Aflate la guvernare într-o coaliție, PSD și PNL sunt în opoziție totală la Bistrița unde fiecare vorbă și faptă este taxată de adversari. Ultima temă aflată în vizorul PSD este construcția pasajului rutier subteran în zona Gării, proiect pentru care Primăria Bistrița a primit finanțare prin Programul ”Anghel Saligny”.
Taxat de PNL pe când era ministru și vicepremier fiindcă nu a accesat bani europeni pentru reabilitarea corpului A al Colegiului Națioanl ”Liviu Rebreanu”, deputatul Daniel Suciu a răspuns cu aceeași monedă.
”Din păcate, la Bistrița suntem în zodia lui vom face. Când s-a discutat despre reabilitarea Colegiului Național Liviu Rebreanu, actualul primar ne certa că nu am reușit să obținem fonduri europene în acest scop și spunea, la câteva luni distanță, că acel pasaj subteran din zona Gării va fi făcut cu fonduri europene. Îi readuc aminte domnului primar că reabilitarea CNLR cu actuala structură de proprietate nu se putea face prin fonduri europene și îl întreb de ce a ajuns la concluzia că trebuie să folosească aproape toată suma din Anghel Saligny pentru acel pasaj subteran și de ce nu a apelat la fonduri europene din moment ce ne certa pe noi că nu am făcut acest lucru în condițiile în care era ilegal? Așadar, cu 40 de milioane de lei bani guvernamentali, cât a luat pentru pasaj, cred că se puteau închide (pentru lucrări de reabilitare -n.r.) foarte multe alte străzi din municipiul Bistrița în condițiile în care avem zeci, dacă nu câteva sute de străzi de pământ”, a spus Daniel Suciu.
Parlamentarul a continuat comentând și afirmațiile primarului Bistriței care a declarat într-o emisiune televizată că, din cauza unor cetățeni ”puțini, dar vocali”, a renunțat la ”dărâmarea Cinematografului 23 August” unde voia să amenajeze o parcare ”retro”.
”Îl întreb care au fost cei mulți și vocali din cauza cărora a decis să renunțe la Centrul intermodal? Nu am văzut dezbaterea publică pe care a promis-o atunci când a decis să retragă de la finanțare consistentul proiect de 7-8 milioane de euro și anume Centrul intermodal. Motivul pentru care eu îl rețin de atunci a fost acela că orice pasaj generează mizerie și nu orice pasaj este o zonă salubră. Și atunci mă întreb: oare un pasaj subteran făcut de domnia sa e mai mult salubru? Nu prea știu cum să interpretez aceste declarații care se bat cat în cap”, a spus Daniel Suciu.
Printre cele 85 de proiecte depuse de autoritățile locale din județul Bistrița-Năsăud care vor fi finanțate prin Programul „Anghel Saligny” se află și construcția unui pasaj subteran în zona Gării, care să facă legătura cu strada Tărpiului, pe sub liniile ferate, pentru care Guvernul a alocat 41,8 milioane de lei.
În iunie 2021, contractul de finanțare aferent proiectului ”Centru intermodal de transport public strada Gării – strada Tărpiului – strada Industriei”, în valoare de 10,3 milioane de euro, din care 6,3 milioane de euro bani europeni, a încetat prin acordul părților.
După încheierea contractului de finanțare, au fost făcute cheltuieli în valoare de 1.262.101,85 lei, reprezentând exproprieri, elaborarea documentației tehnico-economice, avize și acorduri. Din această sumă, a fost decontată de către AM POR ca asistență nerambursabilă acordată valoarea de 824.481,33 lei.
”Din devizul general, actualizat la data întocmirii proiectului tehnic, a rezultat o creștere a valorii totale a cheltuielilor necesare realizării obiectivului. Astfel, se constată o creștere a valorii neeligibile a proiectului cu 77,75%, respectiv a valorii totale a proiectului cu 20,10%, această creștere fiind suportată exclusiv de beneficiar”, a explicat atunci municipalitatea.
Primăria a susținut că echipa de implementare a proiectului a conchis că ”riscul de neîncadrare în termenul de 31.12.2023 – termenul de implementare POR 2014-2020, este major. Din experiența anterioară, a exercițiului financiar 2007-2013, beneficiarul este obligat să finalizeze din resurse proprii și să asigure funcționalitatea proiectului în situația continuării implementării, cumulat cu cazul neîncadrării în termenul de implementare POR 2014-2020. Pe lângă implicațiile financiare cauzate de neîncadrarea în termenul de 31.12.2023, valoarea cheltuielilor neeligibile ar putea crește în urma modificării/revizuirii PT-ului, toate cheltuielile suplimentare căzând în sarcina beneficiarului și adăugându-se la valoarea de 19.491.199,96 lei, cât reprezintă contribuția municipiului Bistrița în acest moment”.
