Actualitate

Tot mai multe femei își înființează cluburi de ”ceasuri”, după modelul celor ale bărbaților

O basarabeancă stabilită în Dubai a înființat primul club al „ceasurilor” feminin. New York Times a scris despre ea de curând, într-un articol intitulat „De la Dubai la Varșovia, femeile își formează propriile cluburi de ceasuri”.

La sfârșitul anului 2019, Irina Ciobanu, manager de marketing pentru Elie Saab Timepieces la agenția de lux BlackBox, a fost însărcinată să genereze interes în rândul femeilor pentru colecția de 28 de piese pe care creatorul de modă libanez urma să o introducă în 2021.

„Sunt multe femei în industria ceasurilor și care colecționează ceasuri, dar când mă uitam la cluburile de ceasuri, erau numai bărbați, bărbați, bărbați, bărbați, bărbați, bărbați. Și trabucuri”, a declarat Irina Ciobanu. „Am fost surprinsă, dar nici nu am fost mirată că nimeni nu le conectase pe aceste doamne”.

Așa că pe 8 martie 2020 – Ziua Internațională a Femeii – doamna Ciobanu a creat Ladies Watch Club pe Instagram. Acum, după doi ani și 300 de postări mai târziu, are aproximativ 10.400 de urmăritori, precum și un site web, un buletin săptămânal și întâlniri fizice din când în când. Organizația nu este afiliată cu locul ei de muncă, ci este ceea ce ea a descris ca fiind „o pasiune, un hobby și un vis”.

„Îmi place să am astfel de experiențe de networking în care toată lumea are ceasuri diferite și provine din medii diferite”, a declarat Ciobanu, în vârstă de 33 de ani, care s-a născut în Moldova și a început să lucreze în industria orologieră în 2017.

Ceas Fossil vezi pe Emag toate ofertele!

Chiar și în timp ce mărcile de ceasuri își ascut atenția asupra cumpărătorilor de sex feminin și asupra tipurilor de ceasuri pe care le doresc în prezent, femeile din Orientul Mijlociu până în Europa de Est formează cluburi de ceasuri pentru a-și împărtăși ceasurile, pentru a face networking și pur și simplu pentru a se bucura de compania reciprocă. Deși, în general, sunt de acord că pandemia a fost un adevărat impediment în calea acestui networking.

„A fost cel mai prost moment pentru a înființa un club”, a declarat Karina Kwiatkowska, care a fondat Omega Ladies Club din Varșovia în martie 2019. Doamna Kwiatkowska, în vârstă de 29 de ani, a spus că a planificat și apoi a anulat mai multe evenimente în persoană, „deoarece 2020 era deja Covid și, conform regulamentului, doar 10 la sută din orice restaurant putea fi deschis. Dar apoi ne-am orientat către WhatsApp și a fost grozav”.

În ceea ce o privește pe doamna Ciobanu, în timpul lockdown-urilor, ea s-a trezit în fiecare noapte pe rețeaua de socializare exclusiv audio Clubhouse, interacționând cu colecționari de ceasuri și mărci din întreaga lume. „Unul dintre motivele pentru care am crescut numărul de adepți a fost faptul că eram una dintre puținele femei care apăreau aproape în fiecare seară”, a spus ea.

O abordare diferită

În timp ce industria orologieră a folosit diverse metode pentru a atrage colecționarii de sex feminin, de la crearea de modele specifice sexului până la abolirea totală a liniilor binare de gen, femeile din cluburile de ceasornicărie spun că s-a acordat puțină atenție pentru a atrage colecționarul tânăr și bogat la un nivel personal și relațional.

Este un lucru care ar putea afecta rezultatele financiare ale mărcilor. Rapoartele realizate atât de Bain & Company, cât și de Deloitte au constatat că clienții născuți între anii 1980 și începutul anilor 2010 vor reprezenta 70% din piața globală a luxului până în 2025. Iar aceștia împing mărcile să devină sensibile la egalitatea de gen, potrivit studiului Deloitte „2020 Global Powers of Luxury Goods”.

 „Femeile sunt subevaluate atunci când vine vorba de ceasuri”, a declarat Marwa Said, în vârstă de 33 de ani, adăugând că este interesată de jumătate din viață de orologerie. Așa că, atunci când a dat peste clubul doamnei Ciobanu online, a decis să îl imite, creând în septembrie, pe Instagram, Clubul Omani Ladies Watch Club.

„Femeile de aici iubesc cu adevărat ceasurile”, a spus doamna Said, care locuiește în Muscat. „Ele poartă foarte mult ceasuri bărbătești și îl văd ca pe o bijuterie, inclusiv eu. Nu pot să țin același ceas mai mult de o zi.”

Ea numără acum aproximativ 25 de ceasuri în colecția sa. Toate ceasurile ei au fost cadouri de la soțul ei, Mohamed Faiq Al Lawati, un bijutier și designer de ceasuri.

Cu 11.000 de urmăritori după numai șase luni, dna Said a spus că a existat un interes copleșitor din partea unei varietăți de persoane. Femeile doresc să se alăture clubului; doamna Said primește mai multe oferte pentru ceasurile pe care le postează în fiecare zi, chiar dacă acestea nu sunt de vânzare; iar mărcile de ceasuri au fost dornice să colaboreze.

Recent, doamna Said a explicat că un magazin de ceasuri și bijuterii din Oman a contactat-o în legătură cu un parteneriat. „Am deja 10 persoane interesate de un ceas pe care nici măcar nu l-au văzut”, a spus ea. „Vorbim să adăugăm inițiale, logo-ul clubului și să avem culori speciale”.

Doamna Said este dedicată creșterii gradului de conștientizare a colecționării ceasurilor de către femei. „Când mergi în buticuri, acestea acordă mai multă atenție bărbaților”, a spus ea. „Simt că oamenii vorbesc despre bărbații colecționari de ceasuri, dar nu auzi niciodată despre femei. De fapt, aici, femeile au mai multe ceasuri decât bărbații.”

Așa cum a spus doamna Ciobanu despre femei și ceasuri dama: „Nu este doar o lume a bărbaților în care nu ne vom implica. Ne vom implica cu siguranță. Deja suntem”.

(Advertorial)