Firmele care sparg străzile din Bistrița în vederea realizării unor lucrări la rețele de utilități vor primi aviz de la Primăria Bistrița după ce vor achita o taxă pentru refacerea infrastructurii.
Ideea a fost lansată în ultima ședință a Consiliului Local urmarea unor dezbateri pe această temă inițiate de Nicolae Pavelean (USR).
”Anumite firme care trebuie să facă racorduri la utilități vin, sparg drumul și, din păcate, nu refac carosabilul. Nu înțeleg de ce nu ia Primăria Bistrița măsuri. Eu cred că ar trebui să fie un termen de maxim 10 zile în care să fie obligați agenții economici să readucă drumul la starea inițială, dacă nu să existe sancțiuni drastice. Vreau să îmi spună cineva din executiv câte amenzi au fost date pentru astfel de situații. Eu cred că dacă fiecare dintre noi, dacă circulăm prin oraș, vom da de șanțuri în carosabil aproape peste tot. Nu putem crește șancțiunile dacă nu le e frică de amendă? Haideți să facem amenda ca să fie motivantă”, a spus consilierul USR Nicolae Pavelean.
În discuție a intervenit și Mathe Attila (UDMR) care a opinat că este amenzile nu sunt ”destul de usturătoare”.
”Ar trebui creat un registru cu aceste firme, iar la a doua abatere să nu mai primească aviz de la Primărie, să fie un istoric al acestor firme neserioase care își bat joc de municipiu și să nu mai primească aviz”, a subliniat consilierul UDMR.
Consilierul PNL Florin Urîte a sugerat ca Primăria Bistrița să facă un contract cu firme specializate. ”Să se facă devize, să se plătească de către beneficiar și apoi să se execute lucrarea. Asta cu amenzile ține de Parlament, dar cred că ar trebui să agreăm niște firme serioase care să își asume intervenții fie că vorbim de apă-canal, de curent electric sau gaz”.
Ideea a fost apreciată și de primarul Ioan Turc: ”Propunerea ca atunci când solicitantul de spargere vine la Primărie să i se încaseze contravaloarea lucrărilor de readucere la situația anterioară a drumului și avizul de spargere să nu fie eliberat fără ca suma pentru refacerea drumului să nu fie achitată. Dacă nu a fost avută în vedere această variantă, cu siguranță ne vom concentra și asupra ei”.
În ultima perioadă, cei care au circulat pe Bulevardul Decebal și pe strada Andrei Mureșanu au putut observa că, la fiecare trecere de pietoni, asfaltul nou, turnat pe Axa Gării – Decebal – Andrei Mureșanu – Năsăudului a fost spart pentru îngroparea unor cabluri. La fel s-a întâmplat și cu cel de pe pistele pentru cicliști. Aceasta în condițiile în care investiția din bani europeni nici măcar nu a fost recepționată.
E noaptea mintii ce se intampla. Cum sa dai voie sa spargi o strada recent asfaltata ? Utilitatile trebuiau trase inainte de refacerea carosabilului. In cazul in care totusi se elibereaza aceste autorizatii de spargere trebuie sa se preia inclusiv garantia lucrarilor de asfaltare. Societatile care au asfaltat acele strazi nu o sa mai ofere garantie pentru lucrarile executate, garantia cel mai probabil o preia primaria si va suporta cheltuielile din buget. Daca prostia ar durea am mai avea o sansa ! In rest, suntem o cauza pierduta.
Păi și normal că sparg și ei, cum spargeti și voi banii noștrii.
Asta e doar teoretic. Practic, pot apărea oricând defecțiuni la rețele, chiar și noi, și nu cred că dacă se sparge o conductă de gaz în pământ cineva își permite să o lase așa.
Mai pot apărea noi branșamente, pentru care trebuie sparta strada, că nu poți lăsa omul fără utilități, ca sa nu spargi strada.
Ar trebui o singura firma sa se ocupe de refacerea carosabilului, care sa ofere și garanție. Cheltuielile sa fie suportate de firma care a spart strada sau beneficiarul care și-a tras utilitățile.
