Economie

De ce a închis Protecția Consumatorilor ateliere de reparații auto. Contre între autorități

Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Bistrița-Năsăud a închis temporar, în urma unor controale, ateliere de reparații auto, ceea ce a stârnit indignarea subprefectului Ioan Zăgrean care a acuzat instituția condusă de Stelian Dolha de exces de zel. S-a întâmplat în ultima ședință a Colegiului Prefectural.

Subprefectul Ioan Zăgrean a vrut să știe de ce CJPC a verificat autorizarea ISCIR (Inspecția de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune și Instalațiilor de Ridicat) a elevatoarelor din service-uri auto.

”Eu știu că un service care lucrează legal trebuie să aibă dotări acreditate de Registrul Auto Român, ori RAR nu acreditează dacă nu ai toate sculele respective cu autorizație ISCIR, cu verificare metrologică. Doar în momentul în care RAR constată că le ai pe toate îți dă acea acreditare și poți lucra sub sigla RAR. Eu întreb ce are Protecția Consumatorului cu ISCIR pentru că această instituție autorizează și verifică toate aceste utilaje, atât elevatoare, cât și aparate de lucrat sub presiune. Să înțeleg că Protecția Consumatorilor verifică ISCIR sau ISCIR nu mai există? Mi se pare anormal să verificați ISCIR. Și vreau să vă întreb ce facem cu cei care lucrează acasă, după poartă, pe lăzi și pe care nu-i puteți verifica”, a spus subprefectul Ioan Zăgrean.

În replică, comisarul șef-adjunct al CJPC BIstrița-Năsăud Stelian Dolha a spus: ”Am înțeles că dumneavoastră sugerați că ne întindem mai mult decât ne este plapuma. Legat de ISCIR, vă spun că, în momentul în care verificăm o unitate service care nu are autorizație RAR, activitatea a fost oprită temporar. În cinci astfel de cazuri a doua zi s-a făcut dosarul și s-a dus către RAR către autorizare. Când se întâmplă astfel de lucruri (controale – n.a.) se mișcă agentul economic pentru a intra în legalitate. Legat de partea de ISCIR, într-adevăr, constatăm că service-ul poate fi autorizat de către RAR, elevatorul poate fi cumpărat ulterior sau autorizația ISCIR, care este pentru o perioadă de un an de zile, expiră și nu mai merge pentru alta. Pentru asta însă, activitatea agentului economic nu a fost suspendată. În schimb, am făcut niște sesizări către ITM și ISCIR pentru că operatorul economic trebuie să intre în legalitate și cu aceasta. Eu mi-am pus următoarea întrebare ca cetățean: mașina este pe elevator, acesta nu are autorizație ISCIR și cade pe un client care moare. Protecția Consumatorului a făcut verificarea la acel service și atunci cred că răspundem cu toții – știți bine cazurile grave în care toate instituțiile au fost obligate să dea socoteală în astfel de situații. Noi încercăm să ne facem treaba bine. În momentul în care suntem depășiți de anumite aspecte facem mai departe adrese către instituțiile abilitate, dar asta nu înseamnă că vom închide ochii și vom spune că totul e în regulă chiar dacă vorbim de agenți economici care au autorizație de la RAR sau parțial sunt autorizați”, a spus Stelian Dolha.

”Dumneavoastră vă referiți la drobul de sare, dar ITM ce face? Lăsați drobul de sare acolo unde este”, a spun Ioan Zăgrean.

13 comentarii

  • ANPC ar trebui sa controleze calitatea pieselor de schimb pe care le livrează firmele distribuitoare de piese catre atelierele auto.Asta e suveica prin care sunt furați clienții ,fapt cu consecinte deosebit de grave in siguranta circulatiei si a integritătii fizice ale participantilor la trafic.De ex la placute de frâna.Pentru un model de autoturism exista furnizori cu preturi diferite si implicit calitate diferita.Asta favorizeaza substituirea pieselor de calitate cu fake uri fie prin iniriativa mecanicilor fie clientul opteaza pentru ce e mai ieftinProblema e ca unii clienti vor piese de calitate si li se monteaza pe masini piesz ieftine de calitate slabă.La fel la amortizoare,elemente de directie.Plus ca sunt foarte putine service uri care dau garantie pe piesele montate si pe lucrari.

