Școlile din județ trebuie să întocmească liste cu elevii care, neavând dispozitive pe care să se conecteze, nu au putut participa la ore online, aceștia urmând să fie cuprinși în programul remedial ”Școală după școală”.
”Urmează, chiar de la începutul acestei luni, punerea în aplicare a prevederilor ordinului Ministrului Educației cu privire la programul acesta de tip Școală după școală cu scop de educație remedială și care prevede că elevii de ciclu primar și de gimnaziu, inclusiv cei de clasa a VIII-a, din unitățile de învățământ, care în semestrul I sau pe parcursul ultimului an au fost dezavantajați în privința participării la procesul de învățământ, să poată beneficia de aceste ore remediale prin care să ajungă la nivelul măcar minimal pe care programele de studiu îl presupun”, a declarat inspectorul școlar general Mihai Mureșan pentru Timp Online.
Potrivit sursei citate, ”în fiecare unitate de învățământ vor fi făcute liste cu elevii eligibili, oridinul conținând niște criterii de alegere a acestui grup țintă”. ”Aceste liste ne vor fi transmise nouă și apoi la minister. O să fie la nivelul unităților de învățământ adoptate niște programe care să prevadă ce anume se va desfășura a activitate didactică pentru a ajunge la atingerea scopurilor. De altfel, în ordin se face vorbire că toate aceste programe remediale ar trebui să fie orientate spre atingerea competențelor de natură lingvistică și STEM, adică știință și matematică. Și atunci, la nivelul școlii, se vor elabora aceste programe după care se va studia, cu recomandarea, de exemplu, ca fiecare participant să beneficieze lunar de 20 de ore de învățământ remedial cu decontarea acestor activități efectuate de cadrele didactice în conformitate cu prevederile ordinul respectiv”.
Conform edupedu.ro, 168.000 de elevi din toată țara vor face ore de recuperare, numite „ore remediale”, prin programul național ”Școala după școală”.
Programul de ore de recuperare a fost promovat intens de către ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, înainte de începutul semestrului II al acestui an școlar. Acesta a anunțat că un profesor ar fi plătit cu suma de 100 de lei brut pentru fiecare oră remedială.
”Intenționăm să alocăm 144 de milioane din fonduri europene pentru învățământul primar și gimnazial, la care să se adauge 96 de milioane de lei din programul ROSE, Romanian Secondary Education, un proiect al Guvernului României împreună cu Banca Mondială, în total 240 de milioane de lei”, a spus Sorin Cîmpeanu.
Un profesor ar urma astfel să primească 100 de lei pe oră brut, adică 500 de lei pe săptămână, în medie, respectiv 2.000 de lei pe lună, brut.
Pentru perioada de 16 săptămâni, avansată de ministrul Educației ca perioadă necesară pentru aceste ore de recuperare în Semestrul II, un cadru didactic care face toate aceste ore ar primi 8.000 de lei brut. Impozitarea venitului pe modelul salariului înseamnă că din acest venit brut angajatul primește 57%, iar statul ia aproape 43%.
Regulile de participare la aceste ore prevăd că elevii nu pot avea mai mult de 5 absențe pe lună și pot face aceste ore în alte școli decât cele în care învață. Vor fi organizați în grupe de câte 12 și trebuie să dovedească prin documente că sunt eligibili.
Un fel de carpeala legiferata , dar tot carpeala ramane. Seamana oarecum cu alfabetizarea promovata prin anii 50 ai secolului trecut Din articol se intelege ca celelalte materii (istorie , geografie , desen , muzica ) nu mai conteaza . Conteaza numai matematica si stiintele . Nu se spune care sunt , dar am putea banui ca ar fi vorba de fizica , chimie si biologie /stiintele naturii. Avand in vedere si „competentele lingvistice” ar trebui sa avem in vedere limba si literatura romana si probabil una sau doua limbi straine. Daca fiecare participant (din program) beneficiaza de cca 20 de ore „educatie remediala” , pe luna , inseamna ca la o disciplina ar fi cam 3 ore/luna. Mult , putin , greu de spus.Dupa parerea mea copii cei din ciclul gimnazial ar dori cel mai mult sa aiba un telefon mobil sau o tableta pe care sa invete sa le utilizeze asa cum doresc ei , pentru poze , muzica si comunicare. Profesorii o sa-si poata rotunji veniturile . Nota bene , oricum salariile nu-i dau afara din casa. Rezultatul alfabetizarii pentru vecina mea , lelea Ileana : „Stii literele lele ?” , spune presedintele comisiei . „Stiu , d-le tovaras” spune lelea Ileana. „Atunci citeste aici , pe litere , unde am pus eu degetul „. „Citesc , d-le tovaras : v , u , l , p, e ” . „No vad ca stii literele , lele Ileana . No amu citeste cuvantul”. „Citesc dara , d-le tovaras . Hulpe ! ” Cam asa erau vremurile pe atunci . Trag nadejde ca acum va fi un picut mai bine si copii se vor alege macar cu o bruma de cunostinte. Si poate vor afla ca internetul nu este un soi de oaie sau de vaca asa cum credeau acei copii dintr-un catun indepartat al judetului Botosani .
Parcă văd ce ore o să se facă :)) alți bani aruncați la profesori. Păi în când a fost starea de urgenta și profesorii au primit salarii fără să facă nimic cum a fost? Vai de capul copiilor cu așa învățământ și așa profesori!
De unde stii tu asa de bine ca toti profesorii nu au facut NIMIC? Ai habar ce inseamna sa fii profesor? Oare de ce atata ura si invidie din partea unora fata de cei din invatamant? Se pare ca mai marii nostri conducatori cam atat pot face…sa dezbine lumea, sa intoarca pe unii impotriva altora! Si Ioana, sa stii ca prostul moare de grija altuia si cainele de drum lung…
Dna Ioana, va donez dvs. cei 57 de lei pe ora pentru care majoritatea elevilor vor fi navetisti in centre pilot. Asta nu se spune in articol! Majoritatea elevilor nu fac ore remediale in propriile scoli si chiar cu proprii invatatori. Daca programul ar incepe pe 8 martie, unde sunt acele 16 saptamani???
Dacă vrei să donezi banii nemunciți, poți să te îndrepți spre niște copii necăjiți, sau bolnavi și nu cu cei 57 lei /oră ci cu salariile încasate pe perioada stării de urgenta pt NIMIC.