Actualitate Recomandări

La Bistrița s-au făcut deja primele solicitări pentru numere verzi la mașini

La Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor Bistrița-Năsăud din cadrul Instituției Prefectului au fost deja înregistrate primele solicitări pentru numere verzi destinate autovehiculelor cu zero emisii de CO2.

Începând de astăzi, se pot elibera numere de culoare verde pentru vehiculele electrice, anunță Prefectura.

În 28 aprilie, a fost publicat în Monitorul Oficial Ordinul care reglementează acordarea de numere de înmatriculare cu litere și cifre de culoare verde, pentru mașini pur electrice sau cu pilă de combustie cu hidrogen.

Această modificare legislativă are drept scop asigurarea vizibilității acestor categorii de vehicule în traficul rutier, în vederea stimulării introducerii pe piață a autovehiculelor de transport nepoluante, inițierea unui cadru legal care să permită facilitarea accesului acestora la infrastructura de reîncărcare cu energie electrică, stabilirea unor politici de transport eco sustenabile, menite să facă față traficului intens, precum și protejarea mediului înconjurător.

În cazul mașinilor deja înmatriculate care respectă criteriile de acordare a numerelor verzi, acestea vor putea fi preschimbate, la cerere, începând de astăzi.

Eliberarea plăcuțelor verzi se va realiza la solicitarea proprietarilor acestora, în contextul înmatriculării, transmiterii dreptului de proprietate sau la emiterea unui nou certificat de înmatriculare ca urmare a modificării datelor înscrise în acesta, situații în care, odată cu solicitarea noilor plăcuțe, este necesară depunerea celor anterioare ori a documentelor care atestă furtul acestora sau, după caz, a declarației de pierdere.

7 comentarii

  • Fabricarea unui autovehicul electric produce mai multă poluare decât fabricarea unui diesel și asta din cauza bateriilor. Iar producerea curentului electric se face în proporție de mai mult de 90% prin arderea hidrocarburilor sau gaz sau chiar cărbune în Germania și alte multe țări. Unde mai pui că energia electrică suferă pierderi la transport și în timpul încărcării. Așa că deocamdată mașinile electrice sunt mofturi și sunt chiar mai murdare decât diesel-urile.

  • Si din cand in cand , se mai aprinde cate una…Costul masinii nu este cu mult mai mare decat costul bateriei . Daca aceasta se „termina” esti terminat! Acum cateva zile s-a facut public ca Intr-un mare oras al tarii s-au retras din circulatie mai multe zeci de autobuze electrice , practic intreg parcul auto (de fabricatie ceha , cred).Probabil de „bune”ce erau…Exista insa si un mare avantaj:aceste masini nu cred ca se vor vinde (vreodata) ca masini second hand.

  • Eu am vrut să-mi cumpăr mașină electrică. Sunt două variante:
    1- mașină așa-zis românească, construită în China. Autonomia acumulatorului este teoretic de 200 km, dar în realitate 150-160, dacă pornești clima, radioul. Mergi până la Cluj apoi cauți o stație de încărcare și aștepți 8 ore, mai umbli prin oraș, iar la întoarcere se termină bateria prin Arcalia și suni să vină unul cu euro 2 să te remorce.
    2- să-mi cumpăr una performantă cu autonomie de 500 km, dar mai am nevoie de 50 000 de euro pe lângă cei 10 000 ai mei. No, mulțam fain, rămân pe benzină, mai ales amu de când primesc 50 de bani și nu-i dau cum zice mutu.
    PĂREREA MEA!

  • #Shifter , ai aflat cam ce durata de viata (garantata) are bateria? Te-ai interesat cam ce costuri implica inlocuirea bateriei? Raspunde-ti la aceste intrebari si revin-o cu alta postare.

  • Aia-i Ioane, de amu începe construcția de automobile proiectate de economisti….inclusiv Germania se opune planului de excludere a motoarelor cu ardere interna, dar nah, la noi poziția ghiocelului la orice vine de la UE este regula de bază.Vi le bagă pe gât, vreți nu vreți.Florică, crede-mă, în 2060 Europa va fi plină de plumb, acizi infiltrați în sol și bacuri de plastic.Este bine, numai bine creste parcul auto electric și uite-așa se umflă și prețurile la corent.Io merg pana in ultima zi cand s-o mai putea cu naft….Normal era să fie o alternativă, așa da, prin orase se poate merge si pe jos sau dacă tot esti pitipoanca lui tata investitorul la „bursă”, da măi, meriți să iti plimbi fundul ala bombat într-o conservă verde, dar noi, restul putem s-o dăm de gard si pe jos, nu se moare din asta, dar să vii și să ștergi pe jos cu evoluția întregii planete care, vrem nu vrem în ultima sută de ani s-a bazat pe petrol, mi se pare delirant…ok ok, la Europa este incălzire globală, de acord, dar la Africa nu e Florică?Dar la Australia sau Orient nu e maică, sau la Cuba? Numa’ la noi? Aerul ăsta poluat el de 1.4 Mpi și beșinile vacilor nebune nu circulă și el? Asa poluat cum este? Adică el stă pe loc? Dar la avioane de ce nu se aplică, sau la vapoare nah? Deocamdată un singur avion electric, si ăla experimental a apărut la orizont, în rest ioc.Vapoare? Cred că cel putin în prezent, in afară de elea nucleare, poate dacă le pui pânze mai merg ele pe mare…după vânt…dar nooo….motorul cu ardere internă a distrus omenirea…o lăsați, ia să văd io de vă electrifică și armata, și vine văru’ de la est, cu tot arsenalul mișcat de petrol, să vă văd atunci, cum un tanc de 50 de tone merge 5 km și ramane fără curent…dar e bio, el este curat…….Să nu cumva să vă treacă prin cap că toti din blocurile di la cofland într-o zi, prin 2040, iarna, își bagă ei în prize superelectrica, să meargă ei la lucru, că și crapă în doișpe firidile di pe scară….Proelectric? Da( un da hotărât), atunci când or găsi variante cu panouri solare pe plafon, atunci când vor putea stoca hidrogen in rezervoare de dimensiuni normale,etc..nu ceea ce este azi, deocamdată unii produc dar nu vând cât ar vrea…sau, dacă tu n-ai cinj dă mii dă ieuro după o viată de futut meciu pe strung, atunci ia vezi ceva cărți cu mersu trenurilor, lasă tu plimbările la mare cu motor cu ardere internă, deranjezi, încurci, distragi potenții țării….aici se va ajunge..

    • Bai Nelu tu esti unu de ala care dupa ce ai fost o data bou simti nevoia sa fii si consecvent si sa semnalizezi.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.