Accidentul de luni seara, de la Feldru, în urma căruia un bărbat și-a pierdut viața după ce a fost izbit de o mașină condusă de o persoană cu dizabilități, a fost suprins de o cameră de supraveghere. Din imagini se vede cum bărbatul ieșea de pe o străduță laterală cu o roabă în care căra un balot de fân și cum mașina l-a izbit puternic din spate.
În urma impactului, bărbatul a fost proiectat în șanțul betonat de la marginea drumului și a decedat ulterior. Imediat după producerea accidentului, mulți martori oculari au dat vina pe șoferul cu dizabilități locomotorii, însă legea îi permite să dețină permis de conducere și să șofeze.
”Persoanele care prezintă o formă de handicap locomotor, deficiențe de auz, de vedere, afecțiuni cardiace sau afecțiuni neurologice pot aplica oricând pentru obținerea permisului de conducere. Handicapul locomotor, ca orice tip de deficiență, poate evolua, iar în acest caz persoana în cauză trebuie să fie examinată cu regularitate pentru verificarea capacității de conducere a autovehiculului, atât pentru siguranța ei, cât și pentru siguranța celorlalți participanți la trafic. În cazul staționării în evoluție a handicapului locomotor, permisele de conducere pot fi eliberate sau reînnoite fără efectuarea examinărilor medicale periodice”, se arată la articolul 3.2.2 din Ordinul 1162/2010.
De asemenea, tot legea prevede că orice persoană care se deplasează pe jos, pe un drum public este pieton.
Pietonii trebuie să circule numai pe trotuare. Dacă trotuarele lipsesc, trebuie să meargă pe potecile laterale sau pe acostamentul drumurilor publice (partea de pietriș de lângă asfalt). Când lipsesc și potecile și trotuarele, pietonii trebuie să circule pe partea stângă, în direcția de mers, cât mai aproape de marginea drumului.
Rămâne ca ancheta IPJ să stabilească circumstanțele în care s-a petrecut accidentul și vinovații de producerea lui.
Anulat permisul – ca degeaba îl are …. si anchetat pentru ucidere din culpa.
Din imagini se vede clar ca omul ala circula pe acostament ….. si eu sunt sofer si am vazut destui care ocupa o banda întreaga doar ca sa pedaleze.
Dar aici chiar nu a fost cazul.
Si sfat pentru unii care au permise de (zeci de) ani si tot nu stiu sa mearga cu masina pe drum: mai bine rulati mai spre axul drumului decât spre acostament, asa o sa dormiti mai linistiti la noapte.
Si voi …. si familiile voastre …. si ale altora.
Daca circuli corect si intra unul din asta , sau un drogat eliberat de politie, sau un drogat eliberat de procurori, sau un drogat eliberat de judecatori sau altul care TAIE CURBELE (mergeti la Cusma daca vreti adrenalida, intrati usor in curba si primul care vine iti taie curba….maaa!…. PRIMUL….nu trebuie sa astepti urmatorul ca toti aia din zona aia taie de rup!!!) .de te omoara ? Cum zicea careva…SUNTEM PE CONT PROPRIU !!!
Dupa cum se vede in filmulet, cetateanul,(cu regrete,decedat) circula neregulamentar! Pe de alta parte,soferul,cu sau fara dizabilitati ,conducea prea repede,probabil ,nici nu a claxonat….Ceasul rau! Conduita preventiva…..
Dar pe unde vrei să circule Omul care își duce provizii la Animale dacă nu există trotuare amenajate pentru pietoni?? Cu roaba prin șanțuri?? Cățărat pe garduri??? Totuși suntem în 2023 rușine că am rămas așa în urmă cu modernizarea comunei ! Curbele trebuie semnalizate cu indicatoare , limitatoare de viteze și chiar radare între localități dacă e nevoie. Și dacă totuși nu suntem capabili să avem condiții bune de a circula în siguranță reduceți viteza, care este singurul motiv din toate nenorocirile care se întâmplă , inconștienților de vitezomani ! Mergeți la limitele de viteză și păstrați distanța !
