Social

Modernizarea Gării Beclean, circa 8,5 milioane euro

Gara Beclean pe Someș, cel mai mare nod feroviar din județul Bistrița-Năsăud, inaugurată acum 137 de ani, va fi în sfârșit modernizată.

”Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, condus de viceprim-ministrul Sorin Mihai Grindeanu, după rezolvarea celui mai greu “nod” peste Someș – Varianta Ocolitoare a orașului Beclean și reabilitarea podului CFR Coldău mai aduce un mărțisor pentru orașul nostru și anume modernizarea Gării Beclean pe Someș, prin ordinul nr. 472 din 28.02.2023, în valoare de 8,5 milioane de euro”, spune primarul Becleanului, Nicolae Moldovan.

Gara Beclean pe Someș va fi modernizată, la pachet cu alte staţii de cale ferată din întreaga țară, prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM).

Investițiile presupun: modernizarea şi repararea clădirilor de călători, inclusiv facilităţi pentru persoanele cu mobilitate redusă; înălţarea peroanelor în conformitate cu standardele europene, modernizarea copertinelor, a liniilor din staţii, pasajelor, pasarelelor şi asigurarea accesului la peroanele intermediare; asigurarea sistemelor de ventilaţie şi încălzire, montarea de panouri fonoabsorbante; modernizarea echipamentelor de telecomunicaţii şi de informare a publicului călător; înlocuirea instalaţiilor electrice, sanitare şi termice şi refacerea sistemului de drenaj; asigurarea elementelor de siguranţă în staţii, prin construirea unor rampe speciale pentru accesul persoanelor cu dizabilităţi, balustrare, garduri de siguranţă între liniile din staţii.

Gara Beclean pe Someș a fost construită odată cu linia ferată în anii 1885-1886, fiind inaugurată în 3 mai 1886 ca parte din tronsonul Dej-Bistrița. În anul 1978, stația avea 8 linii de circulație și una de manevră, la care se adăugau o linie pentru podul basculă și una pentru depozitul de cereale al Bazei de recepție. Ulterior s-a ajuns la 12 linii de circulație și manevră, o linie de evitare, precum și o linie de racod cu Întreprinderea Metalurgică Beclean și balastiera de agregate. Apoi au fost lungite liniile II și IV, instalate aparate de cale noi cu duble joncțiuni și s-a mărit tipul de șină, pentru a se putea prelua traficul sporit.

4 comentarii

  • 8.5 milioane de euro pentru o gara fara cālātori …. Ce ar face domnul Bolojan cu atátua bani ? Sau elvetienii sau polonezii?

    18
    14
  • Jos pălăria, Nicolae Moldovan! 👍🏻
    Pentru cei care nu înțeleg ce înseamnă “lobby” în spiritul democratic este foarte greu de explicat. Mai pe șleau pentru opoziție: sunteți departe, aveți încă multe de învățat de la dl. primar Nicolae Moldovan!
    Sper să fie peroanele lărgite (duble), înălțate și acoperite (pentru ploaie), ca și în gara Bistrița!
    Toate cele bune!

    17
    21
  • Nu are absolut nici o legătură primăria, cu modernizare CFR, cu Drumurile Naționale. Modernizarea Infrastructurii CFR, este prinsă în PNRR de la Oradea până la Suceava, prin Cluj, Dej. Beclean, Vatra Dornei, cu stații cu tot. Ce treabă a avut primăria Bistrița când s-a modernizat Gara CFR ? Da sigur atunci când trece, Calea Ferată prin comuna, orașul lor și e varză, se dezic primarii de ele, iar când se modernizează, hop și ei cu meritul. N-are repet nici o treabă s…a cu prefectura. Că de atâția ani, traversarea orașului Beclean era un calvar, iar primarul spunea că nu poate pune un amărât de semafor, că nu-i șoseaua lui, acum tot ce trece pe acolo, e meritul lui. Hai să fim serioși. A, tocmai s-au mărit salariile primarilor, ba mai primesc și 50% în plus, dacă derulează proiecte cu fonduri europene, ce bine că trece Calea Ferată pe la toți primarii. No, numa zâc, da știu ce zic.

    32
    1
  • Aici trebuie sa rasune permanent pe peron cantecul care a consacrat Becleanul .
    Strada Garii din Beclean
    M-o lasat fara suman
    Saracia -n cur ma impunge,
    Eu tot fug si ea m-ajunge.

    6
    5
Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.