Actualitate

Primii pași pentru realizarea tronsonului Bistrița – Vatra Dornei din Autostrada Nordului

”Am început demersurile pentru realizarea Lotului 2 Bistrița – Vatra Dornei (83 km) din cadrul drumului de mare viteză Baia Mare – Suceava, împreună cu specialiștii de la Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, proiectanții și primarii comunelor din județul nostru, pe teritoriul cărora va trece acest tronson”, spune președintele Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, Radu Moldovan.

El a precizat: ”În zilele următoare se merge în teren pentru identificarea la fața locului a traseului optim, în vederea realizării studiului de fezabilitate, respectiv în comunele: Livezile, Josenii Bârgăului, Prundu Bârgăului și Tiha Bârgăului. Acest drum beneficiază de finanțare europeană nerambursabilă, în cadrul Master Planului General de Transport al României, suma de 18.793.700 lei (3.817.685 euro) fiind alocată în cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare 2014-2020”.

Varianta ocolitoare a municipiului Bistrița este parte componentă a Lotului 2 din așa numita Autostradă a Nordului, Bistrița – Vatra Dornei, pentru care în 10 martie s-a semnat contractul de elaborare a studiului de fezabilitate. În acest sens, Primăria Bistrița a încheiat un acord de parteneriat cu CNAIR pentru realizarea variantei de ocolire.

Ofertantul declarat câştigător pentru elaborarea studiului de fezabilitate aferent Lotului 2, Bistriţa – Vatra Dornei, este SC Explan SRL din Cluj-Napoca, valoarea contractului fiind de 15.793.026,12 lei fără TVA.   

https://www.facebook.com/emilradu.moldovan/posts/340937330736332

8 comentarii

  • Baftă cu noua centură ocolitoare a Bistriței, singurul traseu posibil este pe lângă localitățile Monari-Jelna.

  • După ce in noiembrie, 2020 preşedintele Klaus Iohannis a promulgat legea pentru construirea Autostrăzii Nordului, pe traseul Vama Petea , Satu Mare, Baia Mare, Dej, Bistrița, Vatra Dornei și Suceava, lucrurile au inceput să se miste.
    Conform legii, termenul de execuție al obiectivului este de 4 ani de la data intrării în vigoare a legii, ceea ce ar însemna anul 2024. În lege se mai arată că obiectivul se finanţează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, din credite externe şi din fonduri europene.
    Astfel că , pe data de 10 martie, 2021, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunţat că a semnat contractele având ca obiectiv „Elaborare studiu de fezabilitate drum de mare viteză Baia Mare – Suceava: Lot 2, Bistriţa – Vatra Dornei şi Lot 3, Vatra Dornei – Suceava”. Iată că acum se trece deja la actune în vederea realizării studiului de fezabilitate de către firma câstigătoare.
    De asemenea, pe data de 31 mrtie, 2021, primarul municipiului Bistriţa Ioan Turc a parafat, împreună cu directorul general Mariana Ioniță, la București, acordul de colaborare cu Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A., pentru realizarea proiectului „Varianta de ocolire Bistriţa”, ca parte a interconectării aliniamentului Autostrăzii Nordului.
    Prin urmare, Bogdan Ivan si Daniel Suciu, niste agiamii care fac mult zgomot pentru nimic, si in continuare se dau de ceasul mortii cum că drumul expres Bistrita Cluj, chipurile, nu a fost inclus in PNRR pentru finantare.

  • Cata brambureala cu autostrazile astea. Si cata ipocrizie pe unii politicieni, adica Ivan si Suciu. La ce sa mai incluzi in PNRR un drum expres pentru care nu ai nici un proiect, fiind imposibil de realizat in termenul prevazut, cand ai alta varianta, Autostrada Nordului, pentru care ai finantare nerambursabila si licitata proiectarea. Au senzatia ca suntem niste prosti care pot fi impresionati daca ei isi dau la gioale. Si e posibil sa aiba dreptate.

    • Pe unele strazi ale orasului asfaltul arata la fel ca si pe ulitele satelor iar noi visam la autostrazi. Asfaltati prima data gropile si santurile si pe urma treceti la faza urmatoare.

  • Pasarea porumb viseaza!!!
    Daca in 2014 au fost alocati aproape 4.000.000€ si nu sa facut nimic pana astazi………

  • Superb interesul acordat dar ce ar fi sa rezolvati si „marunta” problema a trecerilor la calea ferata . Ce placut e cand stai la Poarta Transilvaniei cate un sfert de ora , in coloana, admirand Bargaiele si parcul auto din Livezile. Daca nu va intereseaza de cei care tranziteaza judetul dupa sute de km ( e o Poarta cam incuiata) poate pentru noi, cei din zona, care trebuie sa suportam neputinta voastra,vara de vara.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.