Lipsa unităţilor de cazare de 4 şi 5 stele este principala provocare a turismului în Transilvania, implicit a județului Bistrița-Năsăud, arată Fundaţia ProEconomica, care precizează că Ardealul are nevoie de investiţii în hoteluri de 4 şi 5 stele cu facilităţi SPA.
Potrivit sursei citate, în Transilvania sunt doar 23 de hoteluri de 5 stele şi 260 de hoteluri de 4 stele.
”Cererea turistică în continuă creştere din acest an confirmă un grad de ocupare de peste 85% pentru hotelurile de 4 stele din zona Transilvaniei, atât în perioada verii, dar şi a sezonului de iarnă. Totodată se resimte o nevoie puternică de noi proprietăţi hoteliere unde românii să îşi organizeze vacanţa şi să se bucure de servicii cunoscute drept premium în afara graniţelor româneşti. Hotelurile de anvergură, de 4 și 5 stele reprezintă potenţiale turistice capabile să atragă grupuri corporate, turişti străini pentru care deja acest concept de cazare este unul obişnuit şi cunoscut, care să ofere servicii integrate de pensiune completă, servicii all-inclusive, dar şi facilităţi premium”, menţionează Fundaţia ProEconomica
În România la ora actuală există aproximativ 20.000 de unităţi de cazare, confirmate statistic de către Ministerul Antreprenoriatului şi Turismului. Dintre acestea, aproximativ o treime (aproape 7.000) sunt situate în zona Transilvaniei, în judeţele: Alba, Bistriţa-Năsăud, Braşov, Cluj, Covasna, Harghita, Hunedoara, Mureş şi Sibiu, având astfel în funcţiune aproape jumătate din totalul disponibil la nivel naţional. Aproape 2.500 de unităţi de cazare sunt aferente judeţului Braşov, care deja a atins gradul de dezvoltare turistică.
Lipsa unităţilor de cazare de 4 şi 5 stele este principala provocare a turismului în zona centrală a României.
”Marea provocare cu care se confruntă regiunea Transilvaniei la momentul actual este reprezentată de lipsa hotelurilor de 4, respectiv 5 stele, cu facilităţi şi servicii premium, tip SPA, personal specializat, room service, camere cu suprafeţe de cel puţin 16 metri pătraţi, cu finisaje, mobilier şi lenjerie de cea mai bună calitate, săli speciale pentru restaurante, baruri, evenimente, plus alte beneficii, în raport cu cererea prezentă, în ascensiune, a turiştilor atât interni, cât şi externi”, spun reprezentanţii Fundaţiei ProEconomica, organizaţie care are ca obiectiv principal îmbunătăţirea nivelului de trai al familiilor din România, dezvoltarea condiţiilor de viaţă economică, socială, culturală şi religioasă, bazată pe cercetări ştiinţifice şi tehnice. Scopul programelor demarate de către Fundaţie este de a crea un climat economic prielnic dezvoltării afacerilor loacale, prin păstrarea tradiţiilor şi valorilor din regiune.
Conform datelor de la Direcția Regională de Statistică Bistrița-Năsăud, în luna septembrie a.c., ultima de referință, numărul turiştilor sosiţi în judeţ a fost de 7921 persoane. Dintre aceștia 65,6% au fost cazați în hoteluri, 30,7% în pensiuni turistice și agroturistice, iar 3,7% au ales alte structuri turistice.
Sejurul mediu în luna de referinţă a fost de 1,7 zile cu 0,5 zile mai mic față de luna anterioară. Indicele de utilizare netă a locurilor de cazare în luna septembrie 2022 a fost de 16,4%, fiind mai mic cu 14 puncte procentuale față de luna precedentă.
Degeaba faci hoteluri de 4&5 stele dacă nu si si atracții pe măsura . Sa ții turistul captiv cel putin 4 zile.
Nu e sufiecient sa ai obiective , trebuie si un plan sau strategie sa se creeze un traseu.
Bravo, Răducu! Nici măcar eu nu puteam să o spun mai bine! :)))
Aș mai adăuga doar că la noi autoritățile fac tot posibilul să descurajeze orice inițiativă, la noi antreprenorii sunt considerați răul care trebuie amendat, terminat, stârpit. Birocrația excesivă oricum omoară orice inițiativă din fașă. Nu avem nevoie de dușmani, facem bine toată treaba singuri.
Si ce naiba sa vada turistul in judetul nostru??? Probabil turism sexual…
Domnul Radu …și munții Țibles…..sunt superbi….