Municipalitatea a mai precizat că realizarea unei traversări auto peste/sub linia ferată în zona gării este o necesitate indiscutabilă a municipiului Bistrița și că a primit asigurări că va exista posibilitatea ca proiectul existent, respectiv documentația tehnico-economică să fie modificată/actualizată într-o formă mai apropiată de nevoi, mai fezabilă și cu cheltuieli neeligibile mai mici, în exercițiul financiar 2021-2027.
Conform proiectului, Centrul intermodal presupunea realizarea unei stații de transport intermodal, supraterană, care să lege cele două zone separate de structura feroviară, respectiv zona de SV – strada Gării, strada Rodnei, Aleea Trandafirilor și zona de NE – strada Tărpiului și strada Industriei. Această platformă urma să includă și o clădire cu rol de terminal intermodal, pentru a deservi transportul public local și cel extern și pentru a asigura conexiunea cu stația CFR Bistrița Nord.
O aiureală de propunere de proiect care nici măcar nu este în stare să facă legăturile directe necesare din intersecțile importante din oraș Rodnei-Arțarilor-Gării și Indusriei-Dimitrie Cantemir-Tărpiului.
https://timponline.ro/pasajul-garii-tarpiului-va-fi-facut-cu-85-milioane-euro-ce-presupun-lucrarile/?unapproved=333336&moderation-hash=b8dd65bd01afb0ca487278fd977ff35b#comment-333336
Aceste intersecți bune trebuie modernizate și fluidizate nu distruse:
Vedeți filmulețul din link pentru a vedea că sunt extrem de utile :
https://www.youtube.com/watch?v=XFsOgZgRh9I
Sa ne spuna noua in ce tara civilizata in urna alegerilor doua partide aflate in competitie , cu doctrine opuse, cu injuraturi si lupte grele in campania electorala sa faca coalitie si sa desemneze premier cu randul?
Nu veti gasi nicaieri asemenea injosire si bataie de joc la adresa electoratului.
Asa ca degeaba votam…ca oricum….
Ei fac asta doar pentru prosti sa ne arate noua…ca lucreaza . In spate e interesul naterial ca nu mai au ce comisiona..
La noi ca la nimeni !
Domnul Deputat SUCIU parca e sofer amator si are masina,
Din pacate nu isi da seama de necesitatea acestei lucrari numai buna pentru calmarea traficului in trei zone aglomerate.
Pasajul daca este echipat cu camere de supraveghere si controale dese ale Politiei si Jandarmeriei va fi OK.
Intermodalul dupa care plang pesedistii era tot un mastodont de beton insa la suprafata si in coastele orasului cu multe mijloace care intretineau o poluare mare.
Orice oras care doreste un aer mai bun proiecteaza o Autogara pe capetele orasului nu aproape de centru.
Asa ca meciul iscat intre echipele de gornisti FC. Intermodalul si FC. Pasajul este de 1 la 1.
Distractiv, ce mai !
Singura șansă ca Centru Bistriței este mutarea Autogării în Piața Centrală așa cum sunt în toate orașele civilizate și cu cap din Europa. De fapt așa a fost și la noi atunci când Centru functiona și Autogara era lângă fosta Prefectură și până ce comuniști au mutato lângă Gară și au demolat și Prefectura.
Am vrut să spun felicitări Turc 🤣Nu mai am nimic de adăugat Bălan o dă din nou cu muci în fasole 🤣
Bălane ia fă bine și explicăne tu sau altcineva de la Bistrița Civică ca să mă liniștesc și eu ( asta cu liniștirea traficului chiar că-i tare 😂) cum se va realiza prin această propunere de pasaj conectarea DIRECTĂ a străzilor Rodneu-Arțarilor-Gării și Industriei-Dimitrie Cantemir- Tărpiului ????????????????????????????????
Dacă habar nu ai nu te simți obligat să răspunzi poți să consulți un medic.
Ăstia vor să beleasca toată circuția din oraș pentru ” liniștire ” 🤮 Eu am crezut că până la vârsta mea am auzit toate prostiile dar se parcă că m-am înșelat prostia nu doarme niciodată doar se ” liniștește „.
