În primele 8 luni ale anului 2022, polițiștii rutieri din Bistrița-Năsăud au intervenit la un număr de 364 de accidente rutiere. Din totalul acestora, în 21 de accidente rutiere au fost implicate motociclete de performanță redusă, medie, ridicată și enduro (clasificare pe capacitate cilindrică) și alte 6 în care au fost implicate mopede, anunță Inspectoratul de Poliție Județean Bistrița-Năsăud.
Cele 27 de accidente s-au soldat cu decesul a doi motocicliști și rănirea a 25 de motocicliști sau mopediști.
Din analizele efectuate, a rezultat faptul că în 8 cazuri, vinovații principali de producerea accidentelor au fost motocicliștii, iar în alte 3 cazuri mopediștii, iar principalele cauze au fost:
- conducere fără permis în 5 cazuri;
- neasigurare la schimbarea direcției de mers în 2 cazuri;
- viteză neregulamentară, 2 cazuri;
- alte preocupări, 1 caz;
- neacordare de prioritate pietonilor, 1 caz
Totodată, în 11 dintre accidentele în care au fost implicați motocicliști, aceștia conduceau motociclete de performanță medie, accidentele fiind soldate cu decesul a 2 persoane și rănirea a 10 persoane (printre care un pieton).
Cele mai comune cauze care provoacă accidente în care sunt implicate „motoarele”:
Comportamentul iresponsabil. Viteza, condusul agresiv, condusul fără permis sau în stare de ebrietate și alte tipuri de comportament iresponsabil pot provoca accidente. De aceea, motocicliștii trebuie sa manifeste maximă responsabilitate.
Schimbarea benzii de circulație fără o asigurare temeinică. O motocicletă poate ajunge în „unghiul mort” al șoferului unui autoturism, iar dacă șoferul nu verifică îndeaproape dacă exista motociclete înainte de a schimba banda, accidentul este iminent.
Coliziunile din spate. Coliziunile din spate pot fi foarte periculoase pentru motocicliști. Daca o motocicletă este lovită din spate de către o mașină, motociclistul nu mai are posibilitatea de a preveni impactul fiind predispus la leziuni corporale grave. Întotdeauna păstrați o distanță adecvată față de motocicleta din față.
Condiții meteorologice nefavorabile. Ploaia, zăpada sau vanturile puternice, sunt periculoase pentru toți participanții la traficul rutier, dar mai ales pentru motocicliști. Adaptarea în consecință a vitezei și manierei de abordare a virajelor este critică în acest caz pentru motocicliști.
”Polițiștii rutieri le recomandă motocicliștilor să poarte întotdeauna echipamente de protecție cu elemente reflectorizante pentru un plus de vizibilitate în trafic. Să păstreze farul aprins pe toată durata deplasării și să evite unghiurile din care nu pot fi observați în trafic. Șoferilor le recomandă să se asigure temeinic întotdeauna când schimbă direcția de mers și să manifeste răbdare în preajma motocicletelor. Orice impact minor pentru o mașină, poate fi unul devastator pentru un motociclist! Întotdeauna asigură-te de două ori!”, este mesajul IPJ BN.
Trebuie totusi si spus ca la majoritate de accidente vinovatie se gaseste la soferi auto. Ar fi totusi important de comunicat si detaliu asta. Daca scoatem cazuri cu soferi fara permis sau cele cu mopede, care eu unul nu le consider motociclisti, este si mai clar unde trebuie insistat. Probabil au bagat si accidente cu trotinete electrice in statistica asta?
Lafel lipseste informatia daca si la cine a fost implicat si alcool si vinovatia in cazuri a celor doi motociclisti.
Majoritatea accidentelor sunt făcute din vina conducătorilor auto pentru că sunt majoritari! Slavă Domnului că nu avem mai mulți motocicliști, că nu am putea sta în oraș de zgomot; asta pentru că tăranul cînd își cumpără motocicletă îi scoate toba de eșapanent „ca să meargă mai tare” :)))
La fel sunt si posesori de autoturisme care modifică toba crezîndu-se un fel de „Șumahări”.
Cît de penibil e să ai un motor cu 4 cilindri de 1,2 și să ai toba modificată? :))))
Nimeni nu sufla o vorba despre concursurile ilegale de motociclete incepand cu vineri noaptea si pana Duminica spre dimineata.
B-dul Independentei,str .Libertatii,,Colibitei sunt pistele preferate iar motoarele sunt ambalate la maxim.
Intre timp la noi MILITIA doarme linistita neaplicand legile privind zgomotul urban .
Tot ce se intampla in orasele Romaniei in privinta zgomotelor si a claxonatului abuziv din orase este taxat dur in Occident iar pentru un ambalt de motocicleta noaptea se plateste in euro intre 300 si 700 .
Degeaba statisticile si rugamintile politistilor daca nu avem legi ca lumea aliniate la UE , degeaba faci pliante si arati la stiri la TV ce se intmpla daca echipajele sunt depasite iar legea nu este de partea lor si nu functioneaza nici macar asa slaba cum este.
Totul se invarte in jurul amenzilor si pedepselor consistente pe care statul nu le stie practica.
Doar cu o descurajare dura mai putem astepta si discuta de siguranta pe sosele .
Rog pe „stimații” motocicliști să nu-și mai chinuie motoretele lor bășinoase care fac un zgomot infernal prin oraș în special noaptea !