Actualitate

Cine era pilotul care și-a pierdut viața în accidentul aviatic

Pilotul care și-a pierdut viața în accidentul aviatic de la Colibița, Marius Ionașcu, era un om de afaceri din Bistrița care deținea o firmă de comercializare aparate de aer condiționat, montare și service. A obținut licența pentru avioane ușoare în urmă cu șase ani.

În momentul accidentului, se afla la cârma unui avion ultraușor tip LEGEND 600, proprietatea sa, cumpărat de nou, care avea doar 300 de ore de zbor.

Din filmul care arată momentul prăbușirii avionului reiese că pilotul ar fi făcut o greșeală, în sensul că a coborât prea mult aparatul de zbor spre luciul apei și nu l-a mai putut redresa. Nu este exclusă totodată și o eventuală problemă medicală care să-l fi făcut să piardă controlul aparatului.

Marius Ionașcu a urmat cursuri susţinute de instructori experimentați, iar la absolvire a obţinut licență ULM (ultra light motorhead, apărat de zbor ultraușor maxim 2 locuri cu masă maximă la decolare de până la 560 kg).

În prezent, Bistrița-Năsăud are 10 piloți cu licență care dețin în total opt avioane ușoare.

Conform ISU Bistrița-Năsăud, pilotul a fost scos inconștient din epava avionului, în stop cardio-respirator, de către unele persoane aflate pe lac cu ambarcațiuni. Un pompier paramedic, aflat în timpul liber pe lac, a început aplicarea protocolului de resuscitare la câteva minute după producerea accidentului aviatic, până la sosirea primelor echipaje de intervenție. Bărbatul a răspuns manevrelor aplicate de paramedic, în prima fază, continuate de echipajele ISU Bistrița-Năsăud, dar a reintrat în stop cardio-respirator, în patru rânduri. Din păcate, după mai bine de 100 de minute de aplicare a protocolului de resuscitare, organismul bărbatului nu a mai răspuns manevrelor aplicate, echipajele medicale fiind nevoie să îi declare decesul la locul solicitării. Pasagerul, cetățean german în vârstă de 45 de ani, a ieșit singur din aeronavă, fiind dus la UPU SMURD Bistrița cu un ușor atac de panică și excoriații.

3 comentarii

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.