Puteau să îngroape sub asfalt o țeavă cu diametrul de 20 cm (fi 200) și apoi puteau să tragă prin aceste țevi cate cabluri voiau, oricând la nevoie. Asfaltul odată spart, nu va mai fi ca înainte. Acolo mereu vor fi gropi, fisuri, denivelări. Lucru și sula.
Ar trebui ca acea țeavă să știe să ducă firul la fiecare proprietate, nu doar pe strada principala, ceea ce nu e posibil. Rețelele de apă, canal, gaz, nu incap prin acea țeavă de 200
Nicule, m-am referit strict la cazul prezentat, că s-a spart drumul proaspăt asfaltat pentru a trage cablurile pentru semafoare. Se știa că se vor monta semafoare, dacă se trăgea sub asfalt o țege de fi200 sau chiar 100, nu mai era necesar să spargă acum la toate intersecțiile.
Articolul se refera la retelele de utilitati, nu strict la acea situatie cu semafoarele.
Legat de situatia de pe Decebal, cred ca au uitat de semafoare altfel nu imi explic de ce nu au tras cablurile prin pamant inainte de asfalt.
M-am uitat doar la poze și toate erau cu șanțurile săpate la noile semafoare. Am început să citesc și articolul, dar erau foarte multe litere acolo, și mici, și mari, și cifre de m-a luat cu amețeală și cu frezoane și am renunțat. Scuze. Ceea ce am scris este valabil pentru semaforizarea care se face acum, îngropau câte o țeavă între stâlpii semafoarelor și apoi trăgeau pe acolo câte cabluri voiau, simplu, fără efort și fără deranj. Mai mult de atât, dacă peste 1 an trebuie schimbate cablurile sau adăugate alte droade sau cine știe ce, pur și simplu trăgeau prin aceleași țevi. Pentru conductele de apă și gaz fisurate nu ai ce face, decât să decopertezi și să repari ulterior.
Cred că firma de apa, gaz, etc nu e specializata în construcția străzilor pentru a putea aduce carosabilul la starea inițială, și a oferi o garanție pentru lucrare.Pun un petec și gata.
Nu înțeleg de ce trebuie trase cabluri și țevi chiar pe partea carosabila
Exista case pe ambele părți ale străzii. Chiar daca ar duce coloana principala pe sub trotuar sa zicem pe partea stângă tot trebuie să traverseze strada pentru a alimenta casele de pe dreapta.
Toate , absolut toate posibile spargeri puteau fi analizate si stiute din faza de proiect! Si la toate exista solutii, inclusiv subtraversari ( scumpe, evident). E lipsa de profesionalism , oameni depasiti in multe compartimente.Sunt convins ca la treaba cu semafoarele se stie exact cine e de vina! Dar cine sa ia masuri?
Ca românul nu-i niciunul, unde-s doi putea fi unul.
Cu asta am spus tot, la noi n-o sa vedeti vreodata o lucrare facuta la standarde nemtesti.
Analfabetismul functional e boala cea mai crunta de care sufera acest popor.
Probabil ca au „uitat” de traversarile astea care EXISTA in proiect(la fel cum aveau si alte chestii pe care ar fi trebuit sa le faca si nu le-au facut)…
Cine raspunde? Cine plateste?
Au trecut alegerile Bistrițenii nu lau votat, nu au apreciat această ” capacitate ” neîțeleasă, aşa că se pot sparge străzile peste tot că nu-i pasă.
daca nu se verifica aducerea la starea initiala de catre prea bine platii din birouri ….degeaba! la doua zile dupa reparatii, totutl se dezumfla, se lasa…apar gropi… reparatiile se fac de mantuiala, angajatii primariei nu receptioneaza calitativ aceste refaceri!!!!!!!!!!!! dorm…in papuci, semneaza din birou probabil. Nu verifica deloc si nici cum s-a reparat si daca s-a facut cum trebuie
Lucrurile s-au facut fara cap! S-au pus boii inaintea carului iar rezultatul se vede! Nu stiu daca exista vreo strada nou asfaltata in care sa nu se fi intervenit! Lucru de mantuiala, lucru prost facut, dezinteres si nepasare. Si peste toate, incompetenta unor oameni pe nume Ioan Turc si Sorin Hangan!