Actualitate

Concursul pentru directorii de școli, la faza interviului. Aurelia Dan: Va fi interesant și provocator

Inspectoratul Școlar Județean Bistrița-Năsăud a stabilit graficul de desfășurare a probei de interviu din cadrul concursului pentru ocuparea funcțiilor de director și director adjunct în unitățile de învățământ. Inspectorul general Aurelia Dan a declarat că interviul nu va fi ușor, dimpotrivă, unul provocator.

”Cei 99 de candidați care au promovat proba scrisă își vor prezenta oferta managerială și își vor manifesta gradul de stăpânire a competențelor digitale, de rezolvare a situațiilor-problemă și de comunicare în cadrul acestei probe de interviu. Interviurile se vor desfășura concomitent în 4 locații din municipiul Bistrița (Biblioteca ISJ, Sala de ședințe a ISJ, Colegiul Tehnic Infoel și Liceul de Arte ”Corneliu Baba). Pentru 87 de unități de învățământ, candidații au exprimat 1,2,3 sau 4 opțiuni pentru funcția de director sau director adjunct. Din comisiile de interviu fac parte 5 membri: un inspector școlar, un reprezentant al autorității publice locale desemnat de fiecare consiliu local prin HCL, un reprezentant al unui agent economic și două cadre didactice din școală. În ce privește agenții economici, am solicitat Camerei de Comerț să ne pună la dispoziție o bază de date cu nume de firme și am transmis adrese companiilor să ne desemneze câte un reprezentant. Au acceptat și unii au fost chiar încântați. Printre companiile care și-au desemnat reprezentanți în aceste comisii se numără: Rombat, TeraPlast, Comelf, Megatin, Intex, PlastInvest, MIS Group și altele”, a declarat inspectorul general Aurelia Dan la Bistrița Expres.

În opinia inspectorului general, proba de interviu nu va fi una simplă: ”Nu este ușor, cel puțin la partea de prezentare, să-ți manifești capacitatea de public speaking, de prezentare atractivă și facilă. Provocarea constă chiar în acest lucru: cum prezinți o ofertă managerială unei persoane care nu face parte din sistem? Va fi interesant și provocator”.

La interviuri vor participa, în calitate de observatori, reprezentanți ai organizațiilor sindicale, ai părinților și ai elevilor.

Școlile cu cei mai mulți candidați sunt: Liceul Tehnologic Maieru, Liceul Tehnologic Telciu, Școala Gimnazială ”Lucian Blaga” Bistrița, Colegiul Național ”Petru Rareș” Beclean, Școala Gimnazială ”Grigore Silași” Beclean, Colegiul Național ”George Coșbuc” Năsăud sau Liceul Silvic ”Transilvania” Năsăud.

În 23 de școli nu s-a înregistrat nicio opțiune: Școala Gimnazială ”Ștefan cel Mare” Bistrița, Școala Profesională ”Sfânta Maria” Bistrița, Centrul Școlar de Educație Incluzivă nr. 2 Bistrița, Școala Gimnazială nr. 7 Viișoara, Liceul Tehnologic Feldru, Liceul Tehnologic ”Florian Porcius” Rodna, Școala Gimnazială Budacu de Sus, Școala Gimnazială ”Iuliu Prodan” Chiochiș, Școala Gimnazială Șintereag, Școala Gimnazială Coșbuc, Școala Gimnazială Urmeniș, Clubul Copiilor Sângeorz-Băi, Școala ”Viorel Nimigean” Nimigea de Jos, Școala Gimnazială Milaș, Școala Gimnazială Ciceu Giurgești, Școala Gimnazială Matei, Școala Gimnazială Negrilești, Școala Gimnazială Silivașu de Câmpie, Școala Gimnazială Coorvinești, Grădinița cu Program Prelungit nr. 1 Năsăud, Grădinița cu Program Prelungit Sângeorz-Băi, Școala ”Dsida Jeno” Vița și Școala Gimnazială Cireșoaia.