Revolta si atitudine impotriva neregulilor de orice fel pe drumurile publice.
M-am saturat sa tot aud de dreptul unuia care, facand accident, se disculpa si isi cere drepturi.
Si eu, ca sofer sau ca pieton, am dreptul de a circula in siguranta!!!
De acest drept nu discutam niciodata. Dreptul meu nu se rezuma doar la a renunta si a accepta atatea nereguli, la soferi, pietoni dar si la politisti.
Dreptul la siguranta nu dispare daca esti participant la trafic….iti este minimalizat cu orice intrus care eludeaza legile circulatiei.
Asadar….vot impotriva ilegalitatilor din trafic.
Azi am trecut pe Bulevard peste gazojul proaspat pus. Si intr ovparte si in alta. Recunosc, chiar la intoarcere mai incet…de ce? Am asteptat sa vina POLITIA COMUNITARA…Am avut un caz de incalcarea proprietatii de catre un vecin…rasphnsul politiei: INGRADITI PROPRIETATEA!!!
AVEAM SI EU RASPUNSUL …LA MINE!
Conenteaza!!!
In tara asta numita romania s-au construit multe lucruri fara folos si s-au cheltuit bani pe tot felul de petreceri campenesti in timp ce multe localitati nu au trotuare iar oamenii circula pe marginea drumului. Daca esti norocos scapi cu viata ….
1. Viteza a fost un factor determinant în accident. Era cel puțin 60 într-o zonă în care probabil 30 ar fi recomandat.
2. Absența infrastructurii rutiere adaptate activităților în mediul rural..benzi înguste, absența vopselei ce delimitează zona rutieră de acostament.
3. Absența culturii de securitate.
Repet și am mai repetat, într-o țară cu șoferi care conduc repezit, repede, fără respectul regulilor de circulație, cu drumuri prost semnalizate și amenajate(înguste, neadaptate, design deficitar) oamenii de la sate ar trebui să poarte veste reflectorizante, lumini de semnalizare a prezenței individuale.
Ziua și noapte.
Pentru a fi remarcați rapid de conducătorii auto.
Mai repede ești remarcat mai repede are posibilitatea să frâneze și să evite coliziunea.
S-ar evita pierdere de vieți umane cred.
Costul unei veste reflectorizante de culoare galbenă portocalie ,elementelor accesorii noaptea lumini etc ..ce , e derizoriu în raport cu costurile pe care o viață pierdută reprezintă pentru familie și comunitate.
Nu cred că familiilor din satele României le lipsesc banii necesari pentru a-și cumpăra procura elemente vestimentare mai securitare (veste, panouri reflectorizante)
Științific, combinația roșu portocaliu fluorescent cea mai distinctivă..
Rezumând,
Lipsește cultura de securitate rutieră să reitereze importanța de a fi văzut în trafic.
Lipsește și inițiativa.
La nivel de primării, la nivel de ONG-uri la nivel de persoane.
Informația e acolo.
Rămâne operaționalizarea, cum să faci ca bunele practici să primeze.
Cum să devină o cultură?
S-ar putea începe în comune cu bilanț mare de accidente rutiere, iar apoi dacă rezultatele sunt concluente..extinde practica, oamenii adoptă ceea ce funcționează
https://en.wikipedia.org/wiki/High-visibility_clothing
Ar putea fi un prim pas simplu și relativ ieftin ,abordabil, imediat aplicabil, față de schimbarea, modificarea infrastructurii (drumuri trotuare , iluminare) care necesită investiții mult mai mari.
Pt. Inconstienti ,intr adevar ,cand lipsesc cele mai elementare metode de protectie a pietonilor si a soferilor,trebuie sa fii cu ochii in… patru! Totdeauna, trebuie sa mergi pe un drum pe partea stanga, vezi pe cel care vine aproape si in fata ta! Lipsa potecilor paralele pt .carute ,animale ,etc ,sporeste riscul accidentelor! Cei de la drumuri nationale si jud.,ar trebui sa fie mai atenti la amplasarea marcajelor si a semnelor caci ,unele lipsesc iar altele sunt puse aiurea!