Sport

3 motive pentru care nu este indicat să urmezi părerea generală atunci când pariezi pe competițiile de fotbal importante

Fotbalul și-a făcut apariția printre sporturi în 1863, devendind rapid una dintre cele mai populare discipline sportive. În 2024, numără cei mai mulți fani dintre toate sporturile (3.5 miliarde de persoane), iar la nivel de jucători înregistrați, numărul ajunge la 250 de milioane.  Valoarea pieței fotbalistice depășește 50 de miliarde de dolari, cele mai importante 5 campionate ale lumii generând venituri de 18 miliarde de dolari.

Având statutul de sport-rege, fotbalul este interconectat cu multiple alte domenii: publicitate, televiziune, jocuri video, pariuri sportive, producție de articole sportive și altele. 

Pariurile sportive și fotbalul sunt legate din 1923, iar după 1996 au devenit accesibile la un nivel mult mai extins datorită platformelor digitale de pariuri. Orice casă pariuri (cu excepția celor specializate pe anumite sporturi) oferă pariuri pe fotbal – nu există nicio excepție!

Campionatul Mondial, EURO, Champions League, Europa League, Conference League, Premier League, La Liga, Bundesliga, Ligue 1 sau Serie A se numără printre cele mai importante competiții din acest sport la nivel global. De aceea, meciurile din cadrul acestor competiții beneficiază de o atenție specială din partea operatorilor în ceea ce privește cotele, bonusurile și alte avantaje. Cu toate acestea, atunci când pariezi, nu este indicat întotdeauna să urmezi părerea generală din mai multe motive.

1. Fotbalul este un sport imprevizibil

De-a lungul timpului, datele statistice și cotele au fost infirmate de ceea ce s-a întâmplat pe terenul de fotbal la cele mai importante turnee. Printre cele mai elocvente exemple se numără și cazul echipei Steaua București, care a câștigat în 1986 Cupa Campionilor Europeni după ce a învins FC Barcelona în finală (2 la 0 după loviturile de departajare).

Același lucru s-a întâmplat la EURO 2004, atunci când Grecia a câștigat titlul european depășind naționalele mai bine cotate ale Franței, Italiei, Portugaliei, Angliei, Olandei, Germaniei sau Spaniei. Turneul final european avea un precedent în 1992, atunci când Danemarca s-a impus cu 2 la 0 în finala contra Germaniei. Titlul câștigat a fost și mai surprinzător în condițiile în care Danemarca nici nu se calificase la acest campionat și i-a luat locul Iugoslaviei.

2. Favoritele agențiilor de pariuri și ale opiniei publice nu câștigă întotdeauna

În 2002, Juventus era considerată ca echipa cu cele mai mari șanse de a câștiga Cupa Italiei. Mai ales că, în meciul tur al finalei contra Parmei, a câștigat cu 2 la 1. Numai că, în meciul retur, Parma a câștigat cu 1 la 0 și, în baza regulii golului marcat în deplasare, și-a adjudecat Cupa.

În 2005, după prima repriză a finalei Champions League dintre Liverpool și AC Milan, în care „diavolii milanezi” conduceau cu 3 la 0, nicio casă de pariuri nu-i mai dădea vrea șansă echipei din Anglia. Numai că, după o revenire spectaculoasă în repriza secundă, echipa antrenată de Rafal Benitez, a câștigat Cupa după loviturile de departajare.

3.  Un meci de fotbal durează mai mult de 90 de minute

Champions League ediția ’98/’99 avea după nouăzeci de minute de joc o campioană aproape sigură: Bayern Muchen. Echipa germană marcase în minutul 6 prin Basler și o mai despărțea un minut de adjudecarea titlului contra echipei Manchester United. Numai că, în minutul 91, Sheringham a egalat situația pe tabela de marcaj. Apoi, după alte două minute, în minutul 93, Solskjaer a marcat golul de 2 la 1 prin care Manchester United a cucerit Champions League din acel sezon.

Ediția din 2004 a Cupei Regelui din Spania a avut loc între Real Madrid și Real Zaragoza. Echipa din Madrid avea în teren jucători precum Zidane, Figo, Beckham, Roberto Carlos sau Râul, iar pe banca de rezerve figura Casillas. După 90 de minute, scorul era egal, 2 la 2, iar formația madrileana părea favorită. Numai că, în minutul 112, Galletti a marcat golul 3 cu care Realul din Zaragoza a câștigat Cupa Regelui.

De cele mai multe ori, opinia publică pariază pe echipa favorită sau urmează cotele agențiilor de pariuri ori ține cont de statistici. Numai că, nu de puține ori, echipa mai slab cotată, reușește să răstoarne calculele hârtiei și să dovedească faptul că părerea generală nu este întotdeauna cea corectă.

Etichete