Durata probei de interviu este de 60 de minute pentru fiecare candidat, structurată astfel: pentru susținerea prezentării candidatului și a strategiei de dezvoltare a unității de învățământ – maximum 25 minute; pentru pregătirea și prezentarea modalității de rezolvare a situației-problemă – maximum 20 minute; pentru rezolvarea sarcinii de lucru repartizată pentru evaluarea competențelor digitale – maximum 15 minute.

Graficul interviurilor

Arondarea pe centre

Etichete

8 comentarii

  • Situatiile problema dintr-o scoala nu prea seamana cu situatiile problema din unitatile economice. M-am mirat ca d-na Dan i-a rugat sa nu desemneze canditati pentru comisiile de examinare dar unii agenti economici au fost chiar incantati si au desemnat…Oare exista o lege care stipuleaza clar cum se formeaza o asemenea comisie sau e numai o initiativa locala ? Intreb si eu , nu dau cu parul !

  • Faceti orice dar numai SCOALA nu. De cand ii lumea lume era director un profesor,care-si vedea si de catedra.Daca va trebuie manageri angajati economisti, juristi ca si asa sunt cu sutele dar tomniti odata invatamintul lui peste. HAI la spectacol gratuit.Poate dati si live.

    • Interesant, da, provocator, da…dar cum e definită utilitatea?
      Dacă definim rezultatul proccesului educațional în funcție de nevoile imediate a unui agent economic privat..am dat-o în baltă…Pentru că Ion ( fictiv) marele director lucrează profitabil pentru patronul Joe americanul protestantul iar celălalt reprezentant pentru sud-africanii de la Metagroupul colorat..
      Deci la capăt de linie direcția nu e pentru a creea personalitate civică, responsabilă capabilă, pasionată, creativă , cu potențial antrpenorial etc….ci un lucrător pe benzile de producție ale altora, dacă se poate cu doctorat în domeniu.
      E o abordare delicată, balanța asta …ce e de interes pe termen lung multidimensional sau reducerea „produsului ” educațional la un criteriu economic imediat.
      Poate nu e nevoie de muncitori în mediu toxic la Rombat, sau de inhaltori de praf la MIS. E nevoie de oameni care sunt capabili să proiecteze-construiască-programeze roboți să opereze în mediile respctive , să inființeze afaceri locale mici, etc. Nu de directori politicieni ..CEO de şcoli .e nevoie ci de oameni cu o viziune mai largă cu experiență pedagogică, inspiranți capabili să vadă provocările pe lângă capacitățile organizaționale.

      Eu aş spune o singură întrebare.

      -Cum văd noii directorii comunitatea lor de viață în 15 ani?
      Acolo.s-ar putea departaja multe.
      Un manager care are cunoştințe foarte bune despre cerințelr locale va răspunde detaliat ,identifica soluții etc.

  • Dar în școlile unde directorii nu si-au luat examenul ce se va întâmpla…..?????, Se aude pe la colțuri ca vor rămâne in continuare tot aceași directori, si acum intrebare pentru doamna inspector Aurelia Dan : Vi se pare corect acest lucru ?????

  • Doamna în cauză și-a petrecut jumătate din perioada activă în posturi de conducere. S-a știut descurca sub orice regim, dovedindu-se doar o „politrukă”, o „aparatcikă”. Bleahhh! Deprofesionalizată total, dar stăpânind noua limbă de lemn. Trebuie să-i recunoaștem acest merit, al stăpânirii noii limbi de lemn (tupeul l-a deprins de la predecesoarea ei).

  • Urmeaza etapa 3, cea mai importanta, pilele de partid, neamurile și pupătorii de presuri, astea până acum au fost așa, doar preliminarii. Nu e de mirare că avem și profesori semi-analfabeti, că doar competenta nu e un criteriu la noi, important e ciolanul și sa parvi cu orice preț.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.