Primăria Bistrița achiziționează lucrări de iluminat suplimentar la patru treceri pentru pietoni din oraș, valoarea estimată a acestora fiind de peste 80.000 de lei. Va fi aprobată oferta cu prețul cel mai scăzut.
Sunt vizate patru treceri de pietoni:
- strada Libertății (în zona intersecției cu pârâul Căstăilor)
- Calea Moldovei (lângă sensul giratoriu de la intersecția cu strada Lucian Blaga)
- strada 1 Decembrie (în fața Școlii Gimnaziale ”Avram Iancu”)
- Piața Petru Rareș (în față la Pașapoarte)
În zonele menționate vor fi montați stâlpi cu corpuri de iluminat echipate cu lămpi cu led.
Scump … orice ce se face in tara asta este supra evaluat. Iar platim facturi la smecheri….. panouri solare domnilor
Doamne ferește, cum să dai 200 de milioane de lei ptr 2 stâlpi și două proiectore cât sunt necesari pentru a ilumina o trecere de pietoni?
A ajuns țara asta pe mâna jăpcarilor.
Iluminatul suplimentar a trecerilor pentru pietoni nu rezolvă problema traversării in sigurantă a străzilor mai ales in intersectiile aglomerate, printre care se numără si cele 4 mentionate. Cea mai bună solutie ar fi semnalizarea trecerilor de pietoni cu semafoare prevăzute cu buton si cu un mic modul de programare. In conditii normale, semaforul va fi verde pentru masini si rosu pentru pietoni. In momentul in care este apăsat butonul, după circa 10 secunde se stinge becul verde si se aprinde cel galben pentru masini timp de 4 secunde si apoi rosu pentru masini. In timpul schimbării culorii pentru masini, semaforul pentru pietoni este pe rosu. Din motive de sigurantă, culoarea verde pentru pietoni se va aprinde la 3 secunde după ce apare rosul pentru masini. Pietonii pot trece timp de 20 de secunde, după care verdele pietonilor va incepe să lumineze intermitent de câteva ori apoi se stinge becul verde si se aprinde becul rosu. In timp ce verdele pietonilor luminează intermitent, apare culoarea galbenă pentru masini iar peste 2 secunde de la aprinderea becului rosu la pietoni se dă liber masinilor. Din motive practice, semaforul dispune o functie care să impiedice schimbarea semaforului pentru fiecare pieton care doreste să traverseze, astfel că modulul de programare poate să contorizeze timpul trecut de la ultima declansare, si timp de 2 minute nu se va mai da liber pentru pietoni de ori de câte ori este apasat butonul.
Acesta ar putea fi un prim pas către introducerea in intersectiile aglomerate a „semafoarelor inteligente”, care sunt asistate de camere de filmat și senzori din asfalt ce urmăresc permanent traficul, determinând direcția, sensul, viteza și frecvența fiecărui vehicul sau pieton și transmit informațiile unui computer. Acesta utilizează o sumă de algoritmi, pentru a determina schimbarea optimă a culorilor semaforului, fluidizând la maximum circulația din intersectia respectivă.