Bălănel, Ai vrut să fi și tu măcar o dată spiritual însă nu ti-a ieșit nici acum cu meciul dintre FC Intermodal și FC Pasaj iar ești în lumea ta. Bistrițeni nu vor deloc nici pasajul nici intermodalu.
Asta este valabil și pentru Suciu & cooperativa.
Nu aștepta răspunsul că nu știu să răspundă. Au zis o prostie în campania electorală iar acum dau din colț în colț.
Centrul intermodal ar fi fost un proiect care ar fi înglobat tot ce era necesar în zonă începând de la legătură dintre cele doua părți adică Tarpiului și Gării, legătură între străzile laterale Artarilor, Dimitrie Cantemir și Industriei, autogara dar su parcare. Acest pasaj subteran face legătură doar între Tarpiului și Gării blocând Industriei și Dimitrie Cantemir care vor deveni niște străzi înfundate. Mai mult o subtraversări în zona este complicata și sunt curios dacă CFR o sa aprobe asa ceva și mai ales când. Cu siguranță primarul „vom” o sa constate curând ca visul nu este tot una cu realitatea și asa cum a început povestea asta lacfel o sa și termine. Problema rămâne a orașului. Nu vom avea nici centru intermodal pentru ca primarul „vom” a renunțat la el nici pasaj subteran pentru ca nucae poate realiza. Dar vorba lui Bălan: felicitări administrației și primarului Ioan Turc.
Ce să mai zici , la așa o măgarie? Cu contract de finanțare și de execuție semnat, cu sute de mii de euro cheltuiți din banii contribuabililor, pentru documentații, teren cumparat de la CFR ,s-a renunțat la Centru intermodal!
Cineva ar trebui să plătească, din buzunarul propriu, aceste costuri !
Oare nu se sesizează nimeni?
Acu, ați bani, altă distracție!
Autogara nu are ce cauta in centrul orasului, eventual s-ar putea reloca in zona centurii vechi si infiinta o linie-doua-trei de autobuze electrice ca se ajute calatorul sa ajunga in zolene centrale si de margine (opuse autogarii) ale orasului. Astfel o parte din traficul greu se scoate din oras.
As mai propune marirea la doua benzi pe sens a centurii vechi acolo unse este posibil si chiar construirea unei pasarele in zona unde circulatia se blocheaza si nu permite accesul/trecerea mai rapid al autovehiculelor
Pasajul…. Nu l-as face, prea stramta zona…
Pentru revitalizarea zonei Garii propun achizitionarea cladirii din fata garii (care arata jenant de foarte multi ani si nimeni nu actioneaza pentru a-i schimba infatisarea), cladirii si terenului aferent autogarii si construirea unui parc frumos si a unei parcari pe doua nivele, una la nivel -1 si cealalta la nivel 0…
Doru, Te aberezi profund rolul Autogării este să aducă oameni în mijlocul orașului unde au nevoie să ajungă și nu la Cucuieți din Deal unde nu au nicio treabă. Exemplu cel mai bun este Autogara Victoria gard în gard cu palatul Buckigham din Londra astfel acum orice englez poate ajunge ușor să-și aducă omagiul lui Reginei. Poți să faci tu câte benzi vrei supraetajate sau subetajate pe străzile de pe fosta centură că tot degeaba fiindcă cantitatea covârșitoare de autovehicule sunt în centru Bistriței acolo este mare nevoie de mărirea numărului de benzi nu peste linie. Parcă la noi la Bistrița sa răsturnat căruța cu proști de unde veniți cu toate prostiile acestea ?!
Carcotas fara nume.
Degeaba ma feliciti pe mine, eu sunt un cititor pensionar care are dreptul la o opinie si nu este factor de raspundere.
Tu te comporti fix ca un analfabet functional uitand de toate acestea.
Desigur ca nu sunt foarte incantat ca ma pomeniti asa de des la fiecare articol insa imi dau seama odata cu acest aspect de calitatea slaba a cititorilor de pe acest online care nu se semneaza dar comenteaza .
Bălane ai vrut să spui ceva concret sau doar așa postezi din plictiseală ?
Vedeti voi daca ploua afara aici pe stirile respective s-a rasturnat caruta cu carcotasi fara nume care se plictisesc.
Ieri am cules prune ajutand pe nasii mei in livada de pe dealul Jelnei.
Astazi va transmit asa pe ploaie ca nici mama zmaului nu va asculta asa din turma de anonimi.
