Actualitate

Drum bun între Șieu și Buduș, modernizat cu peste 4 milioane de euro

Investiția de 21,5 milioane lei (circa 4,3 milioane de euro) în modernizarea DJ 173C Buduș – Șieu (8,4 km) a fost inaugurată oficial. Consiliul Județean Bistrița-Năsăud a făcut recepția lucrărilor care au durat puțin peste doi ani.

Lucrările realizate de firmele Îndemânarea și Construct Perom și care au o garanție de 10 ani au constat în: execuția terasamentelor, asigurarea scurgerii apelor (drenuri, șanțuri pe pământ, șanțuri pereate cu beton, podețe tubulare transversale pe drum),15 podețe noi + 3 podețe prelungite, amenajarea a 23 de drumuri laterale, accese la proprietăți, poartă de gabarit la subtraversarea CF, siguranța circulației (marcaje, borne kilometrice, parapet metalic de siguranță).

Finanțarea a fost asigurată prin Programul Național de Dezvoltare Locală (PNDL) și din bugetul Consiliului Județean Bistrița-Năsăud.

”A fost o problemă cu acest drum, a câștigat licitația o companie care nu a dus lucrările la final, a fost reziliat contractul, relicitat și acum inaugurăm drumul. Se scurtează cu peste 10 km și peste 25 de minute ruta Bistrița – Șieu, pentru a ajunge la Castelul Teleki din Posmuș”, a spus președintele CJ Radu Moldovan.

El a menționat că a fost depusă contestație la licitația pentru modernizarea DJ 154 limită de județ Mureș – Sărata – DN 17 (34,7 km), investiție de 140 de milioane lei prin Programul Național de Investiții ”Anghel Saligny”, astfel că un câștigător declarat va fi în luna august.

Procedurile de achiziție pentru modernizarea DJ 151, cel mai lung drum județean (77 km), între Bistrița și jud. Mureș, sunt în linie dreaptă.

CJ are actul adițional la contractul de finanțare pentru modernizarea prin PNDL a DJ 172A Beclean – Nușeni – Chiochiș, DJ 162 Sânmihaiu de Câmpie – Visuia și DJ 154 Domnești – Nețeni – Albeștii Bistriței, ordinul de începere a lucrărilor urmând să fie dat în circa o lună de zile.

Până la finalul anului vor fi terminate lucrările pe drumurile Bistrița – Tărpiu, Budacu de Sus – Șoimuș și Cușma – Satu Nou, Șieu – Posmuș – Teaca și Teaca – Ocnița, podul și breteaua de la Sărățel. 

2 comentarii

  • Din păcate majoritatea lateralelor sunt acoperite în mare parte cu straturi rutiere din agregate naturale nestabilizate.
    * Piatră spartă amestec optimal și sort.
    Se face economie la asfalt?

    18
    2
  • La inaugurare se afla si reprezentantul firmei care nu aputut duce la bun sfarsit lucrarea
    Se stie cine e ……Are functie de edil….

    Interesanta receptie….

    18
    2
Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.