    56
  • Tov comisar Dolha nu prea cunoaste legea se pare, sau o interpreteaza cum vrea el!
    LEGE nr. 51 din 14 martie 2013
    pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 82/2000 privind autorizarea operatorilor economici care desfășoară activități de reparații, de reglare, de modificări constructive, de reconstrucție a vehiculelor rutiere, precum și de dezmembrare a vehiculelor scoase din uz
    EMITENT
    PARLAMENTUL
    Publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 146 din 19 martie 2013
    Articolul 3 punctul (2): Operatorul economic asigură posibilitatea ca beneficiarul să asiste vizual, într-un spațiu special amenajat, în condiții de siguranță, separat de spațiul de lucru, în mod direct sau prin intermediul unui sistem video, la modul în care sunt executate activitățile prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. a), în care sunt utilizate piesele, ansamblele și materialele și în care este efectuată manopera.
    Cu alte cuvinte, propietarul nu are ce cauta langa masina, doar poate privi dintr-un spatiu special amenajat!

    32
    3
    • @SOS, fix aia trebuia sa verifice Dolha.
      Dar el e habarnist, a ajuns acolo teleportat politic si face ce poate si cât îl duce capul.

      26
      2
    • Cu alte cuvinte , cate service’uri din judet au sali de asteptare dotate cu monitoare????

    • Perfecta dreptate,dar cate ateliere Au aceste camere separate ,amenajate? Ce ziceti de asa numite ateliere de reparati, ín drum pe domeniul public? De nu poate intra nici salvarea,pompieri,salubritate,taxi,curier!

  • Foarte bine, dar verificați ce manopera aplica și cât e ora de manopera că fura la greu. Profita că puțini se pricep la mașini și e greu să-i verifice și facturează ce vor ei.

    20
    1
  • Lăsați spațiul special amenajat,ca și client tre sa stai lângă mecanic sa vezi ce face.Ca mai apoi sa-ți rupi gatu datorita mașinii „reparate”.

    11
    9
  • PC trebuie să protejeze consumatorul, nu doar pe client poate cădea mașina (sunt atât de multe ateliere care au o singură sală, iar clienții stau p’acolo și ei, uneori chiar pt a vedea dacă piesa aia scumpă e pusă pe mașină, nu doar facturată), ci și pe vreun angajat sau poate cădea și să se avarieze.
    Ați sărit repede, mulți, chiar și când habarnache ăsta de Dolha are dreptate!

    10
    26
  • Din pacate cunosc multe service-uri atorizate RAR care nu au elevatoarele autorizate la zi. CNCIR face verificarea tehnica in functionare nu ISCIR care dupa o perioada de timp nu mai stie de situatia funtionarii legale a elevatoarelor. In sf este un self service: inchiriezi cu ora elevatorul si faci ce vrei (personal consider mai periculos ca non mecanici sa faca pe minitehnicus) ca siguranta circulatiei, siguranta persoanelor, …. dar este mult mai ieftin!!!!!

    4
    2
  • Corect! Clientului ii este interzis accesul în perimetrul de lucru! ANPC ar trebui sa-si vadă strict de atributiile privind respectarea legilor ce țin de drepturile consumatorilor (vizualizare intervenții pe monitoare sau prin geam, afișare tarife la vedere, garanții, certificate conformitate și eventual etalonări instrumente de măsură, lucruri pe care oricum le verifica și RAR la auditul anual). Cu garajele care n-au personal calificat, care folosesc piese și scule neconforme și care pacalesc clienții, cum rămâne!?

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.