea desfășurării optime a asistenței psihopedagogice și a consilierii profesionale a elevilor; asigurarea mijloacelor necesare preșcolarilor și a elevilor de a opta pentru un parcurs educațional care să răspundă nevoilor și intereselor lor; orientarea optimă în ceea ce privește alegerea parcursului profesional/ academic după finalizarea studiilor preuniversitare.

4 comentarii

  • dna draga… lasa gargara ieftina si propune ca salarizarea…. gradele didactice etc… sa fie calculate dupa un algoritm in care sa aiba o influenta foarte mare rezultatele la examenele anonime ale elevilor pregatiti de acei profesori.
    Incepi deocamdata cu profii de la romana si matematica… si daca astia sunt cu cutitul la os o sa aiba ei grija sa-i „stimuleze” si pe ceilalti colegi ai lor profesori sa-si faca treaba.
    o sa fie preocupati si de nivelul meditatiilor particulare daca rezultatele o sa-i afecteze direct.
    Titularii pe posturi sa fie evaluati si in functie de aceste aspecte – REZULTATELE COPIILOR – la fel si directorii.
    O sa vedeti cum o sa fie fiecare profesor muuult mai responsabil!!!!!

    • Calitatea educației nu stă numai în rezultatele la examenele de absolvire, este și acesta un indicator dar pe departe nu singurul.

  • Felicitări doamnă Iurișniți, aleșii trebuie să se mai gândească și la viitorul acestei țări, iar viitorul său sunt copiii de azi. Este necesară o reformă amplă a actului educațional, dar și schimbări mai mici, dar cu impact pozitiv imediat asupra educației celor mici, cum este și această modificare, sunt foarte bine venite. Sistemul educațional trebuie adaptat la nevoile copiilor și ale societății actuale, nicidecum menținut în secolul trecut, când contextul era cu totul altu. În opinia mea, programa școlară actuală este complet depășită, pregătește copiii pentru trecut și nu pentru viitor, poate tocmai acest aspect este vizat de majoritatea politicienilor, politicieni care nu au nevoie de oameni demni, cu discernământ, verticali și cu decizie rațională la purtător. Această programă școlară ar trebui să fie mult mai practică, să vizeze nevoile copilului și nu îmbuibarea lui cu o mulțime de cunoștințe care nu-i servesc la nimic în viață. Consider că discipline precum educația pentru sănătate, educația civică și combaterea știrilor false, a dezinformării și manipulării ar trebui să fie discipline de căpătâi în curicula școlară anuală.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.