Daca aveti si voi o ideea buna si va duce mintiuca veniti si expuneti-o in cadru civilizat la dezbaterile publice pe care le organizeaza Primaria.
Va atrag atentia ca acolo trebuie sa va prezentati sa nu fiti impostori sa sa va asumati ce scoateti din gura.
In rest nu am eu ce sa va raspund deoarece nu am cui ma adresa .
Ai răspuns fix la fel ca un politicean prins când făcea tâlhări adică nu ai răspuns de loc .
Am livada pe valea jelnei si nuc
am fist de doua saptamani acolo. Azi an fost si toate pruneld s culese. Stii ceva sau dai o tuica?
Bălan răspunde numai când îi convine și numai cei convine ca toți politruci.
Bălane te cam lasă și văzul și auzul pe sit-ul primărie nu este postată dezbaterea publică din 14 septembrie.
Stimabile de vina sunt cei de la comunicare, insa poate pe luni o sa o afiseze, deoarece sunt obligati de lege.
Scuze dar Primaria nu este Balan si Balan nu este Primaria si in mod normal inregistrarea trebuie data in direct si pe urma sa ramana la arhiva.
Asa s-a procedat pana acum.
Daca tu crezi ca un barbat activ la 66 de ani este babalac te invit la o intrecere sportiva la fuga , la catarat, la urcat pe jos in panta padurii ,la taiat lemne etc. si nu in ultimul rand la o intrecere pe cultura generala.
Pana una alta Bistrita si acest online este plin de impostori ca tine adica niste nulitati fara curajul raspunderii.
Mai iesi din priza cu textul asta si intereseaza-te de un doctor care sa iti prescrie tratamentul adecvat.
Dacă au putut ajunge până aicea, lăsații sa muncească;)
Cât despre PSD,am o părere foarte proastă,cam după culoarea partidului așa și cei după ei.Sperla și catran.Ei investesc pe locuri unde poate o sa fie vad bun,cine știe peste 10-30 de ani.
Primăria Bistrița este realistă și aduce putere orașului
Mai bine să nu se facă deloc pasajul decât să se facă o prostie care să distrugă circulația din Bistrița altfel după aceea este mai greu să remediezi situația nu mai spun de bani aruncați.
Concluzia sa moara bocitoarele.
Felicitari Primaria Bistrita !
Suntem un neam de băgători de seamă in frunte cu politicienii. De asta proiectele importante in Bistrita se fac cu viteza melcului turbat. Centura Bistritei trebuia sa fie gata de pe vremea Cretului, centralele termice daramate toate demult, trebuia sa fie gata si parcarea din locul cinematografului si la fel se tergiverseaza si pasajul acesta rutier care este foarte util. Cand putem pune mana pe un ban sa facem ceva util in oras sute de hiene „intelijente” sar flamande cu alte idei de cum sa cheltuim banii publici. Cu mentalitatea asta de balcanici aici o sa ramanem inca cateva secole de acum incolo. Iertati-ma stimati concetateni…
ca e PNL, ca e PSD, USR sau orice alt partid, mi-e scarba de ei… ce e mai trist e ca suntem ca ei. Judecam totul dupa afinitati politice si interes personal, mancam cancanul si scandalul politic pe paine, ne vedem tot timpul mai inteligenti decat ceilalti, doar ideile noastre sunt bune samd. Sincer sa fiu n-am nici o speranta ca ne vom schimba vreodata dar mi-ar placea din cand in cand sa mai vad cate ceva realizat in orasul asta… Iar oamenii care fac exceptia nu ar strica sa fie mai vocali si mai implicati in societate… Toate bune!
@ Tudor, Parcare în locul cinematografului 😂🤣😅😆😂 etc….
ȘI intermodalul era aceeași prostie ca și pasajul subteran.
După cheltuiala asta inutilă se vor mări iar taxele locale.
Bistrițenii nu știu cum vor trece iarna asta și ăștia vor să facă altă prostie care distruge circulația din oraș.
Vezi că ți-ai distrus singur parcarea din față Sediului PSD de pe Șincai 🤣😂🤣😂😆 Bistrita încet dar sigur devine un alt Sângeorz Băi 😂🤣😗😄😂
Cine este primar în locul celebrului Ogâgău la Sângeorz Băi ?!
@ Gusti, În orice caz nu este Suciu și nu o să fie niciodată primar la Sângeorz Băi.
@ Gusti și ce spui tu că Turc este mai bun ca Ogâgău ?! Sunt de aceeași teapă sau țeapă amândoi, milițieni amândoi au trecut pe la